Skoda Citigo-e iV: Pierwszy elektryczny model czeskiej marki

Citigo-e iV – tak nazywa się pierwsza Skoda z napędem elektrycznym. Miejskie auto otrzymało identyczny napęd, jaki posiada Volkswagen E-Up. Czesi obiecują zasięg 265 kilometrów i godzinny czas ładowania.

Publikacja: 24.05.2019 12:06

Skoda Citigo-e iV: Pierwszy elektryczny model czeskiej marki

Foto: moto.rp.pl

""

Skoda Citigo-e iV.

moto.rp.pl

Nie ma dnia bez nowości ze świata elektrycznej motoryzacji. Taki zastrzyk nowych modeli powinien za niedługo sprawić, że powoli zwiększać się będzie udział aut elektrycznych w rejestracji nowych samochodów, który w ubiegłym roku nawet na dużych rynkach (np. Niemcy) wynosił raptem jeden procent. Skoda, która wkrótce zaoferuje Citigo-e iV, to pierwszy całkowicie elektryczny pojazd w portfolio marki.

""

moto.rp.pl

Produkcja czteromiejscowego elektrycznego modelu powinna rozpocząć się w drugiej połowie 2019 roku. Wprowadzenie na rynek ma nastąpić na początku 2020 roku. Dokładna data nie została póki co podana. Citigo-e iV technicznie podobny jest do Volkswagena Up i przejmie jego elektryczny napęd, który ma moc 61 kW (82 KM) i osiąga maksymalnie 210 Nm momentu obrotowego. Sprint od zera do 100 km/h trawa 12,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 130 km/h. Do tej pory najmocniejsza wersja benzynowa (75 KM) rozpędzała się do setki w czasie 13,5 sekundy i rozpędzała się maksymalnie do 173 km/h.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Zabudowany w podłodze akumulator składa się z 168 ogniw i magazynuje 36,8 kWh energii. Citigo-e iV według cyklu WLTP ma mieć zasięg 265 km. Przy ładowarce o mocy 7,2 kW potrzebujemy nieco ponad czterech godzin do pełnego załadowania akumulatora. W szybkiej ładowarce (40 kW) bateria ładuje się do 80 procent w ciągu godziny. W podstawowym wyposażeniu Ambition złącze CCS potrzebne do szybkiego ładowania będzie dostępne w opcji. Elektryczną wersję Skody rozpoznamy po przeprojektowanej kratce wlotu powietrza i zmienionej desce rozdzielczej. Pojemność bagażnika jest względem wersji z silnikiem spalinowym bez zmian i wynosi 250 litrów. Niezmienione są również wymiary zewnętrzne (długość 3,597 mm, szerokości 1645 mm).

ZOBACZ TAKŻE: Test | Skoda Octavia Scout 2,0 TDI: Niestraszne jej dziury, niestraszne wyboje

""

moto.rp.pl

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności