Ceny | Ford Focus ST: Pod prąd z dobrą ceną

Nowy Ford Focus ST idzie pod prąd. Otrzyma mocniejszy silnik z większą pojemnością skokową, wróci nawet wersja z silnikiem diesla. Teraz Ford pokazał model kombi.

Publikacja: 21.05.2019 12:13

Ceny | Ford Focus ST: Pod prąd z dobrą ceną

Foto: moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Fani sportowych modeli Forda mogą zacierać ręce. Model ST otrzyma w swojej nowej wersji silnik benzynowy o pojemności 2,3 litra. To ta sama jednostka napędowa, która była w Focusie RS, a obecnie używana jest w Mustangu. Jednak inżynierowie w modelu ST nieco odjeli mocy. Silnik osiąga 280 KM mocy i 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd wędruje na przednie koła. Dla porównania: czterocylindrowy Mustang 2.3 Ecoboost osiąga moc 290 KM i 440 Nm. Niemniej jednak to wystarczy aby był to najmocniejszy Focus ST wszech czasów.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Nowością turbodoładowanej benzynowej jednostki jest funkcja „Anti-Lag“, która pierwotnie pochodzi z rajdowej Fiesty WRC, a została użyta w modelu GT i F-150 Raptor. Sztuczka polega na tym, że silnik podtrzymuje ciśnienie doładowania przy zmianie biegów. ST otrzyma o 20 procent sztywniejsze zawieszenie, zmiany pojawiły się też w układzie kierowniczym, który ma być bardziej bezpośredni – pomiędzy skrajnymi położeniami kierownicy są dwa obroty. Wersja z silnikiem benzynowym w standardzie będzie wyposażona w elektroniczną szperę.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Alternatywą do jednostki benzynowej będzie wersja z silnikiem wysokoprężnym. ST z dieslem przejmuje silnik od poprzednika, ale w zmodernizowanej wersji. Ford zoptymalizował proces spalania poprzez zmienną geometrię turbiny i teraz silnik wysokoprężny spełnia standard emisji spalin Euro 6d. Przybyło mocy – jest 190 KM (poprzednik miał 185 KM). Maksymalny moment obrotowy 400 Nm pozostaje bez zmian.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

W obydwóch wersjach silnikowych seryjnie montowana jest sześciobiegowa ręczna skrzynia biegów. Opcjonalnie silnik benzynowy można połączyć z siedmiobiegową, automatyczną przekładnią. Zawieszenie zostało przyjęte od zwykłych modeli Focusa tyle, że z małymi poprawkami. Jest obniżone o 10 mm, amortyzatory z przodu są 20 procent, a tylne o 13 procent sztywniejsze. Elektroniczny mechanizm różnicowy pochodzi od firmy Borg Warner i wykorzystywany jest tylko w silnikach benzynowych. Ford chwali się bardziej bezpośrednim układem wspomagania, które ma być bardziej czułe niż w Fieście ST.

""

moto.rp.pl

ST w wersji kombi (Turnier) oferuje bagażnik o pojemności 608 litrów, który można dodatkowo powiększyć do 1635 litrów. Z zewnątrz ST wyróżnia się nowym wzorem wlotu powietrza, spojlerami (na przednim zderzaku i na tylnej krawędzi dachu), dwoma końcówkami rury wydechowe oraz, po raz pierwszy może być również wyposażony hak holowniczy. Standardowo felgi mają rozmiar 18-cali (19-calowe są oferowane opcjonalnie). Na wyposażeniu standardowym są opony Michelin Pilot Sport 4S. Dostępnych jest siedem kolorów nadwozia: Performance Blue, Tropical Orange, Frost White, Magnetic Grey, Race Red, Ruby Red i Iridium Black.

""

moto.rp.pl

Ceny Forda Focusa ST:

Kombi wersja wyposażenia ST-2

2.3 l (benz. 280 KM, man6): od 137 400 zł
2.3 l (benz. 280 KM, aut7): od 147 350 zł
2.0 l (diesel 190 KM, man6): od 120 200 zł

Kombi wersja wyposażenia ST-3

2.3 l (benz. 280 KM, man6): od 148 700 zł
2.3 l (benz. 280 KM, aut7): od 158 650 zł
2.0 l (diesel 190 KM, man6): od 131 500 zł

""

moto.rp.pl

Hatchback wersja wyposażenia ST-2

2.3 l (benz. 280 KM, man6): od 133 400 zł
2.3 l (benz. 280 KM, aut7): od 143 350 zł
2.0 l (diesel 190 KM, man6): od 116 200 zł

""

moto.rp.pl

CENY KONKURENCJI:
Audi S3 (2,0 l, 300 KM): od 189 200 zł
Honda Civic Type R (2,0 l, 320 KM): od 151 500 zł
Hyundai i30N (2,0 l, 275 KM): od 148 400 zł
Mercedes A35 AMG (2,0 l, 306 KM): od 189 900 zł
Mini John Cooper Works (2,0 l, 231 KM): od 134 300 zł
Peugeot 308 GTi (1,6 l, 262 KM): od 142 200 zł
Renault Megane R.S. (1,8 l, 280 KM): od 131 900 zł
Seat Leon Cupra (2,0 l, 290 KM): od 144 800 zł (ST-Kombi od 148 400 zł)
VW Golf GTI TCR (2,0 l, 290 KM): od 155 400 zł
VW Golf R (2,0 l, 300 KM): od 165 500 zł (Kombi od 178 290 zł)

""

moto.rp.pl

Pod względem dynamiki jazdy Focus ST był zawsze na szczycie. Biorąc pod uwagę poczynione w tym kierunku wysiłki Forda w nowej edycji, tak samo powinno być w przypadku tej generacji modelu. Za Focusem ST przemawiają jeszcze dwa punkty: atrakcyjna cena i wersja nadwoziowa kombi. Jeśli wziąć pod uwagę model z silnikiem benzynowym to Ford jest droższy tylko od Renault. Za to z nadwoziem kombi jest pod tym względem absolutnie bezkonkurencyjny.

ZOBACZ TAKŻE: Oszczędności i zmiany w Fordzie. Koniec z KA+, za to więcej SUV-ów

Fani sportowych modeli Forda mogą zacierać ręce. Model ST otrzyma w swojej nowej wersji silnik benzynowy o pojemności 2,3 litra. To ta sama jednostka napędowa, która była w Focusie RS, a obecnie używana jest w Mustangu. Jednak inżynierowie w modelu ST nieco odjeli mocy. Silnik osiąga 280 KM mocy i 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd wędruje na przednie koła. Dla porównania: czterocylindrowy Mustang 2.3 Ecoboost osiąga moc 290 KM i 440 Nm. Niemniej jednak to wystarczy aby był to najmocniejszy Focus ST wszech czasów.

Pozostało 87% artykułu
Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Parking
BMW X1. Pokaz możliwości w klasie kompaktowych SUV-ów.
Parking
BMW i7. Krok w przyszłość.
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech