Fani sportowych modeli Forda mogą zacierać ręce. Model ST otrzyma w swojej nowej wersji silnik benzynowy o pojemności 2,3 litra. To ta sama jednostka napędowa, która była w Focusie RS, a obecnie używana jest w Mustangu. Jednak inżynierowie w modelu ST nieco odjeli mocy. Silnik osiąga 280 KM mocy i 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd wędruje na przednie koła. Dla porównania: czterocylindrowy Mustang 2.3 Ecoboost osiąga moc 290 KM i 440 Nm. Niemniej jednak to wystarczy aby był to najmocniejszy Focus ST wszech czasów.
Nowością turbodoładowanej benzynowej jednostki jest funkcja „Anti-Lag“, która pierwotnie pochodzi z rajdowej Fiesty WRC, a została użyta w modelu GT i F-150 Raptor. Sztuczka polega na tym, że silnik podtrzymuje ciśnienie doładowania przy zmianie biegów. ST otrzyma o 20 procent sztywniejsze zawieszenie, zmiany pojawiły się też w układzie kierowniczym, który ma być bardziej bezpośredni – pomiędzy skrajnymi położeniami kierownicy są dwa obroty. Wersja z silnikiem benzynowym w standardzie będzie wyposażona w elektroniczną szperę.