Mercedes EQV: Kolejny elektryczny model ze Stuttgartu

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie Mercedes pokazał koncepcyjnego vana o nazwie EQV. Model produkcyjny elektrycznej Klasy V został już potwierdzony i pojawi się we wrześniu 2019 roku na salonie w Frankfurcie.

Publikacja: 12.05.2019 08:52

Mercedes EQV: Kolejny elektryczny model ze Stuttgartu

Foto: Mercedes-Benz Concept EQV 2019

Seryjna wersja elektrycznej klasy V stanowi kolejny krok w rozbudowaniu przez Mercedesa marki EQ. Nowy model niestety nie będzie napędzany silnikiem elektrycznym z SUV-a EQC (300 kW). Choć Klasa V ma dużo miejsca na akumulator i silniki, moc jego elektrycznej jednostki napędowej wynosi 150 kW. To pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 160 km/h.

""

Mercedes EQV Concept.

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Jednak bardziej istotnym parametrem od prędkości jest zasięg EQV, który Mercedes określa na 400 kilometrów. Prawdopodobnie EQV oferowany będzie w przyszłości z różnymi poziomami pojemności baterii. Na początek jednak otrzyma akumulator o pojemności 100 kWh. Dzięki funkcji szybkiego ładowania w ciągu około 15 minut naładować będzie można wystarczającą ilość energii, by przejechać około 100 kilometrów.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Elektryczną klasę V będzie wyróżniać jedynie kilka zarezerwowanych dla elektryka kolorów nadwozia. Cała reszta zostaje bez zmian – przestrzeń na fotelach, pojemność bagażnika czy deska rozdzielcza, a prawdopodobnie również wygląd przedniej części nadwozia.

""

moto.rp.pl

ZOBACZ TAKŻE: Mercedes EQC Edition 1886: Początek nowej epoki

Seryjna wersja elektrycznej klasy V stanowi kolejny krok w rozbudowaniu przez Mercedesa marki EQ. Nowy model niestety nie będzie napędzany silnikiem elektrycznym z SUV-a EQC (300 kW). Choć Klasa V ma dużo miejsca na akumulator i silniki, moc jego elektrycznej jednostki napędowej wynosi 150 kW. To pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 160 km/h.

Jednak bardziej istotnym parametrem od prędkości jest zasięg EQV, który Mercedes określa na 400 kilometrów. Prawdopodobnie EQV oferowany będzie w przyszłości z różnymi poziomami pojemności baterii. Na początek jednak otrzyma akumulator o pojemności 100 kWh. Dzięki funkcji szybkiego ładowania w ciągu około 15 minut naładować będzie można wystarczającą ilość energii, by przejechać około 100 kilometrów.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
BaseLinker uratuje e-sklep przed przestojem
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy