Nowa Kuga – dynamicznie narysowany SUV, który umiejętnie ukrywa swoją wysokość. Niektóre detale budzą skojarzenia z konkurentami: Mazdą, BMW, a nawet Porsche czy Jaguarem. Innymi słowy stylistyczne zaskoczenie, zerwanie z tym, co reprezentowały dwie poprzednie generacje po to, by podążyć śladami nowego Focusa. Nowy SUV jest znacznie dłuższy od poprzednika (plus 89 mm), niższy (minus 20 mm), powiększył się również rozstaw osi i szerokość (plus 20/44 mm).
Ford Kuga trzeciej generacji.
Oprócz bazowej wersji Trend Ford wprowadza na rynek Kugę w trzech innych liniach, które wyraźnie różnią się od siebie. Sportowa ST jest rozpoznawalna dzięki czarnym elementom nadwozia (osłona chłodnicy, osłona zderzaka, dyfuzor i relingi dachowe). Poziom wykończenia Titanium to chromowane dodatki i 17-calowe koła. Najwyższa wersja Vignale jest wyposażona w 18-calowe koła i ma lakierowane elementy nadwozia oraz niezależnie ukształtowany przedni i tylny zderzak.