Nowy Ford Kuga: Dynamiczny i hybrydowy

Ford Kuga jest od 2008 roku najważniejszym modelem Forda w segmencie SUV. Trzecia generacja pojawi się po raz pierwszy w wersji hybrydowej.

Publikacja: 03.04.2019 07:39

Nowy Ford Kuga: Dynamiczny i hybrydowy

Foto: moto.rp.pl

Nowa Kuga – dynamicznie narysowany SUV, który umiejętnie ukrywa swoją wysokość. Niektóre detale budzą skojarzenia z konkurentami: Mazdą, BMW, a nawet Porsche czy Jaguarem. Innymi słowy stylistyczne zaskoczenie, zerwanie z tym, co reprezentowały dwie poprzednie generacje po to, by podążyć śladami nowego Focusa. Nowy SUV jest znacznie dłuższy od poprzednika (plus 89 mm), niższy (minus 20 mm), powiększył się również rozstaw osi i szerokość (plus 20/44 mm).

""

Ford Kuga trzeciej generacji.

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Oprócz bazowej wersji Trend Ford wprowadza na rynek Kugę w trzech innych liniach, które wyraźnie różnią się od siebie. Sportowa ST jest rozpoznawalna dzięki czarnym elementom nadwozia (osłona chłodnicy, osłona zderzaka, dyfuzor i relingi dachowe). Poziom wykończenia Titanium to chromowane dodatki i 17-calowe koła. Najwyższa wersja Vignale jest wyposażona w 18-calowe koła i ma lakierowane elementy nadwozia oraz niezależnie ukształtowany przedni i tylny zderzak.

""

moto.rp.pl

Gama silników trzeciej generacji Kugi obejmuje dwa silniki benzynowe (1,5 l., trzy cylindry, moc 120 i 150 KM), trzy silniki wysokoprężne (czterocylindrowy 1,5 i 2,0 l. o mocy 120, 150 i 180 KM), po raz pierwszy pojawią się także trzy zelektryfikowane warianty: hybrydowy oraz hybrydowy plug-in składający się z benzynowej jednostki o pojemności 2,5-litra połączonej z silnikiem elektrycznym. Całość generuje 225 KM mocy systemowej. Trzecią opcją jest miękka hybryda – dwulitrowy silnik wysokoprężny został wyposażony w generator rozruchowy i 48-voltowy akumulator litowo-jonowy.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Kuga jest pierwszym SUV-em marki opartym na nowej platformie C2. Oznacza to istotny postęp w dostępności systemów bezpieczeństwa. Kuga wyposażona będzie m.in. w adaptacyjny tempomat (ACC), który zawiera teraz funkcję wspomagania jazdy w korku, system wykrywania ograniczeń prędkości i aktywny system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu, który działa do prędkości 200 km/h. System Active Park Assist 2 parkuje sam (tylko wersja z automatyczną skrzynią biegów), w tym zmienia biegi do jazdy w przód i tył – niezależnie od tego, czy w grę wchodzą równoległe czy poprzeczne miejsca parkingowe. Te pierwsze muszą być o 0,92 m dłuższe niż sam samochód (4,62 m).

ZOBACZ TAKŻE: Nowy Ford Focus startuje z dobrą ceną

Trzecia generacja Kugi to dla Forda duży krok na przód. Oprócz świeżego designu SUV ma teraz najnowocześniejsze systemy wspomagania, a także program silników, który jest uzupełniony o napędy hybrydowe.

Nowa Kuga – dynamicznie narysowany SUV, który umiejętnie ukrywa swoją wysokość. Niektóre detale budzą skojarzenia z konkurentami: Mazdą, BMW, a nawet Porsche czy Jaguarem. Innymi słowy stylistyczne zaskoczenie, zerwanie z tym, co reprezentowały dwie poprzednie generacje po to, by podążyć śladami nowego Focusa. Nowy SUV jest znacznie dłuższy od poprzednika (plus 89 mm), niższy (minus 20 mm), powiększył się również rozstaw osi i szerokość (plus 20/44 mm).

Oprócz bazowej wersji Trend Ford wprowadza na rynek Kugę w trzech innych liniach, które wyraźnie różnią się od siebie. Sportowa ST jest rozpoznawalna dzięki czarnym elementom nadwozia (osłona chłodnicy, osłona zderzaka, dyfuzor i relingi dachowe). Poziom wykończenia Titanium to chromowane dodatki i 17-calowe koła. Najwyższa wersja Vignale jest wyposażona w 18-calowe koła i ma lakierowane elementy nadwozia oraz niezależnie ukształtowany przedni i tylny zderzak.

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności
Materiał Promocyjny
Nowe narzędzia to nowe możliwości