Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Latem w salonach pojawi się zupełnie nowa, czwarta generacja nowego Forda Focusa. Polski importer podał jego cenę.

Nowy Focus ma być przede wszystkim większy i przestronniejszy od poprzednika. W nowej generacji poprawiono aerodynamikę nadwozia, a jak obiecuje szef stylistów Forda Domenico Tonello w kompakcie położono duży nacisk na jakość wykonania. Do polskich salonów trafi model 5-drzwiowy i kombi. Limuzyna będzie oferowana wyłącznie na wybranych rynkach.

W ofercie znajdą się silniki benzynowe 1.0 EcoBoost (85, 100 i 125 KM) i 1,5 EcoBoost (150 i 182 KM). Będą również trzy diesle (EcoBlue): o pojemności 1,5 litra (95 lub 120 KM) i 2,0 litra (150 KM). Nowością jest konstrukcja układu zawieszenia z niezależnym zawieszeniem wszystkich czterech kół.

Nowy Ford Focus w wersji wyposażenia Vignale

Wyposażenie podstawowe wszystkich wersji obejmuje m.in.: manualną klimatyzację, radioodtwarzacz CD/MP3 Myconnection z wyświetlaczem 4,2″ (zestaw sześciu głośników, Bluetooth, USB), światła do jazdy dziennej LED, system Pre-Collision Assist z funkcją automatycznego hamowania (wspomaga kierowcę w uniknięciu lub zmniejszeniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami), Lane Keeping Alert (system pomaga utrzymać pojazd na danym pasie ruchu).

Focus jest pierwszym modelem Forda zbudowanym na nowej platformie C2. Dzięki temu ma poprawić się znacznie bezpieczeństwo bierne.

Polski importer podał póki co cenę modelu 1,0 EcoBoost, 100 KM z ręczną skrzynią biegów w wersji wyposażenia Trend. Takiego Focusa będzie można kupić od 63,9 tys. zł. To bardzo atrakcyjna cena. Konkurencja każe sobie płacić więcej np. VW Golf Trendline z 85-konnym silnikiem kosztuje co najmniej 69,7 tys. zł (nieco słabiej wyposażona wersja City rozpoczyna się od 63,3 tys. zł), Toyota Auris (1,3 l, 99 KM) startuje od 66,9 tys. zł, Hyundai i30 (1,4 l, 100 KM) od 67 tys. zł (aktualna promocja 62 tys. zł), Mazda3 SkyGo (1,5 l, 100 KM) od 68,9 tys. zł, Peugeot 308 Access (1,2 l, 110 KM) od 68 tys. zł, Renault Megane Business (1,6 l, 114 KM) od 64,9 tys. zł.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

W salonach duże redukcje zatrudnienia i głębokie cięcia płac

Branża motoryzacyjna okazuje się jedną z najbardziej poszkodowanych przez koronawirusa branż polskiej gospodarki. Restrykcje ...

Mini Cooper SD: Jeszcze bardziej brytyjski

Mini to ikona samochodowej mody, a w mocniejszych wersjach także pojazd, który daje olbrzymią ...

Toyota iRoad: Koniec odważnego pomysłu

Pomysł był dobry, ale świat nie był jeszcze na niego gotowy. Niezwykły projekt Toyoty ...

ACEA: Brexit i normy emisji wyhamują rynek w Europie

Sprzedaż nowych samochodów w 2018 r. w Europie wzrośnie tylko o 1 proc. z ...

Nadjeżdża pierwszy elektryczny Lexus

Jeszcze w tym miesiącu na targach samochodowych w Chinach Lexus pokaże swój pierwszy elektryczny ...

Koniec wolności na niemieckich autostradach

To, co dla wielu kierowców brzmi jak herezja, może wkrótce stać się faktem. Choć ...