Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Latem w salonach pojawi się zupełnie nowa, czwarta generacja nowego Forda Focusa. Polski importer podał jego cenę.

Nowy Focus ma być przede wszystkim większy i przestronniejszy od poprzednika. W nowej generacji poprawiono aerodynamikę nadwozia, a jak obiecuje szef stylistów Forda Domenico Tonello w kompakcie położono duży nacisk na jakość wykonania. Do polskich salonów trafi model 5-drzwiowy i kombi. Limuzyna będzie oferowana wyłącznie na wybranych rynkach.

W ofercie znajdą się silniki benzynowe 1.0 EcoBoost (85, 100 i 125 KM) i 1,5 EcoBoost (150 i 182 KM). Będą również trzy diesle (EcoBlue): o pojemności 1,5 litra (95 lub 120 KM) i 2,0 litra (150 KM). Nowością jest konstrukcja układu zawieszenia z niezależnym zawieszeniem wszystkich czterech kół.

Nowy Ford Focus w wersji wyposażenia Vignale

Wyposażenie podstawowe wszystkich wersji obejmuje m.in.: manualną klimatyzację, radioodtwarzacz CD/MP3 Myconnection z wyświetlaczem 4,2″ (zestaw sześciu głośników, Bluetooth, USB), światła do jazdy dziennej LED, system Pre-Collision Assist z funkcją automatycznego hamowania (wspomaga kierowcę w uniknięciu lub zmniejszeniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami), Lane Keeping Alert (system pomaga utrzymać pojazd na danym pasie ruchu).

Focus jest pierwszym modelem Forda zbudowanym na nowej platformie C2. Dzięki temu ma poprawić się znacznie bezpieczeństwo bierne.

Polski importer podał póki co cenę modelu 1,0 EcoBoost, 100 KM z ręczną skrzynią biegów w wersji wyposażenia Trend. Takiego Focusa będzie można kupić od 63,9 tys. zł. To bardzo atrakcyjna cena. Konkurencja każe sobie płacić więcej np. VW Golf Trendline z 85-konnym silnikiem kosztuje co najmniej 69,7 tys. zł (nieco słabiej wyposażona wersja City rozpoczyna się od 63,3 tys. zł), Toyota Auris (1,3 l, 99 KM) startuje od 66,9 tys. zł, Hyundai i30 (1,4 l, 100 KM) od 67 tys. zł (aktualna promocja 62 tys. zł), Mazda3 SkyGo (1,5 l, 100 KM) od 68,9 tys. zł, Peugeot 308 Access (1,2 l, 110 KM) od 68 tys. zł, Renault Megane Business (1,6 l, 114 KM) od 64,9 tys. zł.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Kredyty samochodowe znikają z rynku

Firmy coraz chętniej posiłkują się leasingiem. Dlatego w bankach coraz większym powodzeniem cieszą się ...

Kia Picanto GT Line

Kia Picanto GT Line: Prymus z twarzą chuligana

Zwarta i muskularna sylwetka ozdobiona podwójnym wydechem. Niewielki spoiler dachowy i czerwone wstawki na ...

Auta w czerwcu: w USA rynek maleje, w Europie uspokojenie

Amerykanie kupują nadal mniej nowych pojazdów, Europejczycy też kupili je przed urlopami, ożywili się ...

Turyngia chce pomóc Oplowi

Władze kraju związkowego Turyngii są gotowe udzielić pomocy Oplowi, by uratować fabrykę w Eisenach ...

Kosztowne OC dla firm

Ceny flotowych polis OC przestały rosnąć, ale na obniżki raczej nie można liczyć. Małe ...

Nowa rodzina modeli Volvo

Nowe S60: Volvo wycina diesle

Premiera dopiero późną wiosną, ale już wiadomo, że nowe Volvo S60 będzie pierwszym samochodem ...