Sonata do tej pory nie miała zbyt wiele szczęścia w Europie. Na Stary Kontynent trafiła dopiero jej trzecia generacja (po 1993 roku). W sprzedaży znalazła się również czwarta i piąta odsłona limuzyny. Sukcesu nadal nie było, więc po cichu, około 10 lat temu wycofano ten model z europejskiej oferty. Żałoby z tego powodu nikt nie ogłosił. Kariera Sonaty zupełnie inaczej przebiegała w USA. Tam z łatwością osiągała sześciocyfrowe wyniki sprzedaży i bywała nawet najlepiej sprzedającym się modelem Hyundaia. Ale w końcu i w Ameryce Sonata przestała rajcować klientów. W roku 2017 sprzedano nieco ponad 130 tys egzemplarzy, a w 2018 roku już o 20 procent mniej (105 tys).
Nowa generacja Hyundaia Sonaty.
Hyundai wyciągnął wnioski i próbuje zmienić image Sonaty. Ósma generacja będzie celowała w nieco wyższy segment. Zamiast zatracić się w szarej masie hatchbackowej klasy średniej, od teraz będzie przyciągać uwagę jako czterodrzwiowe coupe. Ten styl nazwano mało fortunnie „Zmysłowa sportowość”. Nowy charakter jest podkreślony przez zmienione wymiary auta. Wysokość zmniejszyła się o 30 mm (1446 mm), szerokość zwiększyła się o 25 mm (1889 mm), długość wzrosła o 45 mm (4899 mm).