Polestar 2 będzie pierwszym z pięciu elektrycznych modeli, które Polestar i Volvo wprowadzą do sprzedaży pomiędzy rokiem 2020 a 2022. Zorientowane na osiągi coupe Polestar 1 to hybryda typu plug-in, która – poza silnikiem elektrycznym – ma pod maską również czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy. Zasięg na silniku elektrycznym wynosi 150 km. Zaprezentowany Polestar 2 jest już w pełni elektryczny i może się pochwalić się zasięgiem 500 kilometrów. Będzie to jeden z konkurentów Tesli Model 3.
Elektryczny Polestar 2 ma mieć zasięg 500 km.
Jednym z atutów Polestara 2 ma być jego cena. Polskiej póki co nie znamy, ale np. w Niemczech „wersja startowa” ma rozpoczynać się od 59 900 euro (około 258 000 złotych). Później ma być jeszcze mniejsza – 39 900 euro (około 172 000 zł). Pierwsze dostawy mają mieć miejsce w maju 2020 r. Dla porównania Tesla Model 3 w wersji z akumulatorem 75 kWh kosztuje w Niemczech 55 400 euro (około 239 000 zł). Amerykański model otrzyma więc silną konkurencję ze Szwecji.
Polestar to submarka Volvo.
Polestar 2 zbudowany jest na platformie CMA (Compact Modular Architecture), na której oparty jest również XC40. Pojemność baterii zabudowanej w podłodze pojazdu między osiami wynosi 78 kWh. Elektryczny układ napędowy wytwarza 408 KM mocy i 660 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie do 100 km/h trwa mniej niż pięć sekund. Polstar 2 ma dwa silniki elektryczne, po jednym na przedniej i tylnej osi. Jeśli to nie wystarczy, firma oferuje również opcjonalny pakiet Performance z amortyzatorami Öhlins, hamulcami Brembo i 20 calowymi kołami. Polestar 2 ma 4 607 mm długości, 1 478 mm wysokości i 1800 mm szerokości. Rozstaw osi wynosi 2735 mm.