Fani sportowych odmian Focusów mogą odetchnąć. Wersja ST otrzymuje silnik benzynowy z turbodoładowaniem o pojemności 2,3 litra. Ten sam, który był w poprzednim Focusie RS, a obecnie jest w Mustangu. Inżynierowie nieco zdławili jego moc – w Focusie ST osiąga 280 KM (420 Nm), które trafiają do przednich kół. Dla porównania w Mustangu 2.3 Ecoboost czterocylindrowy silnik ma 290 KM mocy i 440 Nm. Niemniej jednak to wystarczy żeby kompaktowy Ford stał się najsilniejszym Focusem ST wszech czasów. W poprzedniej generacji dwulitrowy, czterocylindrowy silnik miał moc 250 KM i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Ford Focus ST.
Nowością turbodoładowanej benzynowej jednostki jest funkcja „Anti-Lag“, która pierwotnie pochodzi z rajdowej Fiesty WRC, a została użyta w modelu GT i F-150 Raptor. Sztuczka polega na tym, że silnik podtrzymuje ciśnienie doładowania przy zmianie biegów. ST otrzyma o 20 procent sztywniejsze zawieszenie, zmiany pojawiły się też w układzie kierowniczym, który ma być bardziej bezpośredni – pomiędzy skrajnymi położeniami kierownicy są dwa obroty. Wersja z silnikiem benzynowym w standardzie będzie wyposażona w elektroniczną szperę.