Opel skrócił na rok 2019 listę wersji silnikowych w modelu Astra sedan do jednej wersji. Jest nią benzynowa, turbodoładowana jednostka o pojemności 1,4 litra i mocy 140 KM. Z oferty zniknęły inne wersje napędowe. Jeszcze do niedawna oferowana była wersja benzynowa 1,6 o pojemności 115 KM, dwa diesle 1,6 CDTI o mocy 110 i 136 KM i aktualny silnik 1,4 z fabrycznie montowaną instalacją gazową. Decyzja okrojenia wersji silnikowych do jednej na pewno nie wpłynie na zwiększenie popularności modelu.
Aktualna Astra Sedan to model poprzedniej generacji produkowany od 2013 roku.
Aktualna Astra z fabrycznym oznaczeniem K to piąta generacja tego modelu. Sedan pochodzi jeszcze z poprzedniej generacji Astry, modelu J. Jest produkowany od 2013 roku i aktualnie oferowany wyłącznie na wybranych rynkach. Dla przykładu w Niemczech można kupić wyłącznie najnowszy model Astry z nadwoziem pięciodrzwiowym i kombi.
Bagażnik mieści 460 litrów.
140-konną limuzynę Opla można wybrać z ręczną lub automatyczną skrzynią biegów. Sześciobiegowy automat wymaga 5000 zł dopłaty. Opel nie jest oferowany w jakiejkolwiek wersjach wyposażenia. Przygotowano pakiety opcji, które mają je zastąpić np. „Pakiet dobrej widoczności” za 700 zł, „Pakiet Top” za 7000 zł (m.in. czujnik deszczu, reflektory bi-ksenonowe, system nawigacji, czy „Pakiet Upgrade II” za 6000 zł. Resztę dodatków z listy opcji trzeba dobrać sobie samemu. Np. lakier perłowy kosztuje dodatkowe 2950 zł, a metaliczny 2200 zł. Dopłaty nie wymaga jedynie biały, bazowy kolor. Aluminiowe, 17-calowe obręcze to koszt 2400 złotych.