SUV czy Crossover? Nieważne do której kategorii go zakwalifikować jest najbardziej miejskim podwyższonym modelem Lexusa. Jak każdy model tej marki również ten kompaktowy model ma napęd hybrydowy, ale jest też oferowany w wersji wyłącznie z silnikiem benzynowym. Lexus UX to pierwszy model skonstruowany z wykorzystaniem globalnej platformy o nazwie GA-C, czyli tej, która w słowniku Toyoty nosi nazwę TNGA. Przy konstruowaniu Lexusa posłużono się elementami podwozia znanymi z modelu Toyoty CH-R.
Lexus UX będzie dostępny od marca 2019 roku.
Nowy model oferuje dwie wersje silnikowe. Hybrydowy UX 250h o mocy 178 KM, który jest dostępny z napędem na przednie koła lub opcjonalnie z jako E-Four, czyli jako 4×4. Różnica w cenie to 9000 zł. Drugą opcją jest klasyczny napęd benzynowy – to model o oznaczeniu UX 200. Ten model możemy wybrać wyłącznie z napędem na przód. W obydwu przypadkach do napędu służy dwulitrowy silnik, który w przypadku hybrydy osiąga moc 178 KM, a w rozwiązaniu klasycznym 171 KM. Wyłącznie wersja benzynowa dostępna jest z przekładnią bezstopniową Direct Shift.
ZOBACZ TAKŻE: Lexus UX: Na podbój serc
Lexus UX dostępny będzie w pierwszym kwartale 2019 roku. W przedsprzedaży importer zaoferował specjalną cenę. Oferta dotyczy wszystkich wersji. Oferta przedsprzedażowa rozpoczyna się od 139 900 złotych.