To nowy pomysł dla Seata. Cupra ma pod własną nazwą wyodrębnić mocniejsze i bardziej zaawansowane modele. Od teraz nie jest to oznaczenie modelu, tylko odrębna marka, która będzie dostępna wyłącznie w wybranych salonach Seata. Cupra przejmuje również aktywności Seata Sport.

""

Cupra Ateca

moto.rp.pl

Pierwszym modelem z nieco dziwnym logotypem marki na przednim wlocie powietrza będzie SUV Ateca. Według przyjętego nazewnictwa jego oficjalna nazwa brzmi Cupra Ateca. Auto będzie napędzane przez 2-litrowy benzynowy silnik TSI o mocy 300 KM. Będzie to najszybszy SUV w historii marki. Cupra Ateca będzie się rozpędzać do 245 km/h i przyspieszać do 100 km/h w czasie 5,4 sekundy.

ZOBACZ TAKŻE: Seat Tarraco: Trzeci, największy

Bazowa cena dla tego modelu została ustalona na 191,9 tys. zł. Seryjne wyposażenie jest niemal kompletne. Obejmuje m.in. 8-calowy ekran dotykowy, kamera 360, nawigacja, adaptacyjne zawieszenie, bezprzewodową ładowarkę.

""

Cupra z nowym logo niczym z filmu science fiction.

moto.rp.pl

Cupra Ateca praktycznie nie ma konkurencji. Jedną z nielicznych jest Jaguar E-Pace z dwulitrowym silnikiem o mocy 300 KM. Jego cena rozpoczyna się od 236 100 zł. Mocy niby tyle samo, a osiągi ma gorsze. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 6,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 243 km/h. Dużo lepszą alternatywą jest droższy i sporo mocniejszy Mercedes GLA AMG. Za 253 000 złotych otrzymamy sportowego SUV-a ze znakomitymi osiągami (0-100 km/h – 4,4 s, V-max: 250 km/h). Jednak pomiędzy Cuprą a GLA AMG jest różnica aż 61 100 złotych. To tak naprawdę zupełnie inna liga klientów.