Trzecia sportowa Toyota. Następca MR2

Toyota Supra i GT86 to nie koniec sportowych Toyot. Jak zdradza Tesuya Tada, szef inżynierów japońskiej marki będzie „trzeci brat”.

Publikacja: 19.08.2018 05:40

Trzecia sportowa Toyota. Następca MR2

Foto: moto.rp.pl

W wywiadzie udzielonym angielskiemu oddziałowi Toyoty Tesuya Tada wypowiedział się w następujący sposób: „Akido (przp. red. Toyoda, Prezes Toyoty) zawsze mówił o tym, że firma chciałaby mieć trzech braci. Największą Suprę, środkowego GT86 (w 2021 roku pojawi się nowa generacja) i trzeci, mniejszy samochód sportowy.” To oznaczałoby powrót auta wielkości Toyoty MR2.

""

Koncepcyjny model S-FR zaprezentowano w 2015 roku.

moto.rp.pl

Temat „trzech braci” przewija się częściej w rozmowach z Tadą. W 2017 roku w innym wywiadzie również przywołał ten temat. Wtedy jako termin realizacji podał rok 2020. Rozważana jest koncepcja auta z silnikiem umieszczonym centralnie o niskiej masie własnej. To wyklucza auto w pełni elektryczne, ale można sobie wyobrazić w takim modelu napęd hybrydowy.

ZOBACZ TAKŻE: Toyota i Suzuki pogłębiają współpracę

""

Tak wyglądała trzecia i póki co ostatnia generacja Toyoty MR2.

moto.rp.pl

Pierwsze przymiarki zresztą już w Toyocie poczyniono. Na Tokio Motor Show w 2015 zaprezentowano koncepcyjny model S-FR. Czteromiejscowe coupe o długości niecałych czterech metrów. Idealnie pasowałoby na „trzeciego brata”. Toyota MR2 doczekała się trzech generacji. Była produkowana w latach 1984 – 2007.

W wywiadzie udzielonym angielskiemu oddziałowi Toyoty Tesuya Tada wypowiedział się w następujący sposób: „Akido (przp. red. Toyoda, Prezes Toyoty) zawsze mówił o tym, że firma chciałaby mieć trzech braci. Największą Suprę, środkowego GT86 (w 2021 roku pojawi się nowa generacja) i trzeci, mniejszy samochód sportowy.” To oznaczałoby powrót auta wielkości Toyoty MR2.

Temat „trzech braci” przewija się częściej w rozmowach z Tadą. W 2017 roku w innym wywiadzie również przywołał ten temat. Wtedy jako termin realizacji podał rok 2020. Rozważana jest koncepcja auta z silnikiem umieszczonym centralnie o niskiej masie własnej. To wyklucza auto w pełni elektryczne, ale można sobie wyobrazić w takim modelu napęd hybrydowy.

Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy