Na rynku kompaktów w tym roku sporo się dzieje. Kilka dni temu cennik nowego Ceed’a ogłosiła Kia, a już do gry wkracza Ford z kolejną generacją Focusa. Zaprojektowany od podstaw model będzie oferowany jako pięciodrzwiowy hatchback, kombi i crossover o nazwie Active. Na wymagających klientów czekać mają wersje Titanium, ST-Line i Vignale.
fot. Ford
– Focus jest naszym kluczem do europejskiego rynku już od dwóch dekad – przekonuje Steven Armstrong, wiceprezes i prezes grupy Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Ford Motor Company. – Ponieważ samochody rodzinne średniej wielkości w ubiegłym roku zdobyły prawie jedną piątą rynku w całej Europie, włożyliśmy tak wiele energii w opracowanie zupełnie nowego modelu, który należy do najlepszych samochodów, jakie kiedykolwiek wyprodukowaliśmy.
CZYTAJ TAKŻE: Nowa Kia Ceed: 3 X TAK
Podstawowym silnikiem nowego Focusa będzie litrowy EcoBoost o mocach 85 KM, 100 KM i 125 KM. jak zapewnia producent, został on tak udoskonalony, aby zapewnić spalanie na poziomie 4,7 l/100 km i poziom emisji CO2 wynoszący 107 g/km. Kolejną jednostką jest nowy, 1.5-litrowy silnik z rodziny EcoBoost, dostępny w wersjach 150 KM lub 182 KM. Ma zużywać średnio 5.3 l/100 km i emitować 121 g/km CO2. Nowy jest także 1.5-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue o mocy 95 KM oraz 120 KM. Tu spalanie ma wynieść 3,5 l/100 km a emisja CO2 – 91 g/km. Kolejną jednostką jest EcoBlue o pojemności 2 litrów i mocy 150 KM. Spalanie według producenta ma sięgnąć 4,4 l/100 km przy emisji CO 2 na poziomie 114 g/km. Jednostki mogą współpracować z manualnymi, sześciobiegowymi przekładniami lub nową, ośmiobiegową skrzynią automatyczną.