Pobudzanie zmysłów

Zorza polarna, skandynawski las, jezioro łabędzie, archipelag deszczowy – to nie pomysły na wakacyjne wypady, tylko multimedialne spektakle, które mają uprzyjemnić podróż pasażerom Volvo S90 Ambience Concept.

Publikacja: 28.04.2018 09:58

Pobudzanie zmysłów

Foto: fot. Volvo

Koncepcyjny samochód, pokazany podczas salonu samochodowego w Pekinie to rozbudowane o nowe, zmysłowe możliwości Volvo S90 Excellence w wersji trzymiejscowej. Co jest w nim niezwykłego? Otóż pasażerowie mogą zmieniać – za pomocą aplikacji na smartfonie – atmosferę w kabinie. Do wyboru jest siedem tematów wizualnych, zsynchronizowanych z dźwiękiem i zapachem.

""

Relaks w drodze do pracy – Ambience Concept w wydaniu Volvo / fot. Volvo

moto.rp.pl

W tym tkwi innowacyjność konceptu, bowiem sama idea dopieszczania pasażerów za pomocą modyfikacji oświetlenia, muzyki czy rozpylanych zapachów nie jest żadną rewolucją – menu nastroju mamy już nawet w niektórych samochodach ze średniej półki, jak choćby Peugeocie 3008 i 5008, ale fakt, do multimedialnych, dźwiękowo-zapachowo-wizualnych spektakli temu rozwiązaniu daleko.

– Ambience Concept przenosi ideę luksusu ponad dobór materiałów, to próba stworzenia samochodu który wprost komunikuje się ze zmysłami pasażerów – przekonuje Robin Page, szef ds. designu w Volvo Cars.

""

fot. Volvo

moto.rp.pl

System sterowania wizualizacją przekształca podsufitkę wedle wyboru tematycznego – w zorzę polarną, skandynawski las, jezioro łabędzie, archipelag deszczowy – każdorazowo inspirując inny nastrój, od relaksacyjnego po dodający energii. Z wizualizacjami zsynchronizowane zostało odpowiednie tło muzyczne. Odpowiednie doznania gwarantuje system audio Bowers and Wilkins, do którego dodano tweetery zintegrowane w zagłówkach foteli. Każdemu tematowi towarzyszy jeden ze specjalnie stworzonych i dobranych aromatów, wykreowanych przez Byredo, a dobywających się niepostrzeżenie z ukrytych dysz w konsoli środkowej.

S90 Ambience został pokazany jako koncept, ale Volvo Cars przymierza się do wprowadzenia tego wariantu w seryjnych modelach S90 Excellence, poszerzając jego gamę szczególnie na rynku chińskim. W roku 2017 sprzedaż Volvo w tym kraju po raz pierwszy przekroczyła 100 tys. aut. Chiny to dla Volvo największy pojedynczy rynek oraz największy rynek dla modelu S90 sedan.

– Ambience Concept stworzono właśnie z myślą o rynku chińskim, a jego charakter stanowi kontrast dla jakże nerwowych i pełnych pośpiechu warunków miejskich – powiedział Martin Andersson, senior commercial product manager w Dziale Samochodów Specjalnych Volvo Cars, odpowiedzialnym za gamę Excellence. – S90 Ambience Concept wzmocni na tym rynku postrzeganie naszej marki jako ważnego producenta pojazdów z segmentu premium.

Koncepcyjny samochód, pokazany podczas salonu samochodowego w Pekinie to rozbudowane o nowe, zmysłowe możliwości Volvo S90 Excellence w wersji trzymiejscowej. Co jest w nim niezwykłego? Otóż pasażerowie mogą zmieniać – za pomocą aplikacji na smartfonie – atmosferę w kabinie. Do wyboru jest siedem tematów wizualnych, zsynchronizowanych z dźwiękiem i zapachem.

W tym tkwi innowacyjność konceptu, bowiem sama idea dopieszczania pasażerów za pomocą modyfikacji oświetlenia, muzyki czy rozpylanych zapachów nie jest żadną rewolucją – menu nastroju mamy już nawet w niektórych samochodach ze średniej półki, jak choćby Peugeocie 3008 i 5008, ale fakt, do multimedialnych, dźwiękowo-zapachowo-wizualnych spektakli temu rozwiązaniu daleko.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy