Reklama

Hyundai Elentra N: Sportowy sedan. Niestety nie dla Europy

Hyundai rozszerza ofertę modelu Elantra o sportową wersję o mocy 280 KM. Niestety wszystko wygląda na to, że ten model będzie oferowany w Europie.

Publikacja: 17.07.2021 17:18

Hyundai Elentra N: Sportowy sedan. Niestety nie dla Europy

Foto: moto.rp.pl

Elantra niedawno powróciła na polski rynek. Również w USA kompaktowy sedan jest bardzo popularny. Po zaprezentowanym już wariancie N Line z silnikiem benzynowym 1.6 turbo i mocy 204 KM przyszedł czas na prawdziwy model serii N. W tym wypadku pod maską pracuje dwulitrowe turbo o mocy 280 KM. To ten sam silnik, który oferowany jest w modelu i30 N. Funkcja overboost – aktywowana przyciskiem NGS na kierownicy – zapewnia przez 20 sekund dodatkowe 10 KM więcej. Sedan z systemem Launch Control przyspiesza do 100 km/h w czasie 5,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. W pokonywaniu zakrętów pomaga elektroniczny dyferencjał i 19 calowe opony Michelin Pilot Sport 4S. Jako pierwszy model Hyundaia w historii, Elantra N posiada zintegrowaną półoś napędową (IDA), podobną do tej jaka jest stosowana w samochodach biorących udział w rajdach WRC.

CZYTAJ TAKŻE: Najmniejszy SUV Hyundaia wyceniony. Cena zaskakuje

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

We wnętrzu tylko kilka drobnych zmian. Hyundai uzupełnił system informacyjno-rozrywkowy o funkcje N. Dostępny jest również wyświetlacz ciśnienia i temperatury oleju, a także informacje o ciśnieniu doładowania, licznik okrążeń czy mapę toru, która rejestruje trasę na torze wyścigowym do późniejszego wglądu. W tym celu rejestrowane są prędkości, siły g i momentu obrotowego podczas okrążenia wraz z pomiarem czasu.

Reklama
Reklama
""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Elantra N to kolejna „eNka” , Hyundai wprowadza na rynek kolejny model N. Niestety póki co sportowy kompaktowy sedan pozostanie zarezerwowany wyłącznie na rynek koreański i amerykański.

CZYTAJ TAKŻE: Hyundai Ioniq 5: Bardzo ważny elektryk

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Reklama
Reklama
""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Elantra niedawno powróciła na polski rynek. Również w USA kompaktowy sedan jest bardzo popularny. Po zaprezentowanym już wariancie N Line z silnikiem benzynowym 1.6 turbo i mocy 204 KM przyszedł czas na prawdziwy model serii N. W tym wypadku pod maską pracuje dwulitrowe turbo o mocy 280 KM. To ten sam silnik, który oferowany jest w modelu i30 N. Funkcja overboost – aktywowana przyciskiem NGS na kierownicy – zapewnia przez 20 sekund dodatkowe 10 KM więcej. Sedan z systemem Launch Control przyspiesza do 100 km/h w czasie 5,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. W pokonywaniu zakrętów pomaga elektroniczny dyferencjał i 19 calowe opony Michelin Pilot Sport 4S. Jako pierwszy model Hyundaia w historii, Elantra N posiada zintegrowaną półoś napędową (IDA), podobną do tej jaka jest stosowana w samochodach biorących udział w rajdach WRC.

Reklama
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Parking
McLaren razy dwa. Czyli co wybrać, gdyby…
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama