Niemiecka marka samochodów sportowych wprowadziła do oferty bazowy wariant elektrycznego modelu Taycan, który początkowo miał być dedykowany wyłącznie na rynek chiński. Jego cena w Polsce to minimum 389 tys. zł, czyli o 68 tys. zł mniej niż Taycan 4S.

Bazowy model Taycana posiada jeden silnik elektryczny i tylny napęd. Klienci, którzy zdecydują się na ten wariant otrzymają e-Porsche o mocy 326 KM i 345 Nm maksymalnego momentu obrotowego (w trybie overboost z Launch Control, generuje moc do 408 KM), akumulator o pojemności 79,3 kWh i zasięg do 431 km. Przy wyborze opcji Performnce Plus (dodatkowa dopłata 24 825 zł) powiększona zostaje bateria do 94,3 kWh, dzięki czemu dystans możliwy do pokonania bez ładowania zwiększa się do 484 km, a moc układu do 380 KM i 457 Nm, która chwilowo może wzrosnąć do 476 KM.

CZYTAJ TAKŻE: Wywiad | Oliver Blume, dyr. generalny Porsche AG: Polska i tym razem dała sobie radę

Niezależnie od wybranego akumulatora Porsche Taycan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. Maksymalna moc ładowania to 225 kW (akumulator Performance) lub 270 kW (akumulator Performance Plus). Tym samym baterie można naładować od 5 do 80 proc. w 22,5 minuty, a poziom energii potrzebny do pokonania 100 km uzyskuje się już po 5 minutach.

W wyposażeniu standardowym Taycan otrzymuje 19-calowe aluminiowe felgi (Taycan Aero), wnętrze częściowo wykończone skórą, komfortowe przednie fotele z 8-kierunkową regulacją elektryczną, cyfrowe radio, LED-owe reflektory główne czy dwustrefową klimatyzację. Nawet podstawowy model elektrycznego Porsche można wyposażyć tak jak mocniejsze warianty. Wśród opcji są m.in. Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem (13 317 zł), termoizolacyjne szyby dźwiękochłonne (7974 zł), przyciemniane reflektory główne LED Matrix z Porsche Dynamic Light System Plus (14 530 zł), skrętną tylną oś ze wspomaganiem układu kierowniczego Plus (10 116 zł) czy adaptacyjne zawieszenie pneumatycnze z Porsche Active Suspension Managment (9368 zł). Możliwości konfiguracyjnych w tym przypadku jest naprawdę wiele.

Taycan z akumulatorem 79,3 kWh i mocą maksymalną 326 KM, swój cennik otwiera kwotą 389 000 zł. Jego mocniejsza odmiana (94,3 kWh; 380 KM) to wydatek minimum 413 825 zł. Jak na Porsche to atrakcyjna cena. Podstawowy Cayenne kosztuje od 373 000 zł, Panamera startuje od 428 000 zł, a 911 Carrera jest dostępna od 528 000 zł.

Jedynym konkurentem Porsche jest Tesla Model S, która startuje od ceny 395 990 zł. Amerykański elektryk ma w tej cenie dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 680 KM, przyspiesza do 100 km/h w czasie 3,2 sekundy i rozpędza się do 250 km/h. Według danych producenta zasięg Tesli Model S wynosi 663 km.

CZYTAJ TAKŻE: Test | Porsche Taycan Turbo S: Auto, które nigdy nie powinno powstać

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Fabryki w UE straciły ponad 3,6 mln nowych aut

Pandemia koronawirusa spowodowała ograniczenie produkcji samochodów w krajach Unii Europejskiej w pierwszej połowie 2020 ...

Najgorsza sprzedaż aut od 7 lat

Nie mija kryzys na europejskim rynku nowych samochodów. W lutym sprzedaż zmalała w porównaniu ...

Lexus ES 300h: Limuzyna, w której wszystko się zgadza

Powstał z myślą o rynku amerykańskim, ale bardzo dobrze radzi sobie także w starciu ...

CEO Nissana Carlos Ghosn

Carlos Ghosn dostał podwyżkę

Nissan zapłacił Carlosowi Ghosnowi za ostatni rok (do 31 marca) 1,098 mld jenów (8,78 ...

Kamery skontrolują, czy kierowca trzyma w dłoni telefon

Trzymanie telefonu w dłoni podczas jazdy samochodem jest w Australii zabronione. Teraz specjalne kamery ...

Fiskus rozkręca ruch w salonach

Jeszcze niewiele ponad miesiąc obowiązywać będą stare zasady rozliczania leasingu, najmu i dzierżawy aut ...