Można składać zamówienia na gamę Giulii i Stelvio z rocznika 2021, z bardziej wydajnymi silnikami, homologowanymi zgodnie z nową normą emisji spalin E6d. W 2021 roku zadebiutuje także nowe Stelvio Veloce Ti.
Giulia i Stelvio na rok modelowy 2021 zostały odnowione. Model Stelvio zadebiutuje z nowym wariantem Veloce Ti oraz z bardziej wydajnymi silnikami, spełniającymi nową normę emisji spalin E6d. Oferta Stelvio MY21 została również wzbogacona o nowe 21 calowe felgi – do tej pory były dostępne o rozmiarze nie większym niż 20 cali. Nowe felgi oferowane są zarówno w kolorze srebrnym, jak i z oksydowanym wykończeniem, a także w specjalnej wersji zarezerwowanej wyłącznie dla wariantu Quadrifoglio.
CZYTAJ TAKŻE: Kierowcy teamu F1 Racing Orlen testowali nową Alfę Romeo

Skrót „Ti” w nazwie Alfa Romeo Stelvio Veloce Ti pochodzi od słów „Turismo Internazionale”, a „Veloce” to „szybki”. W standardzie auto oferuje wyposażenie oraz technologię nawiązującą do odmiany Quadrifoglio, z którą Veloce Ti dzieli wspólne elementy zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Tylny zderzak ma specjalną dolną osłoną, nadkola są lakierowane w kolorze nadwozia, a aluminiowe łopatki do obsługi automatycznej skrzyni biegów są przytwierdzone do kolumny kierownicy. Stelvio Veloce Ti ma 21-calowe felgi aluminiowe, które debiutują właśnie w tej wersji, a następnie będą oferowane również w innych wariantach wyposażenia. Wnętrze nawiązuje do odmiany Quadrifoglio, ze sportowymi fotelami wykończonymi skórą i Alcantarą, czarną podsufitką oraz elementami z włókna węglowego. Na karoserii pojawiają się również ciemne akcenty: czarne obramowania szyb, grilla i lusterek oraz przyciemniane szyby i emblematy Stelvio, Q4, a także Veloce Ti.
Stelvio Veloce Ti dostępne jest z silnikiem benzynowym 2.0 turbo o mocy 280 KM lub turbodieslem 2.2 o mocy 210 KM – oba z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na cztery koła Q4. Co ważne, 4-cylindrowe jednostki Stelvio Veloce TI zostały w całości wykonane z aluminium, a wał napędowy – z włókna węglowego. Giulia i Stelvio posiadają systemy autonomicznej jazdy ADAS 2 (Advanced Driver Assistance Systems) na drugim poziomie autonomicznej jazdy, co oznacza, że w określonych warunkach samochód przejmuje kontrolę nad przyspieszaniem, hamowaniem i kierowaniem.
CZYTAJ TAKŻE: Alfa Romeo Tonale: Tak wygląda drugi SUV Alfy
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.