Zmodernizowane BMW serii 6 GT zniknie z kilku rynków

Niecałe trzy lata po starcie BMW serii 6 GT otrzymuje pierwszą modernizację. Przy tej okazji BMW nie będzie więcej oferować tego modelu na kilku rynkach.

Publikacja: 11.06.2020 18:34

Zmodernizowane BMW serii 6 GT zniknie z kilku rynków

Foto: moto.rp.pl

BMW 6 GT to model, który w 2017 roku zastąpił serię 5 GT. Pierwsza i druga generacja GT była i jest dziwną odmianą limuzyny serii 5, która ma przypominać coupe, ale i zapewnić większą użytkowość. W sumie nie wiadomo po co bo przecież „beemka” ma serię 5 w nadwoziu kombi. BMW 6 GT otrzymało niewielką modernizację, która powinna pojawić się w salonach bawarskiej marki już w lipcu.

CZYTAJ TAKŻE: Nowe BMW serii 5: Więcej hybryd plug-in, poprawiona elektronika

""

BMW 6 GT.

Foto: moto.rp.pl

Przeprojektowano przód – nieznacznie powiększone nerki wlotu powietrza, zupełnie nowe są diodowe reflektory wykorzystujące technologię adaptacyjnego doświetlania zakrętów i inteligentnych świateł drogowych. Z tyłu pojawiły się nowe końcówki układu wydechowego oraz przeprojektowane zderzaki. We wnętrzu zaktualizowano system multimedialny iDrive7 z 12,3-calowym wyświetlaczem, a do wykończenia zostały użyte nowe materiały. System audio-nawigacyjnego obejmuje teraz funkcję osobistego asystenta. Systemy asystujące oferują bardziej zautomatyzowane funkcje jazdy. W przyszłości oprogramowanie GT może być również aktualizowane online.

""

Foto: moto.rp.pl

Tak jak wcześniej seria 6 koncentruje się na mocniejszych cztero- i sześciocylindrowych silnikach. W ofercie są dwie jednostki benzynowe i trzy wysokoprężne, które teraz wykorzystują technologię miękkiej hybrydy z 48-woltową instalacją elektryczną. Podstawowym napędem pozostaje 2,0-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o mocy 258 KM. Dostępny jest również sześciocylindrowa jednostka o pojemności 3,0 litra i mocy 333 KM, którą można łączyć z napędem na wszystkie koła. Oferta silników wysokoprężnych zaczyna się od czterocylindrowego silnika o pojemności 2,0 litrów i mocy 190 KM oraz dwóch silników sześciocylindrowych o pojemności 3,0 litrów i mocy 286 KM oraz 340 KM. Ten ostatni zawsze występuje s napędem na wszystkie cztery koła. W przeciwieństwie do sedana i kombi serii 5, BMW 6 GT nadal nie oferuje napędu hybrydowego typu plug-in.

""

Foto: moto.rp.pl

BMW zdecydowało się wycofać ten model z rynku w Wielkiej Brytanii i Australii. Ceny po modernizacji póki co jeszcze nie są znane. Obecnie najtańsza odmiana benzynowa kosztuje 270 000 zł, a diesel 260 400 zł.

CZYTAJ TAKŻE: Pożegnanie z Europą obecnie najlepszego sportowego BMW

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

BMW 6 GT to model, który w 2017 roku zastąpił serię 5 GT. Pierwsza i druga generacja GT była i jest dziwną odmianą limuzyny serii 5, która ma przypominać coupe, ale i zapewnić większą użytkowość. W sumie nie wiadomo po co bo przecież „beemka” ma serię 5 w nadwoziu kombi. BMW 6 GT otrzymało niewielką modernizację, która powinna pojawić się w salonach bawarskiej marki już w lipcu.

CZYTAJ TAKŻE: Nowe BMW serii 5: Więcej hybryd plug-in, poprawiona elektronika

Pozostało 80% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy