Niecałe trzy lata po starcie BMW serii 6 GT otrzymuje pierwszą modernizację. Przy tej okazji BMW nie będzie więcej oferować tego modelu na kilku rynkach.

BMW 6 GT to model, który w 2017 roku zastąpił serię 5 GT. Pierwsza i druga generacja GT była i jest dziwną odmianą limuzyny serii 5, która ma przypominać coupe, ale i zapewnić większą użytkowość. W sumie nie wiadomo po co bo przecież „beemka” ma serię 5 w nadwoziu kombi. BMW 6 GT otrzymało niewielką modernizację, która powinna pojawić się w salonach bawarskiej marki już w lipcu.

CZYTAJ TAKŻE: Nowe BMW serii 5: Więcej hybryd plug-in, poprawiona elektronika

BMW 6 GT.

Przeprojektowano przód – nieznacznie powiększone nerki wlotu powietrza, zupełnie nowe są diodowe reflektory wykorzystujące technologię adaptacyjnego doświetlania zakrętów i inteligentnych świateł drogowych. Z tyłu pojawiły się nowe końcówki układu wydechowego oraz przeprojektowane zderzaki. We wnętrzu zaktualizowano system multimedialny iDrive7 z 12,3-calowym wyświetlaczem, a do wykończenia zostały użyte nowe materiały. System audio-nawigacyjnego obejmuje teraz funkcję osobistego asystenta. Systemy asystujące oferują bardziej zautomatyzowane funkcje jazdy. W przyszłości oprogramowanie GT może być również aktualizowane online.

Tak jak wcześniej seria 6 koncentruje się na mocniejszych cztero- i sześciocylindrowych silnikach. W ofercie są dwie jednostki benzynowe i trzy wysokoprężne, które teraz wykorzystują technologię miękkiej hybrydy z 48-woltową instalacją elektryczną. Podstawowym napędem pozostaje 2,0-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o mocy 258 KM. Dostępny jest również sześciocylindrowa jednostka o pojemności 3,0 litra i mocy 333 KM, którą można łączyć z napędem na wszystkie koła. Oferta silników wysokoprężnych zaczyna się od czterocylindrowego silnika o pojemności 2,0 litrów i mocy 190 KM oraz dwóch silników sześciocylindrowych o pojemności 3,0 litrów i mocy 286 KM oraz 340 KM. Ten ostatni zawsze występuje s napędem na wszystkie cztery koła. W przeciwieństwie do sedana i kombi serii 5, BMW 6 GT nadal nie oferuje napędu hybrydowego typu plug-in.

BMW zdecydowało się wycofać ten model z rynku w Wielkiej Brytanii i Australii. Ceny po modernizacji póki co jeszcze nie są znane. Obecnie najtańsza odmiana benzynowa kosztuje 270 000 zł, a diesel 260 400 zł.

CZYTAJ TAKŻE: Pożegnanie z Europą obecnie najlepszego sportowego BMW

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rosyjska ropa tanieje, benzyna drożeje

Ceny rosyjskiej ropy Urals osiągnęły poziom z marca–lipca 1999 roku, zagrażając budżetowi państwa. Założono ...

Skoda Octavia Scout: Idealna alternatywa dla SUV-a

Czwarta generacja Octavii będzie dostępna również w uterenowionej wersji Scout. To idealny model dla ...

Obudowy silników do Porsche z Poznania

W poznańskich zakładach Volkswagena będą produkowane komponenty do samochodów elektrycznych. Seryjną produkcję obudów do ...

Kryzys nie omija bogatych. Redukcje miejsc pracy w Bentleyu

Brytyjski producent luksusowych samochodów Bentley chce znacznie zmniejszyć liczbę zatrudnionych pracowników. W fabryce w ...

Suzuki Katana: Nowa szansa

Suzuki planuje wprowadzenie na rynek nowego motocykla. Ma być rozwinięciem koncepcyjnego modelu Recursion. Prototypowy ...

Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition

Za przesadnie długą nazwą Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition ukrywa się nowy, topowy ...