W Ameryce wszystkiego jest więcej. Również modeli aut. Wybraliśmy kilka ciekawych propozycji samochodów, które w Europie mogłyby mieć szansę na całkiem niezłą sprzedaż albo po prostu mogłyby znaleźć się w ofercie.

I nie chodzi tu wcale o ogromne pick-upy czy wielkie SUV-y tylko takie samochody, które również zmieściłyby się na polskich parkinach.

1
Honda Accord

Ręka w górę kto rozumie wycofanie modelu Accord z polskiej oferty? W USA Accord ma się bardzo dobrze. Zbiera nawet nagrody. Został North American Car of the Year 2018. Nowej limuzyny Hondy wielu mogłoby nie rozpoznać. Stylistyka jest odważniejsza, karoseria ma dużo większą sztywność od poprzednika, a całe auto jest o 80 kg lżejsze. Same plusy. Nowy Accord ma większy rozstaw osi, jest nieco krótszy, ale niższy i szerszy. Pod maskę trafiły jednostki czterocylindrowe o mocy 192 KM (1,5 litra) i 252 KM (2,0 litra). Jest również wersja hybrydowa. Cena podstawowego modelu Accorda w USA to 23 570 dolarów. Idealny konkurent dla niemieckich modeli czy np. Mazdy 6.

Honda Accord 2018

2
Chrysler Pacifica

Segment vanów praktycznie jest na wymarciu. A szkoda, bo niektóre modele są ciekawe i fajne, a koncepcja małego autobusu w wielu przypadkach bardziej się sprawdza niż SUV. Dobrym przykładem jest Chrysler Pacifica. Model, który po raz pierwszy pojawił się na rynku USA w 2003 roku. Aktualna Pacifica to siedmiomiejscowy, rodzinny van z dużą ilością miejsca, silnikami V6 i ceną w USA rozpoczynającą się od 26 995 dolarów. Oferowany jest również jako hybryda plug-in. To najchętniej kupowany van na amerykańskim rynku. U nas pozostało w ofercie raptem sześć dużych vanów: Ford S-Max, Ford Galaxy, Renault Espace, Seat Alhambra, Ssang Young Rodius, VW Sharan.

3
Dodge Challenger SRT Demon

Albo wszystko, albo nic. Czy nie byłoby fajnie pójść do salonu i popatrzeć na taką bestię. W Polsce znalazłoby się na pewno kilku śmiałków, którzy sprawili by sobie taką zabawkę. Dodge Challenger SRT Demon ma silnik V8 o mocy 852 KM i aż 1044 Nm maksymalnego momentu obrotowego. 0-60 mil na godzinę osiąga szybciej niż którekolwiek z produkowanych seryjnie na świecie samochodów. Zajmuje to 2,3 sekundy, a ćwierć mili ze startu zatrzymanego Demon pokonuje w 9,65 s. Żeby nie było auto wyposażone jest w wygodną 8-biegową, automatyczną przekładnię, a silnik spełnia amerykańskie normy spalin.

4
Ford Flex

Ciekawy crossover, który w USA oferowany jest już od 2008 roku. To taki sporo większy Mini Clubmann. Nadwozie ma nieco ponad pięć metrów długości i pomieści maksymalnie do sześciu osób. Auto może być wyposażone w napęd na cztery koła. Cena Forda Flexa w USA rozpoczyna się od 30 285 dolarów.

5
Nissan Pathfinder

Najpierw Nissan w Europie pozbawił nas limuzyn, a teraz oferta kończy się na modelu X-Trail. Trochę szkoda, bo Nissan ma również duże, fajne samochody jak chociażby Pathfindera. SUV zbudowany na tej samej platformie co modele Murano i Maxima. Do napędu służy silnik V6 o mocy 287 KM i pojemności 3,5 litra. Jest również model hybrydowy z silnikiem 2,5 litra o mocy 234 KM. Mógłby być japońską alternatywą do VW Touarega czy Volvo XC90.

Wnętrze Nissana Pathfindera

6
Ford Edge ST

Sportowe modele SUV są w modzie. Ford oferuje w USA Edge w wersji ST. Skoro duży Edge już i tak jest oferowany na polskim (od 171 880 zł) rynku to dlaczego nie ma wersji ST? Co prawda w cenniku Edge znajdziemy pakiet ST-Line (od 196 570 zł), ale to tylko namiastka tego co mogą mieć amerykanie. W najmocniejszej wersji oferowanej w Polsce Ford Edge ST-Line napędzany jest 210 konnym silnikiem diesla. Prawdziwy ST, ten w USA ma benzynowy, turbodoładowany silnik V6 o pojemności 2,7 litra, mocy 340 KM i 515 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pierwsza setka poniżej sześciu sekund plus znakomity wygląd. Idealny konkurent dla Audi SQ5 czy BMW X3 M40i.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nowy Nissan Leaf: Prawie normalny kompakt

Gdy inni z dużą nieśmiałością eksperymentowali i traktowali samochody elektryczne jako kompletny rynkowy margines, ...

Nowy Jork chce pobierać opłaty za wjazd samochodem do miasta

Nowy Jork będzie pierwszym dużym miastem w USA, które chce wprowadzić opłaty za wjazd, ...

Triumph Street Scrambler: Być jak Steve McQueen

Legendarna maszyna brytyjskiego producenta to dopieszczony technologicznymi nowinkami motocykl do dżentelmeńskiego lansu. Dźwięk potężnego ...

Opel Karl: Mały kumpel

Małych, miejskich samochodów z segmentu A na rynku jest dostatek. Jest i Karl, maluszek ...

Bezpiecznie na dwóch kółkach

Jak motocyklistów postrzegają inni uczestnicy ruchu i co sądzą o ich jeździe? Jak można ...

Toyota inwestuje kolejne 200 mln dolarów w startupy

Toyota będzie wspierać start-upy własnym kapitałem, a tym samym wiązać na przyszłość młode firmy ...