fot. Volvo

Zorza polarna, skandynawski las, jezioro łabędzie, archipelag deszczowy – to nie pomysły na wakacyjne wypady, tylko multimedialne spektakle, które mają uprzyjemnić podróż pasażerom Volvo S90 Ambience Concept.

Koncepcyjny samochód, pokazany podczas salonu samochodowego w Pekinie to rozbudowane o nowe, zmysłowe możliwości Volvo S90 Excellence w wersji trzymiejscowej. Co jest w nim niezwykłego? Otóż pasażerowie mogą zmieniać – za pomocą aplikacji na smartfonie – atmosferę w kabinie. Do wyboru jest siedem tematów wizualnych, zsynchronizowanych z dźwiękiem i zapachem.

Relaks w drodze do pracy – Ambience Concept w wydaniu Volvo / fot. Volvo

W tym tkwi innowacyjność konceptu, bowiem sama idea dopieszczania pasażerów za pomocą modyfikacji oświetlenia, muzyki czy rozpylanych zapachów nie jest żadną rewolucją – menu nastroju mamy już nawet w niektórych samochodach ze średniej półki, jak choćby Peugeocie 3008 i 5008, ale fakt, do multimedialnych, dźwiękowo-zapachowo-wizualnych spektakli temu rozwiązaniu daleko.

– Ambience Concept przenosi ideę luksusu ponad dobór materiałów, to próba stworzenia samochodu który wprost komunikuje się ze zmysłami pasażerów – przekonuje Robin Page, szef ds. designu w Volvo Cars.

fot. Volvo

System sterowania wizualizacją przekształca podsufitkę wedle wyboru tematycznego – w zorzę polarną, skandynawski las, jezioro łabędzie, archipelag deszczowy – każdorazowo inspirując inny nastrój, od relaksacyjnego po dodający energii. Z wizualizacjami zsynchronizowane zostało odpowiednie tło muzyczne. Odpowiednie doznania gwarantuje system audio Bowers and Wilkins, do którego dodano tweetery zintegrowane w zagłówkach foteli. Każdemu tematowi towarzyszy jeden ze specjalnie stworzonych i dobranych aromatów, wykreowanych przez Byredo, a dobywających się niepostrzeżenie z ukrytych dysz w konsoli środkowej.

S90 Ambience został pokazany jako koncept, ale Volvo Cars przymierza się do wprowadzenia tego wariantu w seryjnych modelach S90 Excellence, poszerzając jego gamę szczególnie na rynku chińskim. W roku 2017 sprzedaż Volvo w tym kraju po raz pierwszy przekroczyła 100 tys. aut. Chiny to dla Volvo największy pojedynczy rynek oraz największy rynek dla modelu S90 sedan.

– Ambience Concept stworzono właśnie z myślą o rynku chińskim, a jego charakter stanowi kontrast dla jakże nerwowych i pełnych pośpiechu warunków miejskich – powiedział Martin Andersson, senior commercial product manager w Dziale Samochodów Specjalnych Volvo Cars, odpowiedzialnym za gamę Excellence. – S90 Ambience Concept wzmocni na tym rynku postrzeganie naszej marki jako ważnego producenta pojazdów z segmentu premium.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Renault Clio RS Trophy: Groźniejszy niż się wydaje

Wyróżniać się czy niknąć w tłumie? To pytanie szczególnie ważne, gdy projektuje się sportowe ...

Tesla model 3 w wersji o połowę tańszej niż dotychczas

Tesli Model 3 w Europie póki co nadal nie można kupić, a na obiecany ...

Carlos Tavares, prezes Grupy PSA: Wierzę, że z Oplem się uda

Zakładałem, że Opel będzie lepszy od PSA i nasi ludzie będą się mogli dużo ...

Co zdominuje motoryzację jutra

O najważniejszych trendach w branży motoryzacyjnej, potencjale polskich producentów części, pływie nowych technologii na ...

Uniti One: To nie wizja, to rzeczywistość. Od 2019 w sprzedaży

Szwedzki startup Uniti przedstawił swój pierwszy elektryczny samochód – Uniti One. Partnerem projektu był ...

Range Rover SV Coupe: Najdroższy SUV na polskim rynku

To będzie najdroższy SUV na polskim rynku. Range Rover SV Coupe, który zostanie wyprodukowane ...