fot. Volvo

Zorza polarna, skandynawski las, jezioro łabędzie, archipelag deszczowy – to nie pomysły na wakacyjne wypady, tylko multimedialne spektakle, które mają uprzyjemnić podróż pasażerom Volvo S90 Ambience Concept.

Koncepcyjny samochód, pokazany podczas salonu samochodowego w Pekinie to rozbudowane o nowe, zmysłowe możliwości Volvo S90 Excellence w wersji trzymiejscowej. Co jest w nim niezwykłego? Otóż pasażerowie mogą zmieniać – za pomocą aplikacji na smartfonie – atmosferę w kabinie. Do wyboru jest siedem tematów wizualnych, zsynchronizowanych z dźwiękiem i zapachem.

Relaks w drodze do pracy – Ambience Concept w wydaniu Volvo / fot. Volvo

W tym tkwi innowacyjność konceptu, bowiem sama idea dopieszczania pasażerów za pomocą modyfikacji oświetlenia, muzyki czy rozpylanych zapachów nie jest żadną rewolucją – menu nastroju mamy już nawet w niektórych samochodach ze średniej półki, jak choćby Peugeocie 3008 i 5008, ale fakt, do multimedialnych, dźwiękowo-zapachowo-wizualnych spektakli temu rozwiązaniu daleko.

– Ambience Concept przenosi ideę luksusu ponad dobór materiałów, to próba stworzenia samochodu który wprost komunikuje się ze zmysłami pasażerów – przekonuje Robin Page, szef ds. designu w Volvo Cars.

fot. Volvo

System sterowania wizualizacją przekształca podsufitkę wedle wyboru tematycznego – w zorzę polarną, skandynawski las, jezioro łabędzie, archipelag deszczowy – każdorazowo inspirując inny nastrój, od relaksacyjnego po dodający energii. Z wizualizacjami zsynchronizowane zostało odpowiednie tło muzyczne. Odpowiednie doznania gwarantuje system audio Bowers and Wilkins, do którego dodano tweetery zintegrowane w zagłówkach foteli. Każdemu tematowi towarzyszy jeden ze specjalnie stworzonych i dobranych aromatów, wykreowanych przez Byredo, a dobywających się niepostrzeżenie z ukrytych dysz w konsoli środkowej.

S90 Ambience został pokazany jako koncept, ale Volvo Cars przymierza się do wprowadzenia tego wariantu w seryjnych modelach S90 Excellence, poszerzając jego gamę szczególnie na rynku chińskim. W roku 2017 sprzedaż Volvo w tym kraju po raz pierwszy przekroczyła 100 tys. aut. Chiny to dla Volvo największy pojedynczy rynek oraz największy rynek dla modelu S90 sedan.

– Ambience Concept stworzono właśnie z myślą o rynku chińskim, a jego charakter stanowi kontrast dla jakże nerwowych i pełnych pośpiechu warunków miejskich – powiedział Martin Andersson, senior commercial product manager w Dziale Samochodów Specjalnych Volvo Cars, odpowiedzialnym za gamę Excellence. – S90 Ambience Concept wzmocni na tym rynku postrzeganie naszej marki jako ważnego producenta pojazdów z segmentu premium.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Mike Manley, prezes Jeepa: Będę miał naprawdę małe auto

W przypadku Jeepa chcę zrobić wszystko, żeby największe auta utrzymały swoją silną pozycję w ...

Renault Nissan Mitsubishi jest największy

Ze sprzedażą wielkości 10,61 mln samochodów francusko-japońska grupa Renault Nissan Mitsubishi okazała się największym ...

To pierwszy statek w technologii VTOL firmy Embraer. Ten innowacyjny projekt wyznacza nowy kierunek rozwoju dla brazylijskiego producenta samolotów

Uber chce wlecieć do miast

Testy usługi uberAIR, obsługiwanej przez maszyny pionowego startu, miałyby ruszyć za dwa lata. Na ...

Genewa: Wielki świat w eleganckim salonie

Rokrocznie na początku marca w Genewie odbywa się Międzynarodowy Salon Samochodowy. W tym roku ...

Peugeot 508 First Edition: kosztowne pierwszeństwo

Tylko w 12 krajach Europy, wśród których jest Polska, można już zamawiać auta z ...

Rekordowe zyski Grupy Volkswagena. Afera dieslowa już nie szkodzi

Grupa Volkswagena wypracowała w 2017 roku rekordowe wyniki. Zysk operacyjny wyniósł 17 mld euro, ...