Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Trzecia generacja Skody Superb jest już na rynku od czterech lat. Czas na lifting, który między innymi przyniesie nowe systemy i pierwszą, hybrydową wersję auta czeskiej marki.

Wiosną 2017 roku Skoda zbudowała milionowy egzemplarz Superba. Mimo tego sukcesu przyszłość modelu nie wygląda różowo. Tylko w ubiegłym roku liczba nowych rejestracji w klasie średniej spadła o prawie dziewięć procent. Modernizacja trzeciej generacji, która jest na rynku od 2015 roku nie jest głęboka, ale bardzo istotna. Przyniesie bowiem pierwszą hybrydową wersję plug-in dla marki Skoda. Nowy model będzie można zamawiać od czerwca, w salonach powinna być dostępna w środku lata.

Obok wspomnianej wersji plug-in pojawi się również po raz pierwszy Suberb w wersji Scout. Na pierwszy rzut oka zmiany nie wydają się wielkie. Przeprojektowany przedni zderzak, przez który Superb urósł na długości 4869 mm (wcześniej 4861 mm), a kombi do 4862 mm (wcześniej 4856 mm). Ponadto z tyłu zamiast logotypu pojawił się napis Skoda, a wnętrze wyposażono w nowe elementy wystroju (dodatkowe elementy chromowane, nowe obicia siedzeń, kolory nadwozia, wzory felg).

Nowy Superb będzie pierwszą Skodą, która otrzyma pełne, matrycowe reflektory LED z dynamiczną funkcją oświetlenia. Powiększy się również wybór systemów wspomagania – asystent awaryjny dla dróg wielopasmowych, który kontroluje samochód w sytuacji awaryjnej i zatrzymuje go w bezpieczny sposób na skraju drogi, adaptacyjny tempomat, który nie tylko dostosowuje prędkość do poprzedzającego pojazdu, ale także wprowadza ograniczenia prędkości i „widzi” zakręty.

W obszarze informacyjno-rozrywkowym dostępne są różne pakiety, także z systemami nawigacji, aż do sterowania za pomocą gestów. Standardowo na pokładzie jest możliwość sparowania smartfonów oraz zintegrowanej karty SIM, która zapewnia dostęp do internetu i umożliwia dostęp do mobilnych usług online.

ZOBACZ TAKŻE: CENY | Skoda Scala: Poziom wyżej

Do wyboru jest sześć silników klasycznych silników: trzy benzynowe od 1,5 TSI (150 KM) do 2,0 TSI (272 KM) oraz trzy silniki wysokoprężne, począwszy od 1.6 TDI (120 KM) do 2.0 TDI (190 KM). Poza tym oferowany będzie Superb iV, który wykorzystuje technologię Volkswagena Passata GTE. Skrót iV pojawi się przy wszystkich modelach Skody, które będą miały do czynienia z e-mobilnością. Sprzedaż Superba iV zostanie uruchomiona na początku 2020 roku. Jako hybryda plug-in wykorzystuje silnik benzynowy 1.4 TSI o mocy 115 kW (156 KM) i silnik elektryczny o mocy 85 kW w połączeniu z 6-biegową skrzynią DSG. Maksymalna moc systemu wynosi 160 kW (218 KM). Dzięki akumulatorowi 13 kWh, Superb jest w stanie przejechać na prądzie do 55 kilometrów (cykl WLTP). Ładowanie akumulatora trwa około trzy i pół godziny.

Wersja hybrydowa ma sporo mniejszy bagażnik, który zmniejszył się z 625 do 485 litrów, a w kombi z 660 litrów do 510 litrów. Za to hybryda otrzymuje dwa systemy pomocnicze, które są przeznaczone wyłącznie dla tego modelu: Trailer Assist, który ułatwia parkowanie z przyczepą oraz system Area-View, który zapewnia 360-stopniową widoczność kamer.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Państwo traci miliardy, czekając na nowe e-myto

W tym roku znów przy większych korkach idą w górę bramki na wiodącej nad ...

Milion aut elektrycznych Nissana rocznie

Nissan Motor przewiduje sprzedaż w 2022 r. miliona pojazdów elektrycznych rocznie, w tym modeli ...

JBM Solaris Ecolife, produkowany przez spółkę j.v. Solarisa i indyjskiej firmy JBM w Azji z akumulatorami polskiej firmy ICPT na targach Auto Expo w Indiach

Baterie zaczną rządzić światem

Już niedługo akumulatory będą równie ważne, jak dzisiaj ropa. Polskie firmy chcą powalczyć o ...

Ring | Dacia Lodgy i Citroen Berlingo: Nie jesteśmy dostawczakami!

Naprzeciwko siebie stają dwa kombivany: francuski i francusko–rumuński. Oba napędzane są przez najmocniejsze z ...

Sergio Marchionne: Wielki Dottore, który nigdy nie założył garnituru

Spełnił wszystkie obietnice, poza jedną: że założy garnitur i krawat wtedy, kiedy Fiat znowu ...

Downsizing: Co może silnik o pojemności małego garnka

Producenci – trochę z konieczności, trochę z mody – wprowadzają na rynek kolejne niewielkie ...