Reklama

Mercedes EQV: Kolejny elektryczny model ze Stuttgartu

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie Mercedes pokazał koncepcyjnego vana o nazwie EQV. Model produkcyjny elektrycznej Klasy V został już potwierdzony i pojawi się we wrześniu 2019 roku na salonie w Frankfurcie.

Publikacja: 12.05.2019 08:52

Mercedes EQV: Kolejny elektryczny model ze Stuttgartu

Foto: Mercedes-Benz Concept EQV 2019

Seryjna wersja elektrycznej klasy V stanowi kolejny krok w rozbudowaniu przez Mercedesa marki EQ. Nowy model niestety nie będzie napędzany silnikiem elektrycznym z SUV-a EQC (300 kW). Choć Klasa V ma dużo miejsca na akumulator i silniki, moc jego elektrycznej jednostki napędowej wynosi 150 kW. To pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 160 km/h.

""

Mercedes EQV Concept.

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Jednak bardziej istotnym parametrem od prędkości jest zasięg EQV, który Mercedes określa na 400 kilometrów. Prawdopodobnie EQV oferowany będzie w przyszłości z różnymi poziomami pojemności baterii. Na początek jednak otrzyma akumulator o pojemności 100 kWh. Dzięki funkcji szybkiego ładowania w ciągu około 15 minut naładować będzie można wystarczającą ilość energii, by przejechać około 100 kilometrów.

""

Foto: moto.rp.pl

Reklama
Reklama
""

Foto: moto.rp.pl

Elektryczną klasę V będzie wyróżniać jedynie kilka zarezerwowanych dla elektryka kolorów nadwozia. Cała reszta zostaje bez zmian – przestrzeń na fotelach, pojemność bagażnika czy deska rozdzielcza, a prawdopodobnie również wygląd przedniej części nadwozia.

""

Foto: moto.rp.pl

ZOBACZ TAKŻE: Mercedes EQC Edition 1886: Początek nowej epoki

Seryjna wersja elektrycznej klasy V stanowi kolejny krok w rozbudowaniu przez Mercedesa marki EQ. Nowy model niestety nie będzie napędzany silnikiem elektrycznym z SUV-a EQC (300 kW). Choć Klasa V ma dużo miejsca na akumulator i silniki, moc jego elektrycznej jednostki napędowej wynosi 150 kW. To pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 160 km/h.

Jednak bardziej istotnym parametrem od prędkości jest zasięg EQV, który Mercedes określa na 400 kilometrów. Prawdopodobnie EQV oferowany będzie w przyszłości z różnymi poziomami pojemności baterii. Na początek jednak otrzyma akumulator o pojemności 100 kWh. Dzięki funkcji szybkiego ładowania w ciągu około 15 minut naładować będzie można wystarczającą ilość energii, by przejechać około 100 kilometrów.

Reklama
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Parking
McLaren razy dwa. Czyli co wybrać, gdyby…
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama