Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Ford Kuga jest od 2008 roku najważniejszym modelem Forda w segmencie SUV. Trzecia generacja pojawi się po raz pierwszy w wersji hybrydowej.

Nowa Kuga – dynamicznie narysowany SUV, który umiejętnie ukrywa swoją wysokość. Niektóre detale budzą skojarzenia z konkurentami: Mazdą, BMW, a nawet Porsche czy Jaguarem. Innymi słowy stylistyczne zaskoczenie, zerwanie z tym, co reprezentowały dwie poprzednie generacje po to, by podążyć śladami nowego Focusa. Nowy SUV jest znacznie dłuższy od poprzednika (plus 89 mm), niższy (minus 20 mm), powiększył się również rozstaw osi i szerokość (plus 20/44 mm).

Ford Kuga trzeciej generacji.

Oprócz bazowej wersji Trend Ford wprowadza na rynek Kugę w trzech innych liniach, które wyraźnie różnią się od siebie. Sportowa ST jest rozpoznawalna dzięki czarnym elementom nadwozia (osłona chłodnicy, osłona zderzaka, dyfuzor i relingi dachowe). Poziom wykończenia Titanium to chromowane dodatki i 17-calowe koła. Najwyższa wersja Vignale jest wyposażona w 18-calowe koła i ma lakierowane elementy nadwozia oraz niezależnie ukształtowany przedni i tylny zderzak.

Gama silników trzeciej generacji Kugi obejmuje dwa silniki benzynowe (1,5 l., trzy cylindry, moc 120 i 150 KM), trzy silniki wysokoprężne (czterocylindrowy 1,5 i 2,0 l. o mocy 120, 150 i 180 KM), po raz pierwszy pojawią się także trzy zelektryfikowane warianty: hybrydowy oraz hybrydowy plug-in składający się z benzynowej jednostki o pojemności 2,5-litra połączonej z silnikiem elektrycznym. Całość generuje 225 KM mocy systemowej. Trzecią opcją jest miękka hybryda – dwulitrowy silnik wysokoprężny został wyposażony w generator rozruchowy i 48-voltowy akumulator litowo-jonowy.

Kuga jest pierwszym SUV-em marki opartym na nowej platformie C2. Oznacza to istotny postęp w dostępności systemów bezpieczeństwa. Kuga wyposażona będzie m.in. w adaptacyjny tempomat (ACC), który zawiera teraz funkcję wspomagania jazdy w korku, system wykrywania ograniczeń prędkości i aktywny system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu, który działa do prędkości 200 km/h. System Active Park Assist 2 parkuje sam (tylko wersja z automatyczną skrzynią biegów), w tym zmienia biegi do jazdy w przód i tył – niezależnie od tego, czy w grę wchodzą równoległe czy poprzeczne miejsca parkingowe. Te pierwsze muszą być o 0,92 m dłuższe niż sam samochód (4,62 m).

ZOBACZ TAKŻE: Nowy Ford Focus startuje z dobrą ceną

Trzecia generacja Kugi to dla Forda duży krok na przód. Oprócz świeżego designu SUV ma teraz najnowocześniejsze systemy wspomagania, a także program silników, który jest uzupełniony o napędy hybrydowe.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Po niemieckich autostradach tylko 130 km/h?

Wprowadzenie ograniczeń prędkości na autostradach w Niemczech wydaje się nieuchronne. Deutsche Welle cytuje piątkowe ...

Peugeot bacznie przygląda się fabryce w Gliwicach

W czwartek, 17 stycznia do gliwickiej fabryki Opla przyjedzie Carlos Tavares, prezes Grupy PSA. ...

Elektryczna infrastruktura rośnie jak na drożdżach

Nie tylko Europa, ale i Polska staje się krajem przyjaznym elektromobilności. Z każdym miesiącem ...

Alpine: Zawsze piękne, zawsze szybkie

Jedną z atrakcji tegorocznego MotoClassic Wrocław 2018 będzie Pierwszy Międzynarodowy Zlot Alpine. Pojawią się ...

Raport niezawodności GTU | Samochody miejskie: Znakomity wynik Audi A1

Niemiecki instytut rzeczoznawców GTU – świadczącej podobne usługi jak Dekra czy TUV, przedstawił najnowszy ...

Polski cennik elektrycznego Fiata 500

Kultowy Fiat 500 nigdy nie należał do tanich samochodów. Wersja elektryczna również nic w ...