Kuga to jeden z najbardziej rozpoznawalny modeli Forda na europejskim rynku. Kompaktowy SUV sprawdza się nie tylko na asfalcie, lecz również na bezdrożach. To właśnie tam docenimy zwiększony prześwit, dopracowany napęd na obie osie i mocne, doładowane jednostki.

Ponad 4,5-metrowy SUV prezentuje się bardzo dynamicznie. Do zasługa licznych przetłoczeń i z pietyzmem projektowanych detali. Klienci mogą wybierać spośród 11 lakierów nadwozia i zdecydować się na atrakcyjny pakiet ST-Line Black Edition. Opiera się na czarnych akcentach zarówno na zewnątrz, jak i w przedziale pasażerskim.

Bogactwo inwentarza

Kuga ma wysokie aspiracje, co tylko potwierdza lista dodatków podnoszących komfort i bezpieczeństwo. Konfigurację zaczynamy od wyboru odpowiedniej tapicerki. Do dyspozycji mamy kilka wariantów kolorystycznych i materiałowych. Poszycie mocno wyprofilowanych i opcjonalnie regulowanych elektrycznie foteli może zawierać alcantarę lub skórę. Czerwone przeszycie dodaje sportowego wydźwięku. Panoramiczne okno dachowe z otwieraną przednią częścią rozświetli kabinę i przypadnie do gustu młodszym podróżnikom.

Ford Kuga.

Ford nie ma się też czego wstydzić w kwestii przestrzeni. W dwóch rzędach wygodnie usiądą wysokie osoby. Na kanapie miejsca nie brakuje nad głowami, na wysokości barków, a także przed kolanami. Za ich plecami wygospodarowano 456-litrowy bagażnik. Po złożeniu oparć asymetrycznej kanapy, jego możliwości przewozowe wzrosną do 1653 litrów. W 3 z 4 poziomów wyposażenia, pokrywa kufra unosi się za sprawą elektrycznych siłowników.

Na pokładzie niemieckiego SUV-a znajdziemy też wiele udogodnień elektronicznych. Standardem jest automatyczna klimatyzacja regulowana w dwóch strefach, ale i tak najwięcej uwagi przyciąga dopracowany system multimedialny SYNC 3. Współpracuje z Android Auto, Apple Car Play i bazuje na 8-calowym ekranie dotykowym. Polecenia można wydawać palcem, głosem, a także prostymi gestami. Dzięki łączności ze smartfonami, na centralny wyświetlacz przeniesiemy ulubione aplikacje – Google Maps, Spotify, czy Wat’s up. Układ łączy się też z dobrej jakości kamerą cofania, zewnętrznymi nośnikami pamięci i wydajnym zestawem audio sygnowanym przez firmę Sony.

Bezpiecznie do celu

Nowoczesny SUV musi być bezpieczny i taka właśnie jest Kuga. Inżynierowie mocno przyłożyli się stworzenia kompletnej siatki elektronicznych asystentów. Ford potrafi utrzymać się pośrodku pasa ruchu wykrywając linie ograniczające i korygując tor jazdy. Monitoruje też koncentrację kierowcy w trybie ciągłym, rozpoznaje znaki drogowe, a także zapobiega kolizjom przy małych prędkościach. To zasługa radaru i czujników prześwietlających w czasie rzeczywistym przestrzeń przed samochodem. W razie wykrycia zagrożenia i braku reakcji użytkownika, pojazd autonomicznie uruchomi hamulce ostrzegając wcześniej sygnałem graficznym i dźwiękowym.

W mieście przyda się również Active Park Assist. To system wspomagający parkowanie równoległe i prostopadłe oraz wyjazd z równoległego miejsca parkingowego. Na autostradzie użytkownicy zgodnie doceniają natomiast adaptacyjny tempomat. Utrzymuje zadaną odległość względem poprzedzającego pojazdu i wraz z układem utrzymania auta w pasie ruchu, daje namiastkę pojazdu autonomicznego.

Same systemy bezpieczeństwa nie byłyby skuteczne, gdyby nie dopracowany układ jezdny. Kugę wyposażono w układ kierowniczy z progresywnym, elektrycznym wspomaganiem, a także skuteczne zawieszenie oparte na kolumnach McPhersona z przodu i wielowahaczowym rozwiązaniu z tyłu. Stabilizator przechyłów oraz płaski wahacz ustalający (Control Blade) pomagają w utrzymaniu auta w ryzach podczas wykonywania dynamicznych manewrów. W odmianie ST-Line dostępne jest również lekko utwardzone, zawieszenie sportowe.

Nie bój się zjechać z asfaltu

Blisko 19 centymetrów prześwitu w połączeniu z efektywnym napędem AWD pozwala bezstresowo opuszczać utwardzone szlaki. Inteligentne przeniesienie momentu obrotowego na cztery koła monitoruje warunki jazdy, optymalizując tym samym przyczepność. Komputer błyskawicznie wykrywa utratę przyczepności i przekazuje niutonometry na koła, gdzie dodatkowa moc będzie lepiej wykorzystana. Co ważne, wraz ze wzrostem prędkości, system koncentruje się na zapewnieniu stabilnego prowadzenia i dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy. Dzięki temu, Kuga jest jednym z najlepiej jeżdżących samochodów w klasie kompaktowych SUV-ów.

Silniki – do wyboru, do koloru

Aż 11 możliwych konfiguracji napędu i mocy oferuje Kuga. Podstawowy wariant benzynowy to nowa propozycja w gamie. 1.5 EcoBoost występuje w wersji 120, 150 i 176-konnej. Najmocniejszą można połączyć z 6-stopniową przekładnią automatyczną i napędem na obie osie. To sprawia, że sprint do setki zajmuje zaledwie 10,1 sekundy, a wskazówka prędkościomierza kończy bieg na 197 km/h. Dla bardziej wymagających użytkowników przygotowano motor o pojemności dwóch litrów. 2.0 EcoBoost rozwija 230 koni mechanicznych i jest najszybszym w szerokiej palecie.

Ford przygotował też kilka specyfikacji dla miłośników diesli. 2.0 TDCi w bazowej odmianie generuje 150 KM i 370 Nm dostępnych przy 2000 obr./min. Łączy się z napędem na przednią oś lub wszystkie koła i występuje z manualną lub automatyczną przekładnią. Na szczycie wysokoprężnej gamy znajduje się 180-konna wersja dwulitrowej jednostki. W topowej specyfikacji współpracuje z wydajnym, dwusprzęgłowym automatem i rozpędza się do setki w 10 sekund. Co ważne, w średnim rozrachunku zużywa tylko 6 litrów na 100 kilometrów.

Atrakcyjne warunki kupna

Dopracowany, pewny na asfalcie i godny zaufania na szutrowych odcinkach SUV nie musi być drogi. Kuga kusi obecnie wysokimi korzyściami finansowymi, 5-letnią gwarancją i atrakcyjnie wycenionym ubezpieczeniem. Kolejne bonusy dotyczą pakietów wyposażeniowych, bogatego zaplecza standardowych udogodnień i dostępności samochodów praktycznie od ręki.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ford Focus ST: Wszystko co trzeba

Nowy Focus otrzymał wyłącznie silniki trzycylindrowe. Na szczęście ta zasada nie będzie obowiązywać dla ...

Problemy z kołami w co czwartym aucie w Polsce

Nawet 28 proc. samochodów w Polsce może mieć problemy z ogumieniem. Średnia w Europie ...

Czasem słońce, czasem deszcz

Śnieg w lipcu lub fala upałów w Boże Narodzenie? To nic trudnego dla „Fabryki ...

Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland

Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland: E-auto trafi pod strzechy

Czy Polacy potrzebują narodowego samochodu elektrycznego? Czy inwestując w ten projekt nie porywacie się ...

Infiniti zwiększa sprzedaż, też w Polsce

Luksusowa marka Nissana, Infiniti zwiększyła w maju sprzedaż na świecie o 9 proc., a ...

Volvo XC90: Modernizacja techniczna

W maju 2019 roku Volvo rozpocznie produkcję odświeżonej wersji XC90. Jedną z głównych nowości ...