Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Kuga to jeden z najbardziej rozpoznawalny modeli Forda na europejskim rynku. Kompaktowy SUV sprawdza się nie tylko na asfalcie, lecz również na bezdrożach. To właśnie tam docenimy zwiększony prześwit, dopracowany napęd na obie osie i mocne, doładowane jednostki.

Ponad 4,5-metrowy SUV prezentuje się bardzo dynamicznie. Do zasługa licznych przetłoczeń i z pietyzmem projektowanych detali. Klienci mogą wybierać spośród 11 lakierów nadwozia i zdecydować się na atrakcyjny pakiet ST-Line Black Edition. Opiera się na czarnych akcentach zarówno na zewnątrz, jak i w przedziale pasażerskim.

Bogactwo inwentarza

Kuga ma wysokie aspiracje, co tylko potwierdza lista dodatków podnoszących komfort i bezpieczeństwo. Konfigurację zaczynamy od wyboru odpowiedniej tapicerki. Do dyspozycji mamy kilka wariantów kolorystycznych i materiałowych. Poszycie mocno wyprofilowanych i opcjonalnie regulowanych elektrycznie foteli może zawierać alcantarę lub skórę. Czerwone przeszycie dodaje sportowego wydźwięku. Panoramiczne okno dachowe z otwieraną przednią częścią rozświetli kabinę i przypadnie do gustu młodszym podróżnikom.

Ford Kuga.

Ford nie ma się też czego wstydzić w kwestii przestrzeni. W dwóch rzędach wygodnie usiądą wysokie osoby. Na kanapie miejsca nie brakuje nad głowami, na wysokości barków, a także przed kolanami. Za ich plecami wygospodarowano 456-litrowy bagażnik. Po złożeniu oparć asymetrycznej kanapy, jego możliwości przewozowe wzrosną do 1653 litrów. W 3 z 4 poziomów wyposażenia, pokrywa kufra unosi się za sprawą elektrycznych siłowników.

Na pokładzie niemieckiego SUV-a znajdziemy też wiele udogodnień elektronicznych. Standardem jest automatyczna klimatyzacja regulowana w dwóch strefach, ale i tak najwięcej uwagi przyciąga dopracowany system multimedialny SYNC 3. Współpracuje z Android Auto, Apple Car Play i bazuje na 8-calowym ekranie dotykowym. Polecenia można wydawać palcem, głosem, a także prostymi gestami. Dzięki łączności ze smartfonami, na centralny wyświetlacz przeniesiemy ulubione aplikacje – Google Maps, Spotify, czy Wat’s up. Układ łączy się też z dobrej jakości kamerą cofania, zewnętrznymi nośnikami pamięci i wydajnym zestawem audio sygnowanym przez firmę Sony.

Bezpiecznie do celu

Nowoczesny SUV musi być bezpieczny i taka właśnie jest Kuga. Inżynierowie mocno przyłożyli się stworzenia kompletnej siatki elektronicznych asystentów. Ford potrafi utrzymać się pośrodku pasa ruchu wykrywając linie ograniczające i korygując tor jazdy. Monitoruje też koncentrację kierowcy w trybie ciągłym, rozpoznaje znaki drogowe, a także zapobiega kolizjom przy małych prędkościach. To zasługa radaru i czujników prześwietlających w czasie rzeczywistym przestrzeń przed samochodem. W razie wykrycia zagrożenia i braku reakcji użytkownika, pojazd autonomicznie uruchomi hamulce ostrzegając wcześniej sygnałem graficznym i dźwiękowym.

W mieście przyda się również Active Park Assist. To system wspomagający parkowanie równoległe i prostopadłe oraz wyjazd z równoległego miejsca parkingowego. Na autostradzie użytkownicy zgodnie doceniają natomiast adaptacyjny tempomat. Utrzymuje zadaną odległość względem poprzedzającego pojazdu i wraz z układem utrzymania auta w pasie ruchu, daje namiastkę pojazdu autonomicznego.

Same systemy bezpieczeństwa nie byłyby skuteczne, gdyby nie dopracowany układ jezdny. Kugę wyposażono w układ kierowniczy z progresywnym, elektrycznym wspomaganiem, a także skuteczne zawieszenie oparte na kolumnach McPhersona z przodu i wielowahaczowym rozwiązaniu z tyłu. Stabilizator przechyłów oraz płaski wahacz ustalający (Control Blade) pomagają w utrzymaniu auta w ryzach podczas wykonywania dynamicznych manewrów. W odmianie ST-Line dostępne jest również lekko utwardzone, zawieszenie sportowe.

Nie bój się zjechać z asfaltu

Blisko 19 centymetrów prześwitu w połączeniu z efektywnym napędem AWD pozwala bezstresowo opuszczać utwardzone szlaki. Inteligentne przeniesienie momentu obrotowego na cztery koła monitoruje warunki jazdy, optymalizując tym samym przyczepność. Komputer błyskawicznie wykrywa utratę przyczepności i przekazuje niutonometry na koła, gdzie dodatkowa moc będzie lepiej wykorzystana. Co ważne, wraz ze wzrostem prędkości, system koncentruje się na zapewnieniu stabilnego prowadzenia i dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy. Dzięki temu, Kuga jest jednym z najlepiej jeżdżących samochodów w klasie kompaktowych SUV-ów.

Silniki – do wyboru, do koloru

Aż 11 możliwych konfiguracji napędu i mocy oferuje Kuga. Podstawowy wariant benzynowy to nowa propozycja w gamie. 1.5 EcoBoost występuje w wersji 120, 150 i 176-konnej. Najmocniejszą można połączyć z 6-stopniową przekładnią automatyczną i napędem na obie osie. To sprawia, że sprint do setki zajmuje zaledwie 10,1 sekundy, a wskazówka prędkościomierza kończy bieg na 197 km/h. Dla bardziej wymagających użytkowników przygotowano motor o pojemności dwóch litrów. 2.0 EcoBoost rozwija 230 koni mechanicznych i jest najszybszym w szerokiej palecie.

Ford przygotował też kilka specyfikacji dla miłośników diesli. 2.0 TDCi w bazowej odmianie generuje 150 KM i 370 Nm dostępnych przy 2000 obr./min. Łączy się z napędem na przednią oś lub wszystkie koła i występuje z manualną lub automatyczną przekładnią. Na szczycie wysokoprężnej gamy znajduje się 180-konna wersja dwulitrowej jednostki. W topowej specyfikacji współpracuje z wydajnym, dwusprzęgłowym automatem i rozpędza się do setki w 10 sekund. Co ważne, w średnim rozrachunku zużywa tylko 6 litrów na 100 kilometrów.

Atrakcyjne warunki kupna

Dopracowany, pewny na asfalcie i godny zaufania na szutrowych odcinkach SUV nie musi być drogi. Kuga kusi obecnie wysokimi korzyściami finansowymi, 5-letnią gwarancją i atrakcyjnie wycenionym ubezpieczeniem. Kolejne bonusy dotyczą pakietów wyposażeniowych, bogatego zaplecza standardowych udogodnień i dostępności samochodów praktycznie od ręki.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ceny | Cupra Ateca: Seat próbuje czegoś nowego. Mocny SUV bez konkurencji

Seat rozpoczyna promować swoją nową markę i wprowadza na rynek swój pierwszy model - ...

Paryskie życie salonowe

Francuskie targi motoryzacyjne są w tym roku mocno okrojone pod względem liczby wystawców, ale ...

Limity aut elektrycznych w Chinach rok później

Chiny zgodziły się odroczyć o rok do 2019 r. wprowadzenie 8-procentowego limitu pojazdów elektrycznych ...

Dwutlenkiem węgla w ciężarówki

Komisja Europejska zaproponowała 17 maja, aby emisje dwutlenku węgla ciężarówek zmalały w okresie 2020-2030 ...

Elektryczny crossover Forda powstanie przy pomocy Volkswagena

Poza elektrycznym Mustangiem Ford zamierza oferować również mniejszy model elektrycznego crossovera Mach E. Auto ...

Motoryzacja mogłaby produkować więcej

Wartość produkcji polskiego przemysłu motoryzacyjnego ma sięgnąć 245 mld zł w 2030 r. – ...