Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Choć wygląda jak normalny Grand Cherokee, zmodyfikowany przez amerykańską firmę Hennessey Jeep jest najszybciej przyspieszającym SUV-em na świecie.

Zacznijmy od imponujących danych. Od 0 do 60 mph (plus minus 100 km/h) przyspiesza w czasie 2,3 sekundy. Słowo absurd jest tu jak najbardziej na miejscu, bo te dane nie należą do auta sportowego, ale do SUV-a. Jednak już seryjnie moc i przyspieszenie Jeepa robią wrażenie. 710 KM, maksymalnie 868 Nm, od zera do setki w 3,7 sekundy, prędkość maksymalna 289 km/h – to dane fabrycznego Grand Cherokee Trackhawk.

Hennessey Jeep Grand Cherokee Trackhawk.

Hennessey, firma tuningowa z Teksasu wie, co to szaleństwo. W przypadku modyfikacji Jeppa moc wzrosła do 1217 KM, a maksymalny moment obrotowy to 1356 Nm. Pod maską pracuje 6,2 litrowy Hemi V8 doładowany ogromnym kompresorem, który pochodzi z Dodga Challengera Hellcat. Przyspieszenie od zera do 60 mil na godzinę (96,6 km/h) zajmuje 2,3 sekundy. Tym samym Hennessey Jeep zdobywa tytuł najszybciej przyspieszającego SUV-a na świecie. Prędkość maksymalna też robi wrażenie. Według danych Teksańczyków wynosi ponad 322 km/h.

Z technicznego punktu widzenia Trackhawk zawdzięcza to przede wszystkim kompresorowi. Jednak w samym silniku również wiele poprawiono. Ulepszono głowice cylindrów, wał korbowy, tłoki i korbowody, zoptymalizowano przepływ powietrza dolotowego i wtryski paliwa. Jeśli kierowca chce uzyskać pełną moc, musi używać paliwa 109 oktanowego. Dopiero wtedy nowo skalibrowana elektronika silnika całkowicie otworzy blokady zasilania, momentu obrotowego i ciśnienia doładowania. Co ciekawe, mimo wzrostu mocy Hennessey nie oferuje modyfikacji zawieszenia czy układu hamulcowego.

Cena tego wyjątkowego SUV-a to 179 tys. dolarów, czyli w przeliczeniu około 685 tys. zł. To niewiele jak na te osiągi i moc. Ale w USA bazowy model Trackhawk kosztuje około 87 tys. dolarów (około 333 tys. zł). W Polsce Trackhawk to wydatek co najmniej 540 tys. zł.

ZOBACZ TAKŻE: Nowy Jeep Wrangler: Tradycja plus szczypta nowoczesności

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

PSA i FCA: Przedmałżeńskie podchody?

Francuska Grupa PSA chce przejąć europejską część FCA. Ta wiadomość zelektryzowała rynek w mijającym ...

Auta autonomiczne mogą częściej mieć kolizję z osobami ciemnoskórymi

Pojazdy autonomiczne mogą częściej „nie zauważać” osób o ciemnym odcieniu skóry, co jest potencjalnie ...

Twój pies boi się fajerwerków? Ford pomoże…

Ford, w ramach inicjatywy Interwencje chce pomóc psom, które boją się hałasu. Innowacyjna buda ...

Opel GT X Experimental: Nowa twarz Opla

Opel GT X Experimental to auto koncepcyjne, które ma prezentować nowy język stylistyczny Opla. ...

Wypiłeś? Volvo nie pozwoli ci prowadzić…

Szwedzka marka po ogłoszeniu decyzji o wprowadzeniu od przyszłego roku we wszystkich swoich samochodach ...

W Australii będą dozwolone tablice z emotikonami

Nie, to nie jest żart. W australijskim stanie Queensland samochody będą mogły od marca ...