Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Koenigsegg chce ustanowić nowy rekord prędkości dla samochodów seryjnych: ponad 480 km/h.

Rekord najszybszego samochodu produkcyjnego na świecie należy do… Koenigsegga. Z prędkością 457,2 km/h (277,9 mil/h) 4 listopada 2017 roku przemknęła 1176 konna Agera RS po zamkniętej autostradzie w amerykańskim stanie Nevada. Jednak rekordy nie są wieczne. Nowy ma przejść w ręce… Koenigsegga. Auto, które ma tego dokonać, zadebiutowało na salonie samochodowym w Genewie. Nazywa się Jesko i ma osiągnąć prędkość maksymalną 482,8 km/h.

Koenigsegg Jesko.

W symulacjach wszystko już sprawdzono. Teraz czas na prawdziwą próbę. Do napędu Koenigsegg rozwinął projekt swojego pięciolitrowego, podwójnie doładowanego silnika V8. Ogranicznik obrotów ustawiono na 8500 obr./min., zbudowano nowe korbowody i tłoki. Po co to wszystko? Dla 1298 KM mocy, która jednostka dostarcza przy użyciu normalnej benzyny. Jeśli do baku trafi bioetanol E85, moc wzrasta do 1622 koni mechanicznych.

Jesko ma nie tylko technologicznie zaawansowany silnik. Również skrzynia biegów ma kilka specjalnych cech. Waży zaledwie 90 kilogramów, nie ma klasycznych pierścieni synchronizujących czy dwóch sprzęgieł. Ma ich sześć. Podczas gdy tradycyjna przekładnia dwusprzęgłowa przy przełączaniu z biegu – na przykład – siódmego na czwarty musi również zmienić szósty i piąty bieg to skrzynia Koenigsegga może tę czynność po prostu pominąć.

Podwozie współpracuje z przedłużonymi i ulepszonymi podwójnymi wahaczami, które wzorowane są na tych z Formuły 1. Regulowane amortyzatory dostarczone są przez firmę Öhlins. Nowością jest to, że tylne koła są skrętne pod kątem do trzech stopni. Według producenta auto waży 1420 kilogramów.

ZOBACZ TAKŻE: Top 10 | Aktualna lista najszybszych samochodów na świecie

Ojciec Christiana von Koenigsegg, założyciela i szefa firmy, może być dumny z tego, co stworzył jego syn. Zwłaszcza, że samochód nosi imię 80-latka. Nawiasem mówiąc, gest ten był niespodzianką, Jesko von Koenigsegg nic o tym nie wiedział, dopóki nie odsłonięto auta w Genewie. Christian wysłał nawet fałszywe oświadczenia prasowe; do niedawna nazwa Ragnarok była uważana za oficjalną dla nowego modelu. Koenigsegg planuje zbudować w sumie 125 egzemplarzy, czyli znacznie więcej niż Agera RS (25) lub Regera (80). Oczekuje się, że cena netto wyniesie od 2,5 do 3 milionów euro.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Elektryczny Fiat 500 z Turynu, Tychom zostaje Dolce Vita

Wprowadzenie na rynek Fiata 500 z napędem elektrycznym będzie kosztowało Fiat Chrysler Automobiles 700 ...

Volkswagen rozważa sprzedaż Lamborghini

Volkswagen rozważa sprzedaż Lamborghini. Tak przynajmniej twierdzą źródła z wysokiego szczebla szefostwa grupy VW. ...

Stare graty zalewają nasze drogi. Jak odwrócić trend?

Z roku na rok kupujemy coraz starsze samochody. Jeszcze dziesięć lat temu średni wiek ...

Autostrada A1 z odcinkowym pomiarem prędkości

Policyjna grupa SPEED intensyfikuje swoje działania na budowanej autostradzie A1 między Tuszynem a Częstochową. ...

Niemiecki Smart w chińskich rękach

Ikona niemieckiej motoryzacji, koncern Daimler AG, znowu wyprzedaje część swych aktywów Chińczykom. Chiński Geely ...

Ceny | Nissan Qashqai 2019: Dwa nowe silniki i dwusprzęgłowy automat

Nowa wersja rocznikowa Nissana Qashqaia otrzyma nowe silniki oraz po praz pierwszy dwusprzęgłową, automatyczną ...