Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Pięciodrzwiowy Opel Astra oferowany jest aż w ośmiu wersjach silnikowych. Jeśli jednak zainteresujecie się sedanem, to w wersji na rok 2019 do wyboru jest tylko jeden silnik. Oto jego cena.

Opel skrócił na rok 2019 listę wersji silnikowych w modelu Astra sedan do jednej wersji. Jest nią benzynowa, turbodoładowana jednostka o pojemności 1,4 litra i mocy 140 KM. Z oferty zniknęły inne wersje napędowe. Jeszcze do niedawna oferowana była wersja benzynowa 1,6 o pojemności 115 KM, dwa diesle 1,6 CDTI o mocy 110 i 136 KM i aktualny silnik 1,4 z fabrycznie montowaną instalacją gazową. Decyzja okrojenia wersji silnikowych do jednej na pewno nie wpłynie na zwiększenie popularności modelu.

Aktualna Astra Sedan to model poprzedniej generacji produkowany od 2013 roku.

Aktualna Astra z fabrycznym oznaczeniem K to piąta generacja tego modelu. Sedan pochodzi jeszcze z poprzedniej generacji Astry, modelu J. Jest produkowany od 2013 roku i aktualnie oferowany wyłącznie na wybranych rynkach. Dla przykładu w Niemczech można kupić wyłącznie najnowszy model Astry z nadwoziem pięciodrzwiowym i kombi.

Bagażnik mieści 460 litrów.

140-konną limuzynę Opla można wybrać z ręczną lub automatyczną skrzynią biegów. Sześciobiegowy automat wymaga 5000 zł dopłaty. Opel nie jest oferowany w jakiejkolwiek wersjach wyposażenia. Przygotowano pakiety opcji, które mają je zastąpić np. „Pakiet dobrej widoczności” za 700 zł, „Pakiet Top” za 7000 zł (m.in. czujnik deszczu, reflektory bi-ksenonowe, system nawigacji, czy „Pakiet Upgrade II” za 6000 zł. Resztę dodatków z listy opcji trzeba dobrać sobie samemu. Np. lakier perłowy kosztuje dodatkowe 2950 zł, a metaliczny 2200 zł. Dopłaty nie wymaga jedynie biały, bazowy kolor. Aluminiowe, 17-calowe obręcze to koszt 2400 złotych.

ZOBACZ TAKŻE: Trzyletni Opel Astra IV hitem poleasingowego rynku

Aktualnie Astra Sedan jest oferowana po niższych cenach. Oficjalną cenę 67 500 zł obniżono o 7000 zł do 60 500 zł.

Ceny konkurencji

Citroen C-Elysee (1,5 Blue HDi, 102 KM): od 54 790 zł
Fiat Tipo (1,6 MultiJet, 120 KM): od 67 100 zł
Hyundai Elantra (1,6 MPI, 128 KM): od 69 900 zł
Mazda 3 Sedan (2,0 l, 120 KM): od 74 900 zł
Peugeot 301 (1,5 Blue HDi, 102 KM): od 60 400 zł
Renault Megan Sedan (1,3 TCe, 140 KM): od 78 500 zł
Toyota Corolla (1,6 Valvematic, 132 KM): od 74 900 zł

To widać, że wnętrze Astry Sedan jest z poprzedniej epoki. Na zdjęciu model z automatyczną skrzynią biegów.

Mocną bronią Astry okazuje się cena. Szczególnie ta po promocji. Za proponowane aktualnie 60 500 złotych dostaniemy dużo słabszego i budżetowego Peugeota 301. Astra Sedan może nie jest najmłodszym modelem, ale póki co jeszcze ma się czym bronić przed konkurencją.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rekord sprzedaży Volvo w Polsce: diesle wciąż mocne

To był najlepszy rok w historii firmy Volvo Car Poland, która działa na polskim ...

Takata zbankrutuje w poniedziałek

Japoński producent poduszek powietrznych wystąpi 26 czerwca do sądu o ochronę przed roszczeniami wierzycieli ...

Volkswagen szuka fabryk dla elektryków

Volkswagen AG rozważa uruchomienie nowych linii produkcyjnych do budowy samochodów elektrycznych. Jak informuje niemiecki ...

Autonomiczne pojazdy będą jeździć w Nowym Jorku i Kalifornii

Autonomiczne pojazdy amerykańskiego startupu Optimus Ride mają już w tym roku poruszać się po ...

General Motors stawia na flotę robo-taxi w miastach

General Motors przedstawił inwestorom swą wizję produkcji pojazdów autonomicznych: na 2019 r. planuje handlową ...

Piotr Dulnik, prezes Suzuki Motor Poland: Zaangażowanie marki w sport to budowa wizerunku

W ostatnich dniach rozszerzyliśmy naszą umowę z grającym w Lotto Ekstraklasie klubem Korona Kielce. ...