Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Pięciodrzwiowy Opel Astra oferowany jest aż w ośmiu wersjach silnikowych. Jeśli jednak zainteresujecie się sedanem, to w wersji na rok 2019 do wyboru jest tylko jeden silnik. Oto jego cena.

Opel skrócił na rok 2019 listę wersji silnikowych w modelu Astra sedan do jednej wersji. Jest nią benzynowa, turbodoładowana jednostka o pojemności 1,4 litra i mocy 140 KM. Z oferty zniknęły inne wersje napędowe. Jeszcze do niedawna oferowana była wersja benzynowa 1,6 o pojemności 115 KM, dwa diesle 1,6 CDTI o mocy 110 i 136 KM i aktualny silnik 1,4 z fabrycznie montowaną instalacją gazową. Decyzja okrojenia wersji silnikowych do jednej na pewno nie wpłynie na zwiększenie popularności modelu.

Aktualna Astra Sedan to model poprzedniej generacji produkowany od 2013 roku.

Aktualna Astra z fabrycznym oznaczeniem K to piąta generacja tego modelu. Sedan pochodzi jeszcze z poprzedniej generacji Astry, modelu J. Jest produkowany od 2013 roku i aktualnie oferowany wyłącznie na wybranych rynkach. Dla przykładu w Niemczech można kupić wyłącznie najnowszy model Astry z nadwoziem pięciodrzwiowym i kombi.

Bagażnik mieści 460 litrów.

140-konną limuzynę Opla można wybrać z ręczną lub automatyczną skrzynią biegów. Sześciobiegowy automat wymaga 5000 zł dopłaty. Opel nie jest oferowany w jakiejkolwiek wersjach wyposażenia. Przygotowano pakiety opcji, które mają je zastąpić np. „Pakiet dobrej widoczności” za 700 zł, „Pakiet Top” za 7000 zł (m.in. czujnik deszczu, reflektory bi-ksenonowe, system nawigacji, czy „Pakiet Upgrade II” za 6000 zł. Resztę dodatków z listy opcji trzeba dobrać sobie samemu. Np. lakier perłowy kosztuje dodatkowe 2950 zł, a metaliczny 2200 zł. Dopłaty nie wymaga jedynie biały, bazowy kolor. Aluminiowe, 17-calowe obręcze to koszt 2400 złotych.

ZOBACZ TAKŻE: Trzyletni Opel Astra IV hitem poleasingowego rynku

Aktualnie Astra Sedan jest oferowana po niższych cenach. Oficjalną cenę 67 500 zł obniżono o 7000 zł do 60 500 zł.

Ceny konkurencji

Citroen C-Elysee (1,5 Blue HDi, 102 KM): od 54 790 zł
Fiat Tipo (1,6 MultiJet, 120 KM): od 67 100 zł
Hyundai Elantra (1,6 MPI, 128 KM): od 69 900 zł
Mazda 3 Sedan (2,0 l, 120 KM): od 74 900 zł
Peugeot 301 (1,5 Blue HDi, 102 KM): od 60 400 zł
Renault Megan Sedan (1,3 TCe, 140 KM): od 78 500 zł
Toyota Corolla (1,6 Valvematic, 132 KM): od 74 900 zł

To widać, że wnętrze Astry Sedan jest z poprzedniej epoki. Na zdjęciu model z automatyczną skrzynią biegów.

Mocną bronią Astry okazuje się cena. Szczególnie ta po promocji. Za proponowane aktualnie 60 500 złotych dostaniemy dużo słabszego i budżetowego Peugeota 301. Astra Sedan może nie jest najmłodszym modelem, ale póki co jeszcze ma się czym bronić przed konkurencją.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nadjeżdża sztuczna inteligencja

AI – to pod tymi dwiema literami kryje się sedno przyszłej technologicznej rewolucji w ...

Wizja maszyny do podwodnego wydobycia metali, przygotowana przez stocznię Royal IHC

Akumulatory z dna oceanu

Rozwój elektromobilności zmusza rządy i firmy do poszukiwania nowych, podmorskich złóż metali. Czy na ...

Manualna skrzynia biegów podnosi bezpieczeństwo na drodze

Systemy asystujące wcale nie zwiększają bezpieczeństwa jazdy – przekonuje psychiatra z Nowego Jorku. A ...

Carsharing podniesie sprzedaż elektryków w Polsce

W Polsce w ubiegłym roku zarejestrowano nieco ponad 600 nowych aut elektrycznych, a łącznie ...

Tesla traci talenty i pieniądze

Najbardziej znany producent samochodów elektrycznych zmaga się z falą odejść wysokiej rangi menedżerów oraz ...

Honda CR-V: Dwa lata czekania, ale nareszcie jest

Honda CR-V to jeden z prekursorów modeli SUV. Teraz na europejski i polski rynek ...