Nowy szef Forda w Polsce z branżą motoryzacyjną związany jest od 2011 roku, a doświadczenie zawodowe zdobył pracując przede wszystkim zagranicą — w Belgii i Wlk Brytanii. Odpowiadał między innymi za przygotowanie planów sprzedaży, analizy rynku, koordynacje strategicznych projektów, planowanie produktu, a jako dyrektor regionalny w Wielkiej Brytanii odpowiedzialny był za całą działalność operacyjną – sprzedaż, rozwój sieci dilerskiej oraz obsługę posprzedażową. – Z przyjemnością obejmuję stanowisko dyrektora zarządzającego Ford Polska. Jest dla mnie olbrzymim zaszczytem i wyróżnieniem kierować oddziałem koncernu tak istotnym i perspektywicznym rynku jak Polska. Ford to jedna z najbardziej kultowych marek w branży samochodowej i bardzo się cieszę, że mogę być częścią tego koncernu i jestem niezmiernie wdzięcznym zarządowi Ford of Europe za zaufanie.- powiedział Piotr Pawlak.

CZYTAJ TAKŻE: Modernizacja Forda F-150: Hybryda i ogromny zasięg

Piotr Pawlak (jest synem Jacka Pawlaka, prezesa Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe) ukończył w 2009 roku Wydział Nauk Ekonomicznych oraz Wydział Marketingu i Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego zdobywając tytuł licencjata nauk ekonomicznych. A w 2010 roku ukończył studia magisterskie z Ekonomii Biznesu na Wydziale Biznesu i Ekonomii Katolickiego Uniwersytetu Leuven w Belgii. Chwilę później pracował jako menadżer od spraw produktu i marketingu w angielskim oddziale Toyoty, a od 2016 roku piastował różne funkcje w brytyjskim przedstawicielstwie Nissan Motor Corporation.

""

Piotr Pawlak, nowy prezes Ford Polska.

moto.rp.pl

Rok 2020, mimo kryzysowej sytuacji na rynku, jest ważnym okresem dla działalności Forda w Polsce. Na rynku pojawiła się już nowa Puma oraz Kuga – najbardziej zelektryfikowany model Forda w historii. Wkrótce w sprzedaży zadebiutuje nowy Ford Explorer. Zgodnie z ideą Go Electric do końca tego roku Ford zaoferuje 14 zelektryfikowanych modelu, a do końca 2021 roku ich liczba wzrośnie do 18. Warianty napędów alternatywnych trafią już wkrótce do wszystkich osobowych modeli oferowanych na rynku europejskim.

CZYTAJ TAKŻE: Ford Bronco: Jeszcze go nie ma, a już go nie ma