Z najnowszych danych wynika, że koniec zachęt do zakupu samochodów elektrycznych, który nastąpił pod koniec 2023 roku przełożył się druzgocąco na ich sprzedaż. W maju tego tego roku sprzedano ponad 27 tys. aut na prąd, a w roku 2023 ponad 42 tys. Oznacza to ponad 31 proc. spadek zainteresowania tym rodzajem napędu. Biorąc pod uwagę sprzedaż od początku roku do maja 2024 roku, spadek wynosi prawie 16 proc. W tym samym czasie o ponad 6 proc. wzrosła sprzedaż samochodów z silnikami benzynowymi, o ponad 8 proc. diesli i ponad 17 proc. hybryd typu plug-in.

Czytaj więcej

Coraz więcej marek motoryzacyjnych wycofuje się ze swoich elektrycznych strategii

Wzrasta sprzedaż aut z silnikiem benzynowym i diesla. Elektryki mocno w dół

Spośród 236 425 nowych samochodów zarejestrowanych w Niemczech w zeszłym miesiącu, rejestracje samochodów benzynowych wzrosły o 2,1 procent, z największym udziałem wynoszącym 38 procent. Diesel był na drugim miejscu, z 19 procentami rynku i wzrostem o 3,2 procent. Sprzedaż hybryd utrzymała się na stałym poziomie, podczas gdy hybrydy typu plug-in odnotowały niewielki wzrost o 1,7 procent. Spadek liczby rejestracji samochodów elektrycznych w Niemczech podkreśla szerszy trend i skłania producentów samochodów do weryfikacji strategii. Wygląda na to, że producenci aut powinny na nowo zaangażować się projektowanie niskoemisyjnych silników spalinowych, które będą niezbędne dla produkcji nowoczesnych hybryd typu plug-in.

W ostatnim miesiącu na niemieckim rynku o ponad 6 proc. wzrosła sprzedaż samochodów z silnikami benzynowymi, o ponad 8 proc. diesli i ponad 17 proc. hybryd typu plug-in

Czytaj więcej

Lamborghini Huracan Tecnica: Codziennie rano po bułki