Nowa wizja Forda poznawania, kupowania i eksploatowania aut elektrycznych

Ford zaprezentował nową wizję, dzięki której poznawanie, testowanie, kupowanie i eksploatowanie produktów marki będzie nie tylko prostsze, ale także bardziej satysfakcjonujące. Plan koncentruje się początkowo na pojazdach elektrycznych Forda.

Publikacja: 18.05.2023 10:05

Nowa wizja Forda poznawania, kupowania i eksploatowania aut elektrycznych

Foto: mat. prasowe

Ford we współpracy ze swoimi partnerami detalicznymi w Europie chce zmienić wyobrażenie o drodze klienta do posiadania samochodu elektrycznego, z dostępem online i wsparciem na każdym kroku tej drogi. Nowe rozwiązanie wprowadza internetowe salony samochodowe i wirtualne jazdy próbne, umożliwiające poznanie produktów i usług z wygodnego fotela, czy podczas 10-minutowej przerwy między kolejnym spotkaniami. Podejmowanie ważnych decyzji ma być łatwiejsze, dzięki bardziej przejrzystym cennikom, w których nie ma niejasności, czy niespodzianek. Klienci będą mogli dostosować do swoich preferencji odbiór nowego samochodu, uzyskać dostęp do ładowania akumulatorów oraz zorganizować dostarczenie i odbiór pojazdu z serwisu za pomocą kilku kliknięć na swoim smartfonie.

Ford przedstawił swoim partnerom detalicznym z całej Europy nową, zmierzającą w tym kierunku innowacyjną strategię. Praca partnerów ma mieć fundamentalne znaczenie dla dostarczania klientom nowych odczuć. Ford jest w trakcie wprowadzania w Europie do roku 2024 dziesięciu nowych modeli elektrycznych, w tym zaprezentowanego w Kopenhadze nowego pojazdu wielozadaniowego E-Tourneo Courier. Ford twierdzi, że nowe pokolenie konsumentów ma także nowe podejście do kupowania samochodów wynikające z doświadczeń zakupów online. Przeprowadzone przez firmę badania pokazują, że 91 proc. klientów wybierze zakup online, jeśli proces będzie przebiegał bezproblemowo.

Czytaj więcej

Ford uruchamia w Niemczech główną montownię aut elektrycznych

Ford chce połączyć się pomiędzy cyfrowymi i fizycznymi punktami sprzedaży w zależności od tego, co w danym momencie najbardziej odpowiada klientowi. Może to oznaczać przeprowadzenie całego zakupu za pomocą kilku kliknięć przy użyciu oficjalnych kanałów internetowych i cyfrowych salonów Forda, odwiedzanie dealerów i salonów Forda w celu uzyskania informacji i porad samochodowych ekspertów lub połączenie obu tych dróg. Innowacyjne wirtualne metody poznawania nowego, w pełni elektrycznego Forda Explorera 1 wprowadzone na początku tego roku, przeniosły jazdy testowe w erę cyfrową. Klienci będą mogli również umówić się na jazdy próbne w warunkach rzeczywistych, dostosowując ich terminy do swoich harmonogramów, gdy gotowy na przygody crossover pojawi się w salonach sprzedaży jeszcze w tym roku. Klientom będą dostarczane pojazdy naładowane tak, by mogły przejechać co najmniej 150 km.

Badania wykazały również, że 77 proc. kupujących samochody preferuje stałe ceny, dzięki czemu z góry wiadomo, ile i za co trzeba będzie zapłacić. Już teraz negocjowanie cen modeli Forda przez klientów z Holandii należy do przeszłości. Ford planuje wprowadzenie „modelu agencyjnego” w całej Europie, zapewniając klientom stałe ceny niezależnie od tego, czy dokonują zakupu online, czy w wybranym przez siebie salonie sprzedaży. Sporo frustracji wśród klientów budzi również termin dostarczenia nowego samochodu. Jasna polityka informacyjna, możliwość sprawdzenia statusu zamówienia w internecie oraz możliwość rezerwacji terminów dostaw online mają pomóc klientom zaplanować przyszłość i przywrócić porządek w ich terminarzach. Dostępna będzie też możliwość wskazania certyfikowanym przez Forda dilerom, w jakim zakresie klient chce zasięgnąć eksperckiej wiedzy w momencie odbioru pojazdu. Klienci będą mogli umówić się na dostawę samochodu „pod dom” – opcja ta interesuje 69 proc. młodszych nabywców samochodów.

Czytaj więcej

Dostawy ostatniej mili tylko pojazdami elektrycznymi

Ford we współpracy ze swoimi partnerami detalicznymi w Europie chce zmienić wyobrażenie o drodze klienta do posiadania samochodu elektrycznego, z dostępem online i wsparciem na każdym kroku tej drogi. Nowe rozwiązanie wprowadza internetowe salony samochodowe i wirtualne jazdy próbne, umożliwiające poznanie produktów i usług z wygodnego fotela, czy podczas 10-minutowej przerwy między kolejnym spotkaniami. Podejmowanie ważnych decyzji ma być łatwiejsze, dzięki bardziej przejrzystym cennikom, w których nie ma niejasności, czy niespodzianek. Klienci będą mogli dostosować do swoich preferencji odbiór nowego samochodu, uzyskać dostęp do ładowania akumulatorów oraz zorganizować dostarczenie i odbiór pojazdu z serwisu za pomocą kilku kliknięć na swoim smartfonie.

Pozostało 81% artykułu
Na prąd
Niemiecki gigant motoryzacyjny wycofuje się z elektromobilnej transformacji
Na prąd
Do Chorwacji nie jedź elektrykiem. Sieć ładowarek w Europie jest mocno dziurawa
Na prąd
Jest pozwolenie na budowę fabryki Izery. Rząd nie zdecydował, czy się zgodzi na inwestycję
Na prąd
Elektryczny Rimac Nevera klapą sprzedażową. „Superbogaci wolą silniki spalinowe”
Na prąd
Motoryzacyjny gigant wycofuje się z elektrycznej strategii