Nowa wizja Forda poznawania, kupowania i eksploatowania aut elektrycznych

Ford zaprezentował nową wizję, dzięki której poznawanie, testowanie, kupowanie i eksploatowanie produktów marki będzie nie tylko prostsze, ale także bardziej satysfakcjonujące. Plan koncentruje się początkowo na pojazdach elektrycznych Forda.

Publikacja: 18.05.2023 10:05

Nowa wizja Forda poznawania, kupowania i eksploatowania aut elektrycznych

Foto: mat. prasowe

Ford we współpracy ze swoimi partnerami detalicznymi w Europie chce zmienić wyobrażenie o drodze klienta do posiadania samochodu elektrycznego, z dostępem online i wsparciem na każdym kroku tej drogi. Nowe rozwiązanie wprowadza internetowe salony samochodowe i wirtualne jazdy próbne, umożliwiające poznanie produktów i usług z wygodnego fotela, czy podczas 10-minutowej przerwy między kolejnym spotkaniami. Podejmowanie ważnych decyzji ma być łatwiejsze, dzięki bardziej przejrzystym cennikom, w których nie ma niejasności, czy niespodzianek. Klienci będą mogli dostosować do swoich preferencji odbiór nowego samochodu, uzyskać dostęp do ładowania akumulatorów oraz zorganizować dostarczenie i odbiór pojazdu z serwisu za pomocą kilku kliknięć na swoim smartfonie.

Ford przedstawił swoim partnerom detalicznym z całej Europy nową, zmierzającą w tym kierunku innowacyjną strategię. Praca partnerów ma mieć fundamentalne znaczenie dla dostarczania klientom nowych odczuć. Ford jest w trakcie wprowadzania w Europie do roku 2024 dziesięciu nowych modeli elektrycznych, w tym zaprezentowanego w Kopenhadze nowego pojazdu wielozadaniowego E-Tourneo Courier. Ford twierdzi, że nowe pokolenie konsumentów ma także nowe podejście do kupowania samochodów wynikające z doświadczeń zakupów online. Przeprowadzone przez firmę badania pokazują, że 91 proc. klientów wybierze zakup online, jeśli proces będzie przebiegał bezproblemowo.

Czytaj więcej

Ford uruchamia w Niemczech główną montownię aut elektrycznych

Ford chce połączyć się pomiędzy cyfrowymi i fizycznymi punktami sprzedaży w zależności od tego, co w danym momencie najbardziej odpowiada klientowi. Może to oznaczać przeprowadzenie całego zakupu za pomocą kilku kliknięć przy użyciu oficjalnych kanałów internetowych i cyfrowych salonów Forda, odwiedzanie dealerów i salonów Forda w celu uzyskania informacji i porad samochodowych ekspertów lub połączenie obu tych dróg. Innowacyjne wirtualne metody poznawania nowego, w pełni elektrycznego Forda Explorera 1 wprowadzone na początku tego roku, przeniosły jazdy testowe w erę cyfrową. Klienci będą mogli również umówić się na jazdy próbne w warunkach rzeczywistych, dostosowując ich terminy do swoich harmonogramów, gdy gotowy na przygody crossover pojawi się w salonach sprzedaży jeszcze w tym roku. Klientom będą dostarczane pojazdy naładowane tak, by mogły przejechać co najmniej 150 km.

Badania wykazały również, że 77 proc. kupujących samochody preferuje stałe ceny, dzięki czemu z góry wiadomo, ile i za co trzeba będzie zapłacić. Już teraz negocjowanie cen modeli Forda przez klientów z Holandii należy do przeszłości. Ford planuje wprowadzenie „modelu agencyjnego” w całej Europie, zapewniając klientom stałe ceny niezależnie od tego, czy dokonują zakupu online, czy w wybranym przez siebie salonie sprzedaży. Sporo frustracji wśród klientów budzi również termin dostarczenia nowego samochodu. Jasna polityka informacyjna, możliwość sprawdzenia statusu zamówienia w internecie oraz możliwość rezerwacji terminów dostaw online mają pomóc klientom zaplanować przyszłość i przywrócić porządek w ich terminarzach. Dostępna będzie też możliwość wskazania certyfikowanym przez Forda dilerom, w jakim zakresie klient chce zasięgnąć eksperckiej wiedzy w momencie odbioru pojazdu. Klienci będą mogli umówić się na dostawę samochodu „pod dom” – opcja ta interesuje 69 proc. młodszych nabywców samochodów.

Czytaj więcej

Dostawy ostatniej mili tylko pojazdami elektrycznymi

Ford we współpracy ze swoimi partnerami detalicznymi w Europie chce zmienić wyobrażenie o drodze klienta do posiadania samochodu elektrycznego, z dostępem online i wsparciem na każdym kroku tej drogi. Nowe rozwiązanie wprowadza internetowe salony samochodowe i wirtualne jazdy próbne, umożliwiające poznanie produktów i usług z wygodnego fotela, czy podczas 10-minutowej przerwy między kolejnym spotkaniami. Podejmowanie ważnych decyzji ma być łatwiejsze, dzięki bardziej przejrzystym cennikom, w których nie ma niejasności, czy niespodzianek. Klienci będą mogli dostosować do swoich preferencji odbiór nowego samochodu, uzyskać dostęp do ładowania akumulatorów oraz zorganizować dostarczenie i odbiór pojazdu z serwisu za pomocą kilku kliknięć na swoim smartfonie.

Pozostało 81% artykułu
Na prąd
Chińczycy mają nową "cudowną" baterię. Jest ognioodporna, ma gwarancję na milion km
Na prąd
Elektrykiem na weekend w góry – dramat, czy może jednak spryt i oszczędność?
Na prąd
Chiński gigant motoryzacyjny zainwestuje w Turcji miliard dolarów
Na prąd
Porsche ogranicza produkcję Taycana. Spadek popytu na samochody elektryczne
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Na prąd
Ferrari buduje swój pierwszy elektryczny samochód