Tesla konsekwentnie wdraża swoją nową strategię, w której nie tyle liczy się marża co ilość sprzedanych samochodów. I właśnie dlatego amerykański producent po raz kolejny obniża ceny swoich aut. Tesla Model Y jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym na świecie. W tym roku Musk planuje sprzedać 1.8 miliona wszystkich swoich modeli aut, to około pół miliona więcej, niż rok temu. Strategia Tesli odbiega od europejskiej konkurencji, która wyraźnie stawia na wysokie marże. Musk zakłada, że niższe ceny, to lepsze wyniki sprzedażowe, ale początek obniżek wziął się z tego, że wyprodukowane w nadmiarze Tesle nie mogły znaleźć klientów. Nie było więc innej opcji jak obniżyć ceny.

Czytaj więcej

Wyciek danych w Tesli. Z fabryki w Berlinie wypłynęły listy płac i poufne dokumeny

Teraz Tesla oferuje kolejną obniżkę cen, która dotyczy dwóch głównych modeli - Model 3 i Model Y. I tak bazowa wersja „trójki” z napędem na tylne koła w USA ma obecnie cenę niżą o 3200 dolarów (ok. 13 400 zł) i kosztuje 39 530 dolarów (165 000 zł). Model Y jest tańszy o 560 dolarów (ok. 2300 zł) i startuje z ceną 55 430 dolarów (ok. 232 tys. zł). Taka polityka cieszy nowych klientów, denerwuje tych, którzy właśnie kupili sobie Teslę i niepokoi konkurencję.

Czytaj więcej

Elektryczne auto z Chorwacji pobiło 23 rekordy świata