Teraz zespół Pininfariny ma zaprojektować trzy modele dla Izery – SUV-a, hatchbacka i kombi. ElectroMobility Poland (EMP) zawarła umowę o współpracy, a stworzenie nowego designu ma zająć trzy lata. Bazą do projektu będzie chińska platforma grupy Geely. Pininfrarina jest obecnie własnością hinduskiej grupy Mahindra. Wcześniej biuro stylistyczne, które powstało w 1930 roku wsławiło się projektami takich modeli jak Ferrari 250 GT, Alfa Romeo Spyder, Jaguar XJ czy Ferrari F50. Ostatnie słynne projekty włoska marka miała około 10 lat temu. Opracowała wtedy nadwozie dla Ferrari FF. Ostatnie kata Pininfarina skupiła się na projektach dla chińskich marek.
Czytaj więcej
Spółka ElectroMobility Poland odpowiedzialna za rozwój polskiego samochodu elektrycznego Izera otrzymała kolejne 250 mln zł dokapitalizowania z budżetu państwa. To kolejny zastrzyk gotówki, który otrzymuje projekt, który ma m.in. pomóc w dostosowaniu fabryki w Jaworznie do wymogów dyktowanych przez chińską platformę Geely.
Za aktualny wygląd Izery odpowiada włoskie biuro Torino Design. Zdaniem ElectroMobility Poland wygląd polskiego elektryka już się opatrzył. Według założeń budowa fabryki pod produkcję elektryka ma rozpocząć się w pierwszym kwartale 2024 roku i trwać do końca 2025 roku. Planowana produkcja to 100 tys. aut rocznie. Spółka ElectroMobility Poland odpowiedzialna za rozwój polskiego samochodu elektrycznego Izera otrzymała niedawno kolejne 250 mln zł dokapitalizowania z budżetu państwa. To kolejny zastrzyk gotówki, wcześniej spółka otrzymała już 250 mln zł od Fundusz Reprywatyzacji.
Czytaj więcej
To jest jedna z najważniejszych premier roku. Volkswagen otwiera nowy segment i zupełnie nowe spojrzenie na niego. ID Buzz ma szansę jak T1 stać się elementem popkultury i zapisać się w wyjątkowy sposób w historii motoryzacji.