Od 1 stycznia 2025 r. kraj związkowy Hamburg nie będzie wpuszczał na swoje ulice taksówek z silnikami diesla lub benzynowymi. To ogłoszenie jest częścią ustawy o zmianach klimatu ogłoszonych w tym tygodniu. Hamburg stanie się tym samym pierwszym niemieckim miastem z taką regulacją. Promocja przejścia na elektryczne taksówki trwa od prawie dwóch lat w ramach projektu „Future Taxi”. Na stracie tego projektu w Hamburgu było tylko pięć taksówek elektrycznych, obecnie jest ich ponad 350 - to ok. 12 proc. całej floty. 25 z nich to wodorowe Toyoty Mirai, które są napędzane ogniwami paliwowymi.
Czytaj więcej
Chińska firma Geely, ta sama od której Izera kupiła platformę planuje dużą inwestycję. Chce przekształcić producenta kultowych londyńskich czarnych taksówek w masową, całkowicie elektryczną markę z szeroką gamą pojazdów użytkowych i osobowych - infomuje Reuters.
Nowe wymagania dotyczą klasycznych taksówek, ale także usług - odbioru, dostawy produktów, jedzenia itp. Tym samym nowa ustawa dotyka nie tylko klasyczne taksówki, ale również przewoźników takich jak Uber. Aby promować elektryfikację, wiosną 2023 r. uruchomiony zostanie kolejny program finansowania e-taksówek, powstanie również 80 punktów szybkiego ładowania. Według danych ratusza w Hamburgu zelektryfikowana flota taksówek już teraz oszczędza około 2000 ton CO2 rocznie. Po całkowitej zmianie Hamburg spodziewa się oszczędności na poziomie 25 000 ton CO2 rocznie.
Czytaj więcej
Lexus buduje samochody długowieczne. Widać to doskonale po modelu NX, który właśnie został zastąpiony nowym. Po siedmiu latach produkcji.