Potencjalna współpraca PFR z Elektromobiliti Poland została zasugerowana przez Pawła Borysa, Prezesa Polskiego Fundusz Rozwoju. Jak wskazał w kuluarach podczas konferencji EEC Trends, projekt Izera jest profesjonalny, dobrze przygotowany oraz odpowiednio prowadzony. – Polski Fundusz Rozwoju został wybrany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej do zarządzania dedykowanym funduszem elektromobilności. Jeszcze nie przejęliśmy tych środków, ale na pewno będziemy analizowali nasze zaangażowanie finansowe w budowę Izery – wskazał Paweł Borys. Należy przypomnieć, że polski samochód elektryczny ma być produkowany w Jaworznie. Według założeń budowa fabryki pod ten cel ma rozpocząć się w pierwszym kwartale 2024 roku i trwać do końca 2025 roku. Jednak już od kwietnia 2025 r. na rozpocząć się etap montażu linii produkcyjnej. W grudniu z kolei tego samego roku, ma ruszyć produkcja.

Czytaj więcej

Izera z ogromną kolejną rządową dotacją. Udział państwa wzrósł do 500 mln zł

Jak podkreślał Cyprian Gronkiewicz, dyrektor w ElectroMobility Poland, rozwój fabryki będzie przebiegać w dwóch etapach. Pierwszy ma ruszyć w końcu 2025 roku. Mają być produkowane 3 typy nadwozia opartego na tej platformie pozyskanej od chińskiego producenta samochodów Geely. W sumie ma to być 100 tys. pojazdów rocznie. Drugi etap przewiduje wprowadzenie 2 kolejnych nadwozi opartych na tej samej płycie, a produkcja zwiększona ogółem do 200 tys. sztuk rocznie.

Czytaj więcej

Peugeot 508 SW PSE: Kombi z trzema silnikami