Potencjalna współpraca PFR z Elektromobiliti Poland została zasugerowana przez Pawła Borysa, Prezesa Polskiego Fundusz Rozwoju. Jak wskazał w kuluarach podczas konferencji EEC Trends, projekt Izera jest profesjonalny, dobrze przygotowany oraz odpowiednio prowadzony. – Polski Fundusz Rozwoju został wybrany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej do zarządzania dedykowanym funduszem elektromobilności. Jeszcze nie przejęliśmy tych środków, ale na pewno będziemy analizowali nasze zaangażowanie finansowe w budowę Izery – wskazał Paweł Borys. Należy przypomnieć, że polski samochód elektryczny ma być produkowany w Jaworznie. Według założeń budowa fabryki pod ten cel ma rozpocząć się w pierwszym kwartale 2024 roku i trwać do końca 2025 roku. Jednak już od kwietnia 2025 r. na rozpocząć się etap montażu linii produkcyjnej. W grudniu z kolei tego samego roku, ma ruszyć produkcja.
Czytaj więcej
Spółka ElectroMobility Poland odpowiedzialna za rozwój polskiego samochodu elektrycznego Izera otrzymała kolejne 250 mln zł dokapitalizowania z budżetu państwa. To kolejny zastrzyk gotówki, który otrzymuje projekt, który ma m.in. pomóc w dostosowaniu fabryki w Jaworznie do wymogów dyktowanych przez chińską platformę Geely.
Jak podkreślał Cyprian Gronkiewicz, dyrektor w ElectroMobility Poland, rozwój fabryki będzie przebiegać w dwóch etapach. Pierwszy ma ruszyć w końcu 2025 roku. Mają być produkowane 3 typy nadwozia opartego na tej platformie pozyskanej od chińskiego producenta samochodów Geely. W sumie ma to być 100 tys. pojazdów rocznie. Drugi etap przewiduje wprowadzenie 2 kolejnych nadwozi opartych na tej samej płycie, a produkcja zwiększona ogółem do 200 tys. sztuk rocznie.
Czytaj więcej
Hybrydy plug-in to coraz częściej najmocniejsze wersje napędowe danego modelu. Tak też jest w Peugeocie 508, który w wersji PSE czerpie moc aż z trzech połączonych silników. To nie tylko najmocniejsza wersja modelu 508, to najmocniejszy Peugeot w historii.