Amazon używa obecnie pięciu elektrycznych ciężarówek w Wielkiej Brytanii, do końca roku wprowadzi 20 w Niemczech, a w planach ma eksploatację w Europie 1500 takich pojazdów, w tym 300 we Francji. Ponadto zamierza rozwijać tzw. ośrodki mikromobilności, mniejsze od typowych magazynów na obrzeżach miast, skąd będzie dostarczać zakupy do centrum miast pieszo albo dostawcami korzystającymi z rowerów towarowych. Takie ośrodki już istnieją w ponad 20 miastach europejskich, we Francji m.in. w Paryżu, Lyonie i Nicei, a do końca 2025 r. będzie ich dwukrotnie więcej.
Czytaj więcej
Unia Europejska zamierza stworzyć strategiczne rezerwy litu i metali ziem rzadkich, które wkrótce staną się dla motoryzacji ważniejsze od ropy naftowej i gazu ziemnego.
Ta armada e-pojazdów pozwoli Amazonowi zmniejszyć zależność od tradycyjnych paliw kopalnych, zachęci też bardziej sektory transportu i motoryzacji w Europie i na świecie do zwiększenia starań i do innowacji w walce ze zmianą klimatu. Amazon postawił sobie za cel dojście do zerowej emisji netto dwutlenku węgla w 2040 r., 10 lat wcześniej przed założeniem przyjętym przez Porozumienia Paryskie. To bardzo śmiały cel, bo firma zbudowała gigantyczną siecią logistyczną na świecie, dysponuje ogromnym zasobem towarów oferowanym elektronicznie za pośrednictwem serwerów zużywających dużo energii.
Czytaj więcej
Volvo wie, czego chce – pełnej elektryfikacji, cyfrowego postępu i zrównoważonej, ekologicznej produkcji. C40 Recharge to początek drogi do osiągnięcia tego celu.