Branża logistyczna chce być eko

W 2021 roku liczba przesyłek dostarczanych w Polsce przez kurierów przekroczyła 2 miliony dziennie. Klienci coraz częściej zwracają uwagę nie tylko doręczenie na czas, ale też inicjowanie działań proekologicznych przez firmy z branży logistycznej.

Publikacja: 30.09.2022 11:26

Branża logistyczna chce być eko

Foto: mat. prasowe

Monitorowanie śladu węglowego, zeroemisyjne dostawy, czy w pełni ekologiczne opakowania to tylko kilka przykładowych działań, które wspierają ochronę środowiska. Przykładowo zespół kurierski DHL Parcel to około 4000 kurierów i kurierek w całej Polsce. DHL wciąż modernizuje swoją flotę kurierską. Pojawia się w niej coraz więcej pojazdów o napędzie elektrycznym. – Samochody zeroemisyjne doskonale sprawdzają się w ramach miejskiej logistyki. Zbierają również bardzo pozytywne opinie naszych kurierów, którzy cenią sobie komfort jazdy i wygodę, jaką zapewnia elektryczny napęd. Jako firma, której misją jest osiągnięcie zerowej emisji CO2 będziemy sukcesywnie elektryfikowali flotę kurierską – wyjaśnia Arkadiusz Stasiak, wiceprezes ds. operacyjnych w DHL Parcel Polska.

Samochody elektryczne są również bardzo doceniane przez kurierów. – Praca w samochodzie z napędem elektrycznym to zupełnie inna, lepsza jakość – cichy silnik, komfort. „Elektryki” znacznie ułatwiają poruszanie się po miastach. Mogę wjechać w strefy zeroemisyjne, zamknięte dla pojazdów spalinowych. Poruszam się buspasami, łatwiej mi zaparkować. Często też spotykam się z pozytywnymi reakcjami, kiedy klienci widzą, że podjeżdżam właśnie samochodem elektrycznym. Cieszę się, że wprowadzamy tego typu rozwiązania, dzięki nim jesteśmy bardziej przyjaźni dla otoczenia, a dodatkowo łatwiej nam wykonywać codzienne zadania – dodaje Karol Jagodziński, kurier DHL Parcel.

Czytaj więcej

Nowa strategia Skody. Będą trzy e-modele do 2026 roku

Firma wykorzystuje także potencjał odnawialnych źródeł energii. Posiada własne instalacje fotowoltaiczne, dzięki którym produkuje zieloną energię słoneczną. Pozyskany w ten sposób prąd zasila nie tylko kurierskie samochody elektryczne, ale także sortownie. Kolejne instalacje fotowoltaiczne będą powstawały przy każdej nowej jednostce. Już dzisiaj, dzięki zastosowaniu elektrowni słonecznych DHL Parcel oszczędza ponad 330 000 kWh energii w ciągu roku, co oznacza, że blisko 80 t CO2 nie trafia do atmosfery.

Ważnym elementem wspierającym środowisko są także firmowe pasieki. Pierwsza stanęła w Warszawie i zamieszkało w niej aż 250 tysięcy pszczół. Kolejne powstają przy obiektach DHL Parcel w różnych częściach Polski. Założenie pasieki firmowej to przykład działań na rzecz ochrony pszczół i rozwoju pszczelarstwa miejskiego wspieranego przez biznes. Okazuje się również, że miód wytwarzany przez „miejskie” pszczoły charakteryzuje się wyjątkową czystością i może mieć unikalny charakter z powodu specyficznej flory na terenach nierolniczych.

Czytaj więcej

Toyota rozbudowuje gamę usportowionych modeli GR Sport
Na prąd
Samochody elektryczne: bezemisyjne, ale czy bezawaryjne?
Na prąd
Iron Man chce budować elektryczne samochody
Na prąd
Czeka nas boom serwisów dla pojazdów elektrycznych
Na prąd
W tych polskich miastach jeździ najwięcej aut elektrycznych
Materiał Promocyjny
ESG - Raportowanie w praktyce – IV edycja
Na prąd
Na elektrycznego Rollsa trzeba czekać dwa lata
Na prąd
Program "Mój Elektryk" z dodatkowym funduszem