DPD Polska i Elocity uruchamiają hub ładowania dla floty pojazdów elektrycznych

Usługi kurierskie zaczęły odgrywać jeszcze większą rolę niż dotychczas, a wiodące firmy z branży logistycznej zaczęły częściej zerkać w stronę transportu zeroemisyjnego.

Publikacja: 04.08.2022 10:08

DPD Polska i Elocity uruchamiają hub ładowania dla floty pojazdów elektrycznych

Foto: mat. prasowe

Jednym z liderów tego podejścia jest DPD Polska, która jest częścią DPDgroup, największej międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. - DPD odgrywa niebagatelną rolę w ewolucji, jaką rynek e-commerce przechodzi w ciągu ostatnich kilku lat. Dbamy o naszych klientów, ale dbamy również o środowisko. Wszyscy mieszkamy na tej samej planecie i powinniśmy wspólnie troszczyć się o jej dobrostan. Tego oczekują od nas także nasi klienci - mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

Czytaj więcej

Do miliona daleko. W Polsce zarejestrowanych jest prawie 24 tys. elektryków

Grupa kapitałowa DPD Polska zwiększa liczbę samochodów elektrycznych w swojej flocie, tym samym redukuje emisję CO2 na przesyłkę, pozyskuje energię ze źródeł odnawialnych i monitoruje jakość powietrza w Warszawie. - Wprowadzamy elementy zrównoważonego rozwoju do każdej sfery naszej działalności: poza kurierką i stacjami do ładowania e-busów decentralizujemy procesy logistyczne co obniża emisję, konsolidujemy przesyłki do samodzielnego odbioru w punkcie, kupujemy certyfikowaną zieloną energię i stawiamy własne instalacje fotowoltaiczne, a nowe obiekty budujemy w zielonym standardzie - podkreśla prezes DPD Polska. Najnowszy projekt obu partnerów to unikatowa w skali kraju inwestycja, zlokalizowana przy jednym z warszawskich oddziałów. Jest to tzw. hub ładowania, składający się z 25 stacji DC oraz AC. Infrastruktura została wyposażona w system dynamicznego zarządzania mocą, umożliwiający optymalne wykorzystanie stacji z uwzględnieniem zmiennej dostępności mocy w obiekcie.

- Realizacja projektu w takim wymiarze to pionierskie wdrożenie na rynku. Zastosowany przez Elocity system priorytetyzuje ładowania według zaprogramowanych scenariuszy, ułatwiając dostosowanie mocy i dostępności poszczególnych stacji w zależności od aktualnych potrzeb - wyjaśnia Michał Baranowski, CEO Elocity. - W ramach kompleksowej obsługi DPD Polska dostarczyliśmy nie tylko oprogramowanie, ale także projekty instalacji, montaż stacji, a do tego cały system zarządzania. To daje nam pewność, że wszystko będzie działać płynnie i zgodnie z potrzebami klienta - dodaje Michał Baranowski.

Czytaj więcej

Samochodem na wakacje za granicę – co warto wiedzieć

Nowa inwestycja to rozwinięcie wspólnych działań DPD Polska i Elocity. Od początku 2021 roku firmy współpracują w zakresie budowy infrastruktury stacji ładowania oraz dostarczania systemu zarządzania stacjami. W tym czasie dostarczono i zainstalowano ponad 100 stacji ładowania. W ramach projektu liczba tych stacji wzrosła o kolejne 25 sztuk, dając w sumie ponad 200 portów. - We flocie DPD Polska jeździ w tej chwili 120 aut elektrycznych i mamy nadzieję, że do końca roku – mimo trudności na rynku motoryzacyjnym – uda nam się podwoić tę liczbę - zwraca uwagę Rafał Nawłoka.

Jednym z liderów tego podejścia jest DPD Polska, która jest częścią DPDgroup, największej międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. - DPD odgrywa niebagatelną rolę w ewolucji, jaką rynek e-commerce przechodzi w ciągu ostatnich kilku lat. Dbamy o naszych klientów, ale dbamy również o środowisko. Wszyscy mieszkamy na tej samej planecie i powinniśmy wspólnie troszczyć się o jej dobrostan. Tego oczekują od nas także nasi klienci - mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

Pozostało 84% artykułu
Na prąd
Analiza 7 tys. elektryków: akumulatory są mniej zawodne niż silniki spalinowe
Na prąd
Volkswagen rozpoczyna nowy projekt w Afryce. Będzie budować elektryczne traktory
Na prąd
Saudyjczycy budują swój pierwszy elektryczny samochód. Technologia z całego świata
Na prąd
Prognoza ekspertów: popyt na baterie do elektryków wzrośnie czterokrotnie do 2030 r.
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Na prąd
Rewolucja w hybrydach plug-in. "Super akumulator" z zasięgiem 400 km