Jednym z liderów tego podejścia jest DPD Polska, która jest częścią DPDgroup, największej międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. - DPD odgrywa niebagatelną rolę w ewolucji, jaką rynek e-commerce przechodzi w ciągu ostatnich kilku lat. Dbamy o naszych klientów, ale dbamy również o środowisko. Wszyscy mieszkamy na tej samej planecie i powinniśmy wspólnie troszczyć się o jej dobrostan. Tego oczekują od nas także nasi klienci - mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
Czytaj więcej
W Polsce zarejestrowanych jest 50 990 osobowych i użytkowych samochodów z napędem elektrycznym. W pierwszej połowie 2022 roku ich liczba zwiększyła się o 12 207 sztuk, czyli o 45 proc. więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej.
Grupa kapitałowa DPD Polska zwiększa liczbę samochodów elektrycznych w swojej flocie, tym samym redukuje emisję CO2 na przesyłkę, pozyskuje energię ze źródeł odnawialnych i monitoruje jakość powietrza w Warszawie. - Wprowadzamy elementy zrównoważonego rozwoju do każdej sfery naszej działalności: poza kurierką i stacjami do ładowania e-busów decentralizujemy procesy logistyczne co obniża emisję, konsolidujemy przesyłki do samodzielnego odbioru w punkcie, kupujemy certyfikowaną zieloną energię i stawiamy własne instalacje fotowoltaiczne, a nowe obiekty budujemy w zielonym standardzie - podkreśla prezes DPD Polska. Najnowszy projekt obu partnerów to unikatowa w skali kraju inwestycja, zlokalizowana przy jednym z warszawskich oddziałów. Jest to tzw. hub ładowania, składający się z 25 stacji DC oraz AC. Infrastruktura została wyposażona w system dynamicznego zarządzania mocą, umożliwiający optymalne wykorzystanie stacji z uwzględnieniem zmiennej dostępności mocy w obiekcie.
- Realizacja projektu w takim wymiarze to pionierskie wdrożenie na rynku. Zastosowany przez Elocity system priorytetyzuje ładowania według zaprogramowanych scenariuszy, ułatwiając dostosowanie mocy i dostępności poszczególnych stacji w zależności od aktualnych potrzeb - wyjaśnia Michał Baranowski, CEO Elocity. - W ramach kompleksowej obsługi DPD Polska dostarczyliśmy nie tylko oprogramowanie, ale także projekty instalacji, montaż stacji, a do tego cały system zarządzania. To daje nam pewność, że wszystko będzie działać płynnie i zgodnie z potrzebami klienta - dodaje Michał Baranowski.
Czytaj więcej
Choć za jedno euro trzeba teraz zapłacić prawie 4,8 złotego, nawet tak droga europejska waluta nie zniechęci wielu urlopowiczów do wyjazdu samochodem za granicę.