Jednym z liderów tego podejścia jest DPD Polska, która jest częścią DPDgroup, największej międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. - DPD odgrywa niebagatelną rolę w ewolucji, jaką rynek e-commerce przechodzi w ciągu ostatnich kilku lat. Dbamy o naszych klientów, ale dbamy również o środowisko. Wszyscy mieszkamy na tej samej planecie i powinniśmy wspólnie troszczyć się o jej dobrostan. Tego oczekują od nas także nasi klienci - mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
Czytaj więcej
W Polsce zarejestrowanych jest 50 990 osobowych i użytkowych samochodów z napędem elektrycznym. W pierwszej połowie 2022 roku ich liczba zwiększyła się o 12 207 sztuk, czyli o 45 proc. więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej.
Grupa kapitałowa DPD Polska zwiększa liczbę samochodów elektrycznych w swojej flocie, tym samym redukuje emisję CO2 na przesyłkę, pozyskuje energię ze źródeł odnawialnych i monitoruje jakość powietrza w Warszawie. - Wprowadzamy elementy zrównoważonego rozwoju do każdej sfery naszej działalności: poza kurierką i stacjami do ładowania e-busów decentralizujemy procesy logistyczne co obniża emisję, konsolidujemy przesyłki do samodzielnego odbioru w punkcie, kupujemy certyfikowaną zieloną energię i stawiamy własne instalacje fotowoltaiczne, a nowe obiekty budujemy w zielonym standardzie - podkreśla prezes DPD Polska. Najnowszy projekt obu partnerów to unikatowa w skali kraju inwestycja, zlokalizowana przy jednym z warszawskich oddziałów. Jest to tzw. hub ładowania, składający się z 25 stacji DC oraz AC. Infrastruktura została wyposażona w system dynamicznego zarządzania mocą, umożliwiający optymalne wykorzystanie stacji z uwzględnieniem zmiennej dostępności mocy w obiekcie.
- Realizacja projektu w takim wymiarze to pionierskie wdrożenie na rynku. Zastosowany przez Elocity system priorytetyzuje ładowania według zaprogramowanych scenariuszy, ułatwiając dostosowanie mocy i dostępności poszczególnych stacji w zależności od aktualnych potrzeb - wyjaśnia Michał Baranowski, CEO Elocity. - W ramach kompleksowej obsługi DPD Polska dostarczyliśmy nie tylko oprogramowanie, ale także projekty instalacji, montaż stacji, a do tego cały system zarządzania. To daje nam pewność, że wszystko będzie działać płynnie i zgodnie z potrzebami klienta - dodaje Michał Baranowski.
Czytaj więcej
Choć za jedno euro trzeba teraz zapłacić prawie 4,8 złotego, nawet tak droga europejska waluta nie zniechęci wielu urlopowiczów do wyjazdu samochodem za granicę.
Nowa inwestycja to rozwinięcie wspólnych działań DPD Polska i Elocity. Od początku 2021 roku firmy współpracują w zakresie budowy infrastruktury stacji ładowania oraz dostarczania systemu zarządzania stacjami. W tym czasie dostarczono i zainstalowano ponad 100 stacji ładowania. W ramach projektu liczba tych stacji wzrosła o kolejne 25 sztuk, dając w sumie ponad 200 portów. - We flocie DPD Polska jeździ w tej chwili 120 aut elektrycznych i mamy nadzieję, że do końca roku – mimo trudności na rynku motoryzacyjnym – uda nam się podwoić tę liczbę - zwraca uwagę Rafał Nawłoka.