Elektryczny pickup Forda z większą mocą niż pierwotnie planowano

Ford stawia na inteligentne rozwiązania. W pełni elektryczny pickup F-150 Lightning będzie mógł holować naczepy o masie powyżej 4 500 kg. Komputer pokładowy dostarcza kierowcy informacje o zasięgu, które uwzględni zapotrzebowanie wynikające z holowania przyczepy.

Publikacja: 21.07.2022 07:58

Ford F150 Lightning

Ford F150 Lightning

Foto: mat. prasowe

F-150 Lightning to najbardziej inteligentny i innowacyjny pick-up Forda, jaki amerykański producent kiedykolwiek zbudował. Ku zaskoczeniu fachowców, przed wprowadzeniem modelu na rynek Ford skorygował dostępną w obu wersjach moc maksymalną – zarówno samochody ze standardowym, jak i rozszerzonym zasięgiem zapewnią większą moc niż pierwotnie planowano prezentując pick-upa w maju 2021 roku. Co istotne, wzrosła również ładowność F-150 Lightning, która obecnie wynosi ponad 1 010 kg. Moc maksymalna wersji z rozszerzonym zasięgiem zwiększyła się z 563 do 580 KM, podczas gdy F-150 Lightning ze standardowym zestawem akumulatorów zapewnia 452 KM, o 26 KM więcej niż pierwotnie planowano. Obie wersje mają także imponujący maksymalny moment obrotowy, który wynosi aż 1 050 Nm – więcej niż jakikolwiek inny pick-up serii F-150 kiedykolwiek.

Czytaj więcej

Tylko online i bez rabatu. Ford zmienia strategię sprzedaży aut elektrycznych

Ford wyposażył elektrycznego pick-upa w inteligentne technologie, które precyzyjniej obliczają pozostały zasięg pojazdu na bazie warunków w czasie rzeczywistym, aby klienci mogli m.in. holować przyczepy z większą przewidywalnością. Funkcja Intelligent Range zbiera dane dotyczące m.in. prędkości poruszania się, temperatury otoczenia, dostępnej w akumulatorach energii, ale także nawyków kierowców (np. sposób korzystania z klimatyzacji), a także topografię trasy. Co ważne, im samochód jest używany częściej, tym dokładniejszy jest pomiar, bowiem inteligentny komputer połączony z chmurą porównuje zużycie energii z danymi wielu źródeł. To mają być nie tylko historyczne dane konkretnego pojazdu, ale także te pobrane z podobnie obciążonych pick-upów. Wszystko, by móc dokładniej zaktualizować wskaźnik zasięgu.

Ford F150 Lightning

Ford F150 Lightning

mat. prasowe

FordPass Power My Trip tworzy natomiast mapy wyświetlające dogodne lokalizacje stacji ładowania, podczas gdy profil przyczepy zapamiętuje wcześniejsze podróże i integruje je z inteligentnym zasięgiem, aby automatycznie znajdować najlepsze możliwe punkty ładowania. Co ważne, osobne profile dla każdej przyczepy sprawiają, że samochód może w sposób inteligentny ocenić pozostały zasięg, w zależności od wykorzystywanej w danym momencie przyczepy. – Jesteśmy świadomi, że F-150 Lightning będzie pierwszym pojazdem elektrycznym wielu klientów, którzy oczekują legendarnej jakości pojazdów zbudowanych w zgodzie z filozofią Built Ford Tough oraz solidnych możliwości holowniczych. Dlatego stworzyliśmy inteligentne technologie, które pomagają pozbyć się zmartwień związanych z holowaniem na duże odległości, zapewniając klientom bardziej niezawodne i dokładne obliczenia zasięgu, a także automatycznie lokalizując punkty ładowania po drodze, jeśli jest taka potrzeba – powiedziała Linda Zhang, główny inżynier modelu F-150 Lightning.

Czytaj więcej

Średnia cena ubezpieczenia OC w I półroczu najniższa od 6 lat
Na prąd
W europejskich portach zalegają tysiące elektryków z Chin. Nikt ich nie chce
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Na prąd
Akumulator z gwarancją przebiegu 1,5 mln km. Przełom w świecie elektromobilności
Na prąd
Volvo doczeka się vana. Skonstruuje go wspólnie z Renault
Na prąd
AFIR - to może być jedno z większych motoryzacyjnych wyzwań dla Polski
Na prąd
Chiny dotują 99 proc. swoich spółek giełdowych. Marki motoryzacyjne na czele