F-150 Lightning to najbardziej inteligentny i innowacyjny pick-up Forda, jaki amerykański producent kiedykolwiek zbudował. Ku zaskoczeniu fachowców, przed wprowadzeniem modelu na rynek Ford skorygował dostępną w obu wersjach moc maksymalną – zarówno samochody ze standardowym, jak i rozszerzonym zasięgiem zapewnią większą moc niż pierwotnie planowano prezentując pick-upa w maju 2021 roku. Co istotne, wzrosła również ładowność F-150 Lightning, która obecnie wynosi ponad 1 010 kg. Moc maksymalna wersji z rozszerzonym zasięgiem zwiększyła się z 563 do 580 KM, podczas gdy F-150 Lightning ze standardowym zestawem akumulatorów zapewnia 452 KM, o 26 KM więcej niż pierwotnie planowano. Obie wersje mają także imponujący maksymalny moment obrotowy, który wynosi aż 1 050 Nm – więcej niż jakikolwiek inny pick-up serii F-150 kiedykolwiek.
Czytaj więcej
W przyszłości Ford chce oferować swoje e-samochody wyłącznie w sprzedaży bezpośredniej - podobnie jak Tesla. Nowa strategia została ogłoszona przez Jima Farleya, prezesa Forda.
Ford wyposażył elektrycznego pick-upa w inteligentne technologie, które precyzyjniej obliczają pozostały zasięg pojazdu na bazie warunków w czasie rzeczywistym, aby klienci mogli m.in. holować przyczepy z większą przewidywalnością. Funkcja Intelligent Range zbiera dane dotyczące m.in. prędkości poruszania się, temperatury otoczenia, dostępnej w akumulatorach energii, ale także nawyków kierowców (np. sposób korzystania z klimatyzacji), a także topografię trasy. Co ważne, im samochód jest używany częściej, tym dokładniejszy jest pomiar, bowiem inteligentny komputer połączony z chmurą porównuje zużycie energii z danymi wielu źródeł. To mają być nie tylko historyczne dane konkretnego pojazdu, ale także te pobrane z podobnie obciążonych pick-upów. Wszystko, by móc dokładniej zaktualizować wskaźnik zasięgu.
Ford F150 Lightning
FordPass Power My Trip tworzy natomiast mapy wyświetlające dogodne lokalizacje stacji ładowania, podczas gdy profil przyczepy zapamiętuje wcześniejsze podróże i integruje je z inteligentnym zasięgiem, aby automatycznie znajdować najlepsze możliwe punkty ładowania. Co ważne, osobne profile dla każdej przyczepy sprawiają, że samochód może w sposób inteligentny ocenić pozostały zasięg, w zależności od wykorzystywanej w danym momencie przyczepy. – Jesteśmy świadomi, że F-150 Lightning będzie pierwszym pojazdem elektrycznym wielu klientów, którzy oczekują legendarnej jakości pojazdów zbudowanych w zgodzie z filozofią Built Ford Tough oraz solidnych możliwości holowniczych. Dlatego stworzyliśmy inteligentne technologie, które pomagają pozbyć się zmartwień związanych z holowaniem na duże odległości, zapewniając klientom bardziej niezawodne i dokładne obliczenia zasięgu, a także automatycznie lokalizując punkty ładowania po drodze, jeśli jest taka potrzeba – powiedziała Linda Zhang, główny inżynier modelu F-150 Lightning.