Firma Green Cell poinformowała, że w Balicach pod Krakowem uruchomiony został zakład produkujący akumulatory do e-rowerów, oraz że pierwszy model baterii e-bike jest już gotowy do sprzedaży. W kolejnym miesiącu do tego grona mają dołączyć kolejne dwa warianty. Do końca roku produkcja ma sięgać do 50 tys. sztuk, a liczba wariantów zwiększyć się do ośmiu, które mają pasować do najpopularniejszych silników w rowerach elektrycznych.

Jak podaje producent, każdy produkowany wariant baterii będzie wyposażony w system BMS zarządzający procesem ładowania i oddawania energii, ogniwa od sprawdzonych dostawców, oraz zestaw służący do mocowania i ładowania baterii. Gwarancja wyniesie 24 miesiące. Green Cell zapewnia, że każda bateria podlega szczegółowej ocenie. Automatyczne testy pojedynczego egzemplarza trwają nawet 4 godziny i towarzyszą im badania wykonywane przez zespół kontroli jakości.

Czytaj więcej

Renault chce się podzielić. Elektryki będą osobną firmą

- Własna fabryka baterii to ważny element naszej długofalowej strategii. Dzięki niej, marka Green Cell zdecydowanie zmienia kurs. Zaczynaliśmy od sprzedaży baterii i akcesoriów mobilnych, ale już kilka lat temu skierowaliśmy się w stronę samodzielnego projektowania oraz produkcji. Chcemy zapewniać jak najwyższą jakość, tworzyć rozwiązania od podstaw, wzmacniać łańcuchy dostaw, budować know-how, a także jeszcze bardziej zwiększać naszą obecność na zagranicznych rynkach - mówi Paweł Ochyński, CEO Green Cell. Jak dodaje, w Polsce rynek e-micromobility dopiero zaczyna się rozwijać, więc baterie z Balic będą sprzedawane głównie do Europy Zachodniej. Wartość podkrakowskiej inwestycji to 12 mln zł, a jej realizacja była możliwa dzięki wzrostowi przychodów marki. W ciągu ostatnich dwóch lat wzrosły one ponad dwukrotnie i w 2021 roku sięgnęły 279 mln zł.

Czytaj więcej

Amerykański start-up rozpoczyna produkcję elektrycznych ciężarówek