Deutsche Bahn testuje pociąg napędzany akumulatorami opracowany i zbudowany przez Alstom, koncern zajmujący się infrastrukturą energetyczną i transportową. „Battery Electric Multiple Unit” (BEMU) kursuje na 60-kilometrowej trasie lokalnego transportu między Stuttgartem a Horb. W weekendy od lutego pociąg elektryczny kursuje na około 20-kilometrowej trasie między bawarskimi miastami Pleinfeld i Gunzenhausen. Na trasie Stuttgart-Horb pociąg może doładować akumulatory energią elektryczną z linii napowietrznej, na trasie Pleinfeld-Gunzenhausen ta opcja jest dostępna tylko na stacjach. Testowanie maszyny będzie trwało do początku maja. Alstom i Deutsche Bahn chcą zdobyć praktyczne doświadczenie z nową technologią.
Czytaj więcej
Dwa tygodnie wystarczyły, żeby zakończył się nabór na dofinasowanie do stacji ładowania o mocy co najmniej 150 kW, uruchomiony przez NFOŚiGW w ramach programu „Wsparcie infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych i infrastruktury do tankowania wodoru”.
Deutsche Bahn realizuje program dekarbonizacji w celu osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2040 roku. Aby osiągnąć ten cel, pociągi zasilane bateriami są uważane za możliwą alternatywę w transporcie lokalnym. Ze względu na brak linii napowietrznych, pociągi spalinowe są obecnie wykorzystywane na 450 liniach przez Deutsche Bahn. W przyszłości można je zastąpić pociągami elektrycznymi zasilanymi wyłącznie bateriami lub pociągami elektrycznymi zasilanymi ogniwami paliwowymi.