Nowoczesny system zostanie zainstalowany w Fordzie F-150 Lightning oraz F-150 Hybrid. W zależności od wybranej przez właściciela opcji: Pro Power Onboard o mocy 9,6 kW albo 7,2 kW, możliwe jest podładowanie innego osobowego samochodu elektrycznego. W ciągu godziny Mustang Mch-E, podładuje w ten sposób około 30 km zasięgu, a dostawczy e-Transit na 16 km. - Możliwość korzystania w ustronnych miejscach z energii elektrycznej pochodzącej z samochodu, czy też posiadanie źródła dodatkowej energii dla domu, zapewniają dużo wygody i bezpieczeństwa. Z kolei używanie F-150 Lightning lub F-150 Hybrid do doładowania innego pojazdu elektrycznego jest jedną z wielu nowych korzyści, jakie otrzymują nasi klienci dzięki zelektryfikowanym pojazdom Ford – powiedział Patrick Soderborg, inżynier elektrycznych systemów napędowych Forda.
Czytaj więcej
Ford zapowiada czwartą generację Rangera. Pickup pojawi się pod koniec 2022 roku z nowym, topowym silnikiem i wieloma nowoczesnymi funkcjami.
Ładowanie odbywa się za pośrednictwem dedykowanego kabla Ford Mobile Power. Po podłączeniu go do 240-woltowego gniazda można zasilać zelektryfikowane Fordy czy też modele innych producentów. 9,6 kW agregat, który zadebiutuje wiosną tego roku w F-150 Lightning będzie mógł też stanowić źródło zasilania dla domu. Zamiast instalować domowy agregat, w razie przerwy w dostawie prądu, pick-up może być używany do zasilania przeciętnego gospodarstwa domowego nawet przez trzy dni. - Istnieje wiele nowych możliwości wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, ale są one możliwe jedynie dzięki elektryfikacji. W Fordzie F-150 Hybrid dostępny jest 7,2-kilowatowy agregat pokładowy Pro Power Onboard. To rozwiązanie może być wykorzystywane np. do zasilania narzędzi, akcesoriów, ale także do podpięcia przewodu zasilającego Ford Mobile Power Cord.
Czytaj więcej
Jeśli wszystkie wstępne zamówienia będą miały być zrealizowane, to Ford z modelem F-150 Lightning ma wykupioną produkcję na kilka lat do przodu. Obecna pula zamówień wynosić ma prawie 200 tys. aut.