Reklama

Pojazdy elektryczne nadal ze wzrostami sprzedaży

Sprzedaż samochodów zasilanych energią elektryczną odnotowuje na świecie kolejne wzrosty. Jest to efekt silnego popytu na dwóch wiodących rynkach - w Chinach i Europie.

Publikacja: 10.09.2021 20:26

Pojazdy elektryczne nadal ze wzrostami sprzedaży

Foto: Ładowanie samochodu

Pomimo braku półprzewodników, sprzedaż samochodów elektrycznych w pierwszej połowie 2021 roku, zwiększyła się – podaje firma badawcza Canalys. Prawie 2,6 mln typu BEV zostało sprzedanych w ciągu pierwszych 6 miesięcy 2021 roku, co stanowi 160 proc. skok w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku. Liderem w przypadku aut zasilanych z gniazdka, jest Tesla. Posiada 15 proc. udział w światowej sprzedaży. Za nią uplasował się Volkswagen, chińsko-amerykańska SAIC-GM-Wuling, BMW oraz koncern Stellantis. Największym rynkiem zbytu są Chiny. W Państwie Środka sprzedano 1,1 mln pojazdów EV. Druga pod tym względem jest Europa, która uzyskała wynik 1 mln sztuk. Amerykański rynek pojazdów elektrycznych nadal pozostaje w tyle. W pierwszej połowie 2021 roku sprzedano tam 250 000 elektryków. W odniesieniu do konkretnych państw niekwestionowanym liderem jest Norwegia. Posiada obecnie 80 proc. udział samochodów elektrycznych w sprzedaży nowych pojazdów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Na prąd
Niesamowity rekord. Żaden samochód elektryczny nigdy nie pojechał szybciej niż ten
Na prąd
Porsche wyłącza prąd. Koniec niemieckiego snu o superbaterii
Na prąd
Kolejna marka rezygnuje z planu przejścia na pełną elektromobilność
Na prąd
Ford zrywa współpracę z Volkswagenem? Amerykanie stawiają na własną platformę EV
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Na prąd
Elektromobilna fikcja. Polska nie spełni celów UE na 2025 i 2027 r.
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama