Pojazdy elektryczne nadal ze wzrostami sprzedaży

Sprzedaż samochodów zasilanych energią elektryczną odnotowuje na świecie kolejne wzrosty. Jest to efekt silnego popytu na dwóch wiodących rynkach - w Chinach i Europie.

Publikacja: 10.09.2021 20:26

Pojazdy elektryczne nadal ze wzrostami sprzedaży

Foto: Ładowanie samochodu

Pomimo braku półprzewodników, sprzedaż samochodów elektrycznych w pierwszej połowie 2021 roku, zwiększyła się – podaje firma badawcza Canalys. Prawie 2,6 mln typu BEV zostało sprzedanych w ciągu pierwszych 6 miesięcy 2021 roku, co stanowi 160 proc. skok w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku. Liderem w przypadku aut zasilanych z gniazdka, jest Tesla. Posiada 15 proc. udział w światowej sprzedaży. Za nią uplasował się Volkswagen, chińsko-amerykańska SAIC-GM-Wuling, BMW oraz koncern Stellantis. Największym rynkiem zbytu są Chiny. W Państwie Środka sprzedano 1,1 mln pojazdów EV. Druga pod tym względem jest Europa, która uzyskała wynik 1 mln sztuk. Amerykański rynek pojazdów elektrycznych nadal pozostaje w tyle. W pierwszej połowie 2021 roku sprzedano tam 250 000 elektryków. W odniesieniu do konkretnych państw niekwestionowanym liderem jest Norwegia. Posiada obecnie 80 proc. udział samochodów elektrycznych w sprzedaży nowych pojazdów.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Na prąd
Ceny akumulatorów na rekordowo niskim poziomie. Czy elektryki będą tańsze?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Na prąd
Musk stawia wyzwanie Chinom. Tania Tesla pojawi się w 2025 r.
Na prąd
Program dopłat "Mój elektryk 2.0" może zaszkodzić rynkowi e-mobility
Na prąd
Samochody elektryczne w raporcie TÜV. Tesla na ostatnim miejscu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Na prąd
To może być przełom dla producentów aut. Gigant branży buduje własną platformę