Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 10:00 Publikacja: 10.09.2021 20:26
Foto: Ładowanie samochodu
Pomimo braku półprzewodników, sprzedaż samochodów elektrycznych w pierwszej połowie 2021 roku, zwiększyła się – podaje firma badawcza Canalys. Prawie 2,6 mln typu BEV zostało sprzedanych w ciągu pierwszych 6 miesięcy 2021 roku, co stanowi 160 proc. skok w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku. Liderem w przypadku aut zasilanych z gniazdka, jest Tesla. Posiada 15 proc. udział w światowej sprzedaży. Za nią uplasował się Volkswagen, chińsko-amerykańska SAIC-GM-Wuling, BMW oraz koncern Stellantis. Największym rynkiem zbytu są Chiny. W Państwie Środka sprzedano 1,1 mln pojazdów EV. Druga pod tym względem jest Europa, która uzyskała wynik 1 mln sztuk. Amerykański rynek pojazdów elektrycznych nadal pozostaje w tyle. W pierwszej połowie 2021 roku sprzedano tam 250 000 elektryków. W odniesieniu do konkretnych państw niekwestionowanym liderem jest Norwegia. Posiada obecnie 80 proc. udział samochodów elektrycznych w sprzedaży nowych pojazdów.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Rekord prędkości osiągnięty przez Yangwang U9 to nie tylko wyróżnienie dla samochodów elektrycznych. To stawia C...
Porsche ogłosiło zamknięcie swojej spółki zależnej Cellforce – projektu, który miał być sercem elektrycznej ofen...
Acura, luksusowa marka Hondy, robi gwałtowny zwrot w swojej strategii. Zamiast koncentrować się wyłącznie na aut...
Ford zamierza radykalnie obniżyć koszty produkcji i ceny zakupu aut elektrycznych. Wszystko dzięki nowej platfor...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
Polska miała być jednym z motorów elektromobilnej transformacji w Europie, tymczasem znów jest na szarym końcu....
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas