Chodzi o wirtualne manekiny THUMS (Total Human Model for Safety), cyfrowe modele ciała człowieka o wysokiej dokładności, które umożliwiają zanalizowanie wpływu różnego rodzaju kolizji na poszczególne narządy i układy, z uwzględnieniem stopnia napięcia mięśni. Wolny dostęp do THUMS szerokiego grona producentów, organizacji i innych użytkowników ma przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa na drogach.
CZYTAJ TAKŻE: Toyota wyprodukowała 10 mln RAV4
Manekiny THUMS opracowane wspólnie z Toyota Central R&D Labs pozwalają przyspieszyć i usprawnić badania nad bezpieczeństwem aut. W 2000 roku, kiedy została opracowana pierwsza generacja THUMS, były to pierwsze wirtualne modele ludzkiego ciała. Za ich pomocą Toyota powadzi symulacje i analizy urazów powodowanych podczas wypadków samochodowych.
Do dziś powstało sześć generacji THUMS. Numer 6 został zaprezentowany w ubiegłym roku i obejmuje całą serię modeli ludzkiego ciała w różnym wieku (dzieci, dorośli i osoby starsze), różnej płci i o różnej sylwetce. Trójwymiarowe, złożone modele uwzględniają sztywność, budowę i strukturę poszczególnych narządów, w tym szkieletu, mózgu, organów wewnętrznych i mięśni. Można je umieścić w symulacji zarówno w roli pasażera, jak i pieszego.