Kolejny urząd miasta powiększa flotę o elektryczne modele

Coraz więcej jednostek samorządowych i spółek Skarbu Państwa modernizuje swoje floty, zastępując samochody spalinowe elektrycznymi modelami. Przykładem jest Urząd Miasta we Wrocławiu, który wzbogacił swój park o osiem Nissanów Leaf.

Publikacja: 29.07.2019 06:45

Kolejny urząd miasta powiększa flotę o elektryczne modele

Foto: moto.rp.pl

Obowiązująca od bliska półtora roku ustawa o elektromobilności przyczyniła się do znacznego wzrostu zainteresowania samochodami elektrycznymi ze strony administracji i spółek Skarbu Państwa. Jeszcze niedawno prawo nakładało na samorządy obowiązek posiadania od 2020 r. minimum 10 proc. samochodów elektrycznych w swojej flocie (w 2025 roku wymóg ten wzrośnie do 30 proc.), określa też minimalną liczbę ogólnodostępnych punktów ładowania, które mają zostać zainstalowane w danej gminie. Obecnie termin osiągnięcia tego pułapu został przesunięty.

""

Nissan Leaf w Urzędzie Miasta we Wrocławiu.

Foto: moto.rp.pl

Urząd Miasta we Wrocławiu zastąpił swoje najbardziej wyeksploatowane spalinowe samochody służbowe nowymi pojazdami zeroemisyjnymi. Do tej pory urząd dysponował dwoma takimi autami, które użytkowali pracownicy Wydziału Środowiska Rolnictwa oraz Wydziału Inżynierii Miejskiej. Teraz do urzędu trafiło osiem Nissanów Leaf, które będą służyły we wrocławskich jednostkach miejskich. Miasto zdecydowało się na wynajem samochodów na 3 lata.

""

Nissan Leaf w Urzędzie Miasta we Wrocławiu.

Foto: moto.rp.pl

Nissany Leaf mają być wykorzystywane do wykonywania codziennych obowiązków służbowych, przede wszystkim związanych z pracą w terenie, w Miejskim Centrum Usług Socjalnych, Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej, Zarządzie Zasobu Komunalnego, Zarządzie Inwestycji Miejskich, Zarządzie Dróg i Utrzymania Miasta oraz we wrocławskim Urzędzie Miejskim.

Obowiązująca od bliska półtora roku ustawa o elektromobilności przyczyniła się do znacznego wzrostu zainteresowania samochodami elektrycznymi ze strony administracji i spółek Skarbu Państwa. Jeszcze niedawno prawo nakładało na samorządy obowiązek posiadania od 2020 r. minimum 10 proc. samochodów elektrycznych w swojej flocie (w 2025 roku wymóg ten wzrośnie do 30 proc.), określa też minimalną liczbę ogólnodostępnych punktów ładowania, które mają zostać zainstalowane w danej gminie. Obecnie termin osiągnięcia tego pułapu został przesunięty.

Materiał Promocyjny
Opony premium – innowacje, które budują przewagę na drodze
Materiał Promocyjny
Seat i Cupra. Doświadczenie budowane latami
Na drodze
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Materiał Partnera
Kongres Nowej Mobilności jedzie do Katowic
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką