Toyota testuje autonomiczne auta na drogach publicznych w Europie

Toyota rozpoczyna program testów zautomatyzowanej jazdy na drogach publicznych w Europie. Lexus LS będzie poruszać się po stałej trasie w Brukseli przez 13 miesięcy.

Publikacja: 13.07.2019 01:04

Toyota testuje autonomiczne auta na drogach publicznych w Europie

Foto: moto.rp.pl

Japoński producent początkowo przeprowadzał testy na zamkniętym terenie ośrodka badawczego. Teraz systemy AD (Automated Drive – zautomatyzowana jazda) muszą sprawdzić się w prawdziwym ruchu. Przez następne 13 miesięcy Lexus LS będzie jeździł jedną, zdefiniowaną trasą w stolicy Belgii. Limuzyna Lexusa ma zamontowany system AD na dachu. Obejmuje LIDAR (Light Detection and Ranging), radar, kamery i precyzyjny system pozycjonowania.

""

moto.rp.pl

Podczas podróży „operator” auta siedzi cały czas za kierownicą i monitoruje system AD. Może również interweniować w dowolnym momencie jazdy. Zebrane dane zostaną włączone do europejskiego projektu badawczego „L3Pilot”. Do programu dołączyło 34 partnerów, producentów samochodów, dostawców i instytutów badawczych. Czas trwania projektu, który rozpoczął się w 2017 r., wynosi cztery lata. Uczestniczy w nim około 1000 kierowców w 100 pojazdach w dziesięciu krajach europejskich. Program finansuje Unia Europejska.

ZOBACZ TAKŻE: Toyota będzie produkować w Polsce silniki dla Suzuki

""

moto.rp.pl

Japoński producent początkowo przeprowadzał testy na zamkniętym terenie ośrodka badawczego. Teraz systemy AD (Automated Drive – zautomatyzowana jazda) muszą sprawdzić się w prawdziwym ruchu. Przez następne 13 miesięcy Lexus LS będzie jeździł jedną, zdefiniowaną trasą w stolicy Belgii. Limuzyna Lexusa ma zamontowany system AD na dachu. Obejmuje LIDAR (Light Detection and Ranging), radar, kamery i precyzyjny system pozycjonowania.

Podczas podróży „operator” auta siedzi cały czas za kierownicą i monitoruje system AD. Może również interweniować w dowolnym momencie jazdy. Zebrane dane zostaną włączone do europejskiego projektu badawczego „L3Pilot”. Do programu dołączyło 34 partnerów, producentów samochodów, dostawców i instytutów badawczych. Czas trwania projektu, który rozpoczął się w 2017 r., wynosi cztery lata. Uczestniczy w nim około 1000 kierowców w 100 pojazdach w dziesięciu krajach europejskich. Program finansuje Unia Europejska.

Na drodze
Więcej nowych dróg przed końcem roku
Na drodze
Polska stoi w korkach. Miasta mają wciąż absurdalne pomysły
Na drodze
Specjalna, bezpieczna torebka Skody
Na drodze
Suzuki wprowadza aplikację „Moje Suzuki” na smartfony
Materiał Promocyjny
Jakie są główne zalety systemów do zarządzania zasobami ludzkimi?
Na drodze
Furgonetki Stellantis otrzymają wodorowy napęd