Z najnowszych danych wynika, że w 2018 r. pobito rekord finansowania projektów tzw. samojezdnych pojazdów. W samych Stanach Zjednoczonych w sumie w 68 transakcjach do firm trafiło 3,8 mld dol. Jak podaje serwis PitchBook, fundusze venture capital w USA wyłożyły w 2018 r. aż o niemal 320 proc. więcej pieniędzy niż rok wcześniej. Eksperci twierdzą, że w 2019 r. do inżynierów pracujących nad technologiami self-driving popłyną jeszcze większe sumy. Już od początku br. startupy rozwijające autonomiczne projekty w USA otrzymały 1,8 mld dol.
Nuro rozwija pomysł samojezdnych pojazdów dostarczających m.in. zakupy / fot. Nuro
Rekordzistą był Nuro, który w lutym pozyskał od japońskiego SoftBanku imponujące 940 mln dol. Kolejne ponad 540 mln dol. inwestorzy (m.in. Amazon, fundusz Sequoia, czy Shell) wpompowali w kalifornijską Aurorę. Ale na tym nie koniec. Cruise, czyli startup związany z GM, ogłosił, że zabezpieczył już sobie finansowanie na poziomie 1,15 mld dol. Za potężnym wsparciem stoi grupa inwestorów, wśród których są m.in. Honda, GM czy SoftBank Vision Fund. Jak oceniają eksperci PitchBook, w efekcie wartość Cruise skoczy do 19 mld dol. Ta innowacyjna spółka ma plan, by jeszcze w tym roku uruchomić usługi taksówkowe oparte na autonomicznych pojazdach. Reuters podał, że w celu przyspieszenia prac firma w tym roku zatrudni dodatkowy tysiąć pracowników.
CZYTAJ TAKŻE: Fala ataków na autonomiczne auta. W ruch poszły broń palna, noże i kamienie
Branża self-driving nie może narzekać na brak pieniędzy. Nowatorska technologia zasypywana jest gotówką również od takich gigantów, jak Nvidia, Intel, Toyota, czy BMW. Technologia samojezdnych aut ma więc potencjał, by zalać ulice miast. Nie tylko w USA.