DS 7 Crossback wchodzi do internetu

Grupa PSA mocnym akcentem wchodzi w świat Internetu rzeczy (IoT). Na pierwszy ogień idzie najnowszy model DS 7 Crossback.

Publikacja: 05.05.2018 22:30

DS 7 Crossback wchodzi do internetu

Foto: fot, mat.pras.

DS 7 Crossback to pierwszy model Grupy PSA, w którym wykorzystano „Connected Vehicle Modular Platform” (CVMP), opartą o platformę IoT OceanConnect firmy Huawei. Umożliwia ona dostęp do nowego rodzaju usług mobilnych. CVMP to pierwszy efekt współpracy nawiązanej w listopadzie 2017 r. między Huawei a Grupą PSA. „Zinternetyzowany” SUV zadebiutował w Chinach w marcu podczas Huawei Eco-Partner Conference 2018, a w Europie pod koniec kwietnia na targach w Hannowerze. Docelowo z możliwości, jakie daje CVMP, mają korzystać inne modele francuskiej grupy.

""

DS 7 Crossback podczas Huawei Eco-Partner Conference 2018 w Chinach / fot. mat.pras.

Foto: moto.rp.pl

– Dzięki wdrożeniu nowej platformy, łączącej pojazd z Internetem rzeczy, możemy wzbogacić naszą ofertę usług dla posiadaczy samochodów. Wspólnie z Huawei, firmą znaną z innowacyjności, pokazujemy efekt tego partnerstwa, który zapewnia naszym klientom nowe doświadczenia – mówi Jean Leflour, zajmujący się IoT w Grupie PSA. DS 7 Crossback jest pierwszym modelem wykorzystującym platformę CVMP, który został właśnie wprowadzony na rynek chiński po premierze na targach w Pekinie.

CZYTAJ TAKŻE: Panasonic i Trend Micro będą bronić samochodów przed hakerami

Rozwiązanie, wykorzystujące Internet rzeczy oraz korzystające z umieszczonych w chmurze zbiorów Big Data zapewnia pasażerom pojazdu m.in. aktualne informacje o ruchu drogowym, pozwala także na zdalną diagnostykę pojazdu. Na początku klienci kupujący nowego DS 7 Crossback z platformą CVMP (nazywaną tu DS Connect) będą mieli dostęp m.in. do nawigacji online czy portalu usług mobilnych, m.in. z usługami concierge. Status przeglądów samochodu, historia pokonanych tras i analiza stylu jazdy kierowcy będą także dostępne z poziomu smartfona. Te funkcjonalności będą systematycznie uzupełnianie o nowe usługi dla klientów indywidualnych i menedżerów flot. Obejmą one usługi informacyjno-rozrywkowe, zdalną aktualizację oprogramowania i map nawigacji, osobistego asystenta itp. Cyfrowa wymiana danych między samochodem a chmurą jest odpowiednio zabezpieczona, bo dane klientów i samochodów są szyfrowane.

""

fot. Simon Dawson/Bloomberg

Foto: moto.rp.pl

– Kluczem do udanej cyfrowej transformacji producentów samochodów jest stworzenie odpowiednich rozwiązań chmurowych. Wykorzystując taką platformę koncerny motoryzacyjne, deweloperzy ekosystemów i twórcy aplikacji branżowych będą mogli tworzyć i wdrażać innowacyjne rozwiązania dla użytkowników pojazdów, zarówno prywatnych, jak i firmowych – komentuje Leon He, szef działu Automotive Business w Huawei Enterprise Business Group.

CZYTAJ TAKŻE: Auta będą w stanie stwierdzić, jaki humor ma kierowca

– Jesteśmy podekscytowani widząc, jak DS 7 wprowadza na nowy poziom interakcję między człowiekiem a samochodem – twierdzi Laurent Fortune, dyrektor techniczny programu DS Connect.

Gartner przewiduje, że do 2020 r. na świecie technologię IoT będzie wykorzystywać co najmniej 250 milionów pojazdów

Według Deloitte, przemysł samochodowy stoi w przededniu rewolucji, a jej siłą napędową będzie właśnie Internet rzeczy (IoT). Dzięki aplikacjom IoT –wykorzystującym informacje z różnego rodzaju czujników, sztuczną inteligencję i analizę danych – wszystkie obiekty, od zegarków po znaki drogowe, mogą być nie tylko połączone, ale także „inteligentne”. Dlatego zarówno przedstawiciele branży, jak i zwykli kierowcy, już niebawem wejdą w zupełnie inny świat mobilności. Gartner przewiduje, że do 2020 r. na świecie technologię IoT będzie wykorzystywać co najmniej 250 milionów pojazdów. A badania konsumenckie Deloitte sugerują, że kierowcy następnej generacji chcą, aby ich samochody działały jak smartfony na kółkach.

DS 7 Crossback to pierwszy model Grupy PSA, w którym wykorzystano „Connected Vehicle Modular Platform” (CVMP), opartą o platformę IoT OceanConnect firmy Huawei. Umożliwia ona dostęp do nowego rodzaju usług mobilnych. CVMP to pierwszy efekt współpracy nawiązanej w listopadzie 2017 r. między Huawei a Grupą PSA. „Zinternetyzowany” SUV zadebiutował w Chinach w marcu podczas Huawei Eco-Partner Conference 2018, a w Europie pod koniec kwietnia na targach w Hannowerze. Docelowo z możliwości, jakie daje CVMP, mają korzystać inne modele francuskiej grupy.

Pozostało 86% artykułu
Materiał Promocyjny
Seat i Cupra. Doświadczenie budowane latami
Na drodze
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Materiał Partnera
Kongres Nowej Mobilności jedzie do Katowic
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Materiał Promocyjny
Historyczny sukces opon całorocznych: ADAC przyznaje pierwszą ocenę „dobrą”.