Volkswagen nie rezygnuje z diesli

Grupa Volkswagen inwestuje w diesle. Nowa generacja ma być ekologiczna i jeszcze bardziej oszczędna.

Publikacja: 27.04.2018 11:20

Volkswagen nie rezygnuje z diesli

Foto: moto.rp.pl

To jednak nie koniec ery diesli. VW zaprezentował właśnie nową generację silników wysokoprężnych. Za oznaczeniem EA288 evo kryje się gama nowych, 4 cylindrowych silników TDI o pojemności dwóch itrów z maksymalną mocą do 204 KM. W przyszłości ta jednostka napędowa ma stać się podstawowym silnikiem do napędu samochodów osobowych i lekkich aut dostawczych z grupy Volkswagena.

Sebastian Willman, szef rozwoju silników diesla w grupie Volkswagena: „Diesle mają przed sobą dużą przyszłość”.

Nowy silnik wyposażony jest w 12-woltowy generator rozruchowy. Tym samym nowa generacja TDI będzie tzw. miękką hybrydą, która w zależności od sytuacji może korzystać z dodatkowego zastrzyku energii elektrycznej. Ta technologia użyta zostanie początkowo w modelach Audi z podłużnie zabudowanymi silnikami. Później trafi również do pozostałych marek koncernu, również modeli z silnikami zabudowanymi poprzecznie. Do roku 2021 ma być użyta w wszystkich przewidzianych samochodach grupy Volkswagena.

CZYTAJ TAKŻE: Zmiana diesla na benzynę nie tak ekologiczna jak się wydaje

Według danych koncernu dwulitrowy TDI spełnia normy dotyczące emisji spalin EU6d-temp i jest przygotowany na wchodzącą w życie we wrześniu 2019 roku normę EU6d. W silniku zastosowano nową generację katalizatorów do zmniejszenia redukcji tlenku azotu. VW zapewnia, że nowa generacja silników będzie nie tylko emitowała mniej substancji szkodliwych, ale i udało zmniejszyć spalanie o 0,5 l/100 km względem dotychczasowych jednostek.

""

Wszystkie wersje nowego diesla Volkswagena będą miały dwa litry pojemności.

Foto: moto.rp.pl

EA288 evo stanie się uniwersalnym dieslem w koncernie Volkswagena. Niezależnie od mocy pojemność silnika zawsze wynosić będzie dwa litry. Tym samym używane obecnie diesle o pojemności 1,4 i 1,6 litra z czasem zostaną wycofane. Podstawowa wersja silnika TDI w przyszłości będzie miała dwa litry pojemności i 115 KM mocy. Najmocniejsza przy tej samej pojemności 204 KM. W zależności od mocy jednostki napędowe będą różnić się turbodoładowaniem, wałem korbowym i wielkością chłodnicy. Mocniejsze wersje silnikowe będą wyposażone m.in. w wzmocnione tłoki. Skrzynia korbowa, która będzie identyczna dla wszystkich modeli zbudowana jest z aluminium. Dzięki temu silnik jest o 20 kg lżejszy.

To jednak nie koniec ery diesli. VW zaprezentował właśnie nową generację silników wysokoprężnych. Za oznaczeniem EA288 evo kryje się gama nowych, 4 cylindrowych silników TDI o pojemności dwóch itrów z maksymalną mocą do 204 KM. W przyszłości ta jednostka napędowa ma stać się podstawowym silnikiem do napędu samochodów osobowych i lekkich aut dostawczych z grupy Volkswagena.

Nowy silnik wyposażony jest w 12-woltowy generator rozruchowy. Tym samym nowa generacja TDI będzie tzw. miękką hybrydą, która w zależności od sytuacji może korzystać z dodatkowego zastrzyku energii elektrycznej. Ta technologia użyta zostanie początkowo w modelach Audi z podłużnie zabudowanymi silnikami. Później trafi również do pozostałych marek koncernu, również modeli z silnikami zabudowanymi poprzecznie. Do roku 2021 ma być użyta w wszystkich przewidzianych samochodach grupy Volkswagena.

Materiał Promocyjny
Seat i Cupra. Doświadczenie budowane latami
Na drodze
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Materiał Partnera
Kongres Nowej Mobilności jedzie do Katowic
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Materiał Promocyjny
Historyczny sukces opon całorocznych: ADAC przyznaje pierwszą ocenę „dobrą”.