W przypadku Porsche takie rozwiązanie ma szczególne uzasadnienie ponieważ aż 70 proc. wyprodukowanych Porsche 911 wciąż porusza się po drogach. Ale obecnie ze względu na zawirowania na rynku motoryzacyjnym i transformację na elektromobilność samochody są dłużej eksploatowane, a właściciele cenniejszych egzemplarzy marek premium z pewnością będą przykładać więcej starań do utrzymania swoich samochodów w nienagannym stanie. Dlatego rozwiązanie, które uaktualnia klasyczny samochód pod względem multimediów będzie jeszcze milej widziane. Multimedia to dziedzina motoryzacji, która poza napędami rozwinęła się w ostatnich latach najbardziej. Kilka lat temu Porsche wprowadziło do oferty zestaw multimedialny w stylu retro do starych modeli, który oferował Android Auto i Apple CarPlay. Teraz wprowadza jego drugą generację czyli Porsche Classic Communication Management.
Czytaj więcej
Tym razem nie chodzi o nowy model samochodu, a nową kolekcję butów stworzonych wspólnie z Adidasem i słynnym projektantem obuwia Dominikiem Ciambrone.
PCCM Plus jest kompatybilny z szóstą generacją 911 (997 sprzedawaną w latach modelowych 2005-2008), Boxsterem i Caymanem generacji 987 (2005-2008) oraz pierwszą generacją Cayenne (2003-2008). Po raz pierwszy Porsche stworzyło również wersje przeznaczone dla różnych regionów świata. Nowy system zastępuje oryginalny i przy montażu nie wymaga żadnych modyfikacji. System informacyjno-rozrywkowy sygnowany marką Porsche został zaprojektowany w taki sposób, aby współgrał z designem przycisków zamontowanych na konsoli środkowej. Ponadto komunikaty nawigacji będą wciąż wyświetlane w zestawie wskaźników. 7-calowy PCCM Plus oferuje DAB+ w Europie, natomiast wersja północnoamerykańska obsługuje radio satelitarne SiriusXM. Dostępne są zarówno mapy 2D, jak i 3D, a w przyszłości dostępna będzie ich aktualizacja. Jest też port USB, łączność Bluetooth i komputer pokładowy wyświetlający odpowiednie dane dotyczące jazdy. W Niemczech PCCM Plus kosztuje 1520,37 euro plus koszt map nawigacyjnych.