Przesyłki dostarczają nie tylko kurierzy, ale także firmy dowożące żywność i towary do firm. W samej tylko Warszawie transportem samochodowym przewozi się łącznie 1,75 mln ton, w tym 1,1 mln ton transportem zarobkowym. W śródmiejskim obszarze stolicy pracuje codziennie 15 000 pojazdów generując 25 000 operacji logistycznych – załadunku/rozładunku. Branża transportowa jest nadal w fazie ciągłego i dynamicznego rozwoju. W ciągu pięciu lat (od 2012 do 2017 r.) wartość rynku KEP wzrosła o 53 procent, a liczba przesyłek o 62 procent. Według specjalistów tempo wzrostu rynku dostaw w naszym kraju jest dwa razy szybsze niż w Europie, co stwarza ogromne możliwości dla wprowadzania innowacji z tym zakresie.
W związku z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego państwa członkowskie mają dążyć do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych. Dotyczy to przede wszystkim dwutlenku węgla, którego zawartość w atmosferze przekroczyła rekordowy od 0,8 miliona lat poziom 400 ppm (ang. parts per million) i wciąż rośnie. Realizacja tych postanowień będzie się wiązała ze zmianą sposobu pozyskiwania energii i zwiększeniem udziału źródeł energii odnawialnej. Zmiany czekają też sektor komunikacyjny, generujący znaczną część zanieczyszczeń emitowanych na obszarze Unii Europejskiej. Tym, co wpłynie na poprawę sytuacji jest inwestowanie w zrównoważony transport – nadawanie priorytetu komunikacji zbiorowej poprzez tworzenie buspasów, dedykowanej infrastruktury i ułatwień przyspieszających przejazd tramwajów i autobusów. W miastach powstają „zielone” strefy niedostępne dla pojazdów emitujących szkodliwe dla zdrowia substancje. Nacisk położony jest na zwiększenie udziału ekologicznych form komunikacji w codziennych podróżach mieszkańców. Rozwijają się systemy pojazdów współdzielonych, rowerów miejskich, sieci ścieżek rowerowych, a na ulicach częściej można spotkać elektryczne skutery czy hulajnogi.
Według licznika elektromobilności Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych oraz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego pod koniec lipca po Polsce jeździło już 6330 pojazdów elektrycznych. 4 009 pojazdów to auta w pełni elektryczne, a 2 321 to hybrydy typu plug-in. Obecnie można je ładować w 785 stacjach, z czego 33 procent stanowią szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 67 procent wolne ładowarki prądu przemiennego (AC). Obok grupy aut osobowych stale rośnie liczba wozów ciężarowych i dostawczych, a także elektrycznych skuterów i autobusów.